Na americkém trhu se prodává nejvíce osobních a lehkých užitkových automobilů pod tradiční značkou Dodge. Proto i pod značkou Dodge byly představeny studie pro sériovou výrobu Dodge Durango HEMI RT Concept a Dodge Magnum SRT-8 Sports Tourer a koncepční studie Concept Dodge Kahuna, Concept Dodge Tomahawk a Concept Dodge Avenger Concept. Tentokrát nebyly představeny žádné koncepční studie se značkami Chrysler nebo Jeep.
DODGE DURANGO HEMI RT
Větší, silnější a rychlejší, tak lze charakterizovat studii Dodge Durango HEMI RT Concept, která bude základem druhé generace sportovně-užitkového vozu (SUV) v modelovém roce 2004. Dodge Durango HEMI RT Concept je novou generací sportovně-užitkového automobilu, typického pro značku Dodge, S mohutnou mřížkou přídě, inovovaným interiérem a velkým motorem Hemi pod rozlehlou kapotou se Dodge Durango hlásí k tradici designu a techniky Chrysler Dodge. Dodge Durango HEMI RT Concept je z 85 procent shodný s připravovanou sériovou verzí 2004. Proti první generaci je o 8 cm delší, o 8 cm vyšší a o 13 cm širší. Větší vnější rozměry tak přispívají k prostornějšímu interiéru ve srovnání s minulou generací, cestující mají více prostoru nad hlavou, ve výši ramen a v délce prostoru pro nohy. Objem interiéru až se sedmi sedadly se zvětšil o 15 % a je podpořen plochou podlahou s roztečí mezi podběhy zadních kol 122 cm. S výkonem 254 kW (345 k) při otáčkách 5400 ot/min a největším točivým momentem 509 N.m při 4200 ot/min dovoluje osmiválcový motor HEMI Magnum 5,7 l vynikající zrychlení, ale zároveň proti předchůdci o 10 % nižší spotřebu paliva. Součástí pohonného ústrojí je bohatě dimenzovaná pětistupňová samočinná převodovka typu 5-45 RFE, vůz má trvalý pohon všech kol s elektronicky řazenou redukční převodovkou pro nejtěžší terén.
Vysoký výkon motoru HEMI s polokulovými spalovacími prostory vyžaduje zavěšení kol a pérování přizpůsobené této síle a proto jsme vyvinuli zcela nový rám, vyrobený hydroformováním (tváření tlakem vody), čímž se nám podařilo zvětšit torzní tuhost a vylepšit tak kvalitu jízdy, samozřejmě bez omezení průchodnosti terénem, ani omezením užitečné hmotnosti, či hmotnosti přívěsu. Nové je nezávislé zavěšení předních kol Multilink a přesné hřebenové řízení, zadní tuhá náprava je odpružena vinutými pružinami a ustavena Wattovým přímovodem. K bezpečnostním prvkům patří okenní airbagy pro všechny tři řady sedadel, systém monitorování tlaku v pneumatikách, nastavitelné pedály a čtyři kotoučové brzdy s protiblokovacím zařízením ABS. Řidič má k dispozici navigační systém a hands free mobilní telefon s technologií Blue Tooth. Rozvor 303 cm Rozchod kol vpředu i vzadu 164 cm Celkové vnější rozměry 501 x 194 x 182 cm. Pneumatiky Goodyear 265/50 R 21
DODGE MAGNUM SRT-8 SPORTS TOURER
Představené supersportovní pětidveřové kombi Dodge Magnum SRT-8 Sports Tourer je základem sériového vozu pro modelový rok 2004. Nové vozidlo je pokračovatelem tradice sportovních roadsterů Chrysler/Plymouth Prowler a Chrysler/Dodge Viper RT/10, na rozdíl od nich však nabízí více prostoru než tyto čistokrevné dvousedadlové vozy.
Náš Dodge Magnum je novým ztvárněním silného amerického sportovního vozu, pro něž se vžilo označení muscle cars (svalnaté automobily), a jeho inovativní koncepce nemá v automobilovém průmyslu obdoby. Dodge Magnum je supersportovní tourer, který spojuje přednosti sedanu, kombi a sportovně-užitkového automobilu s nedostižitelným souborem univerzálnosti a pružnosti použití. Legendární osmiválcový motor Chrysler Hemi V-8, který poháněl silné automobily Dodge už v šedesátých letech a jméno získal podle půlkulového tvaru spalovacích prostorů, se nyní vrátil rekonstruovaný podle možností nových technologií. Má nejen vysoký výkon, ale také vynikající spolehlivost a sníženou spotřebu paliva. Pro toto vozidlo byl osmiválec Magnum HEMI 5,7 l vybaven přeplňováním mechanickým kompresorem Whipple, takže výkon vzrostl na 316 kW (435 k) při 5600 ot/min a největší točivý moment na 651 N.m/4000 ot/min. Motor pohání kola zadní nápravy prostřednictvím elektronické samočinné pětistupňové převodovky s možností přímého řazení AutoStick. Nová podlahová plošina LX bude základem také verze Magnum s pohonem všech kol. Vybavení interiéru zahrnuje také navigační zařízení, sportovní charakter podtrhuje využití kontrolních přístrojů z Viperu.
Řízení je hřebenové. Kotoučové brzdy, ABS, TCS a ESC patří do výbavy prvků aktivní bezpečnosti, na předních kolech jsou dokonce brzdové kotouče o velkém průměru 345 mm s vnitřním chlazením a dvoupístovými hliníkovými třmeny. Magnum SRT-8 je pokračováním tradice automobilů nové třídy Sports Tourer, která přinesla úspěšný Chrysler PT Cruiser a nový Chrysler Pacifica, představený v Detroitu 2002. Rozvor vozu je 304 cm Rozchod kol vpředu i vzadu 160 cm Celkové vnější rozměry 502 x 188 x 151 cm. Pohotovostní hmotnost 1808 kg. Pneumatiky vpředu 275/45 R 20; vzadu 295/40 R 20
DODGE KAHUNA CONCEPT
Šestisedadlová studie Dodge Kahuna spojuje přednosti minivanu a Jeepu a vytváří nový automobil pro aktivní využívání volného času. Minimální délka převisů vpředu i vzadu podtrhuje dynamický vzhled Kahuny, stejně jako bezrámová boční okna, jejichž skla po spuštění celá mizí ve dveřích a ponechávají tak volný otevřený prostor po celém boku ve stylu kupé Hardtop. Střecha nese integrální nosiče zavazadel, či sportovního náčiní, v případě vystaveného vozu dvou surfů. Boky zdobí panely Woodies. Variabilní interiér dovoluje vyjímání a sklápění šesti samostatných sedadel lehkého designu, umístěných ve třech řadách za sebou. Pohonnou jednotku tvoří přeplňovaný čtyřválec 2,4 l Turbo/158 kW se samočinnou čtyřstupňovou převodovkou, převzatý z Chrysleru PT Cruiser GT. Poháněna jsou kola přední nápravy. Přístrojové desce dominují tři kruhové kontrolní přístroje, sportovní volant je tříramenný, základní barvou karoserie a interiéru je světle modrá Pacific Blue. Rozvor vozu 310 cm, rozchod kol vpředu i vzadu 166 cm. Celkové vnější rozměry 471 x 198 x 170 cm a pneumatiky 255/50 R 22.
DODGE TOMAHAWK CONCEPT
Největším překvapením autosalonu v Detroitu 2003 se stala extrémní koncepční studie jednomístného čtyřkolového vozidla s řízením motocyklového typu, která dostala jméno Dodge Tomahawk. Je to doslova pohyblivá skulptura, tvořená obestavěným velkoobjemovým motorem, lehkým rámem, nezávislými závěsy dvojic těsně u sebe uložených kol, řídítky a sedlem jezdce. Je to zcela nová koncepce vozidla, která spojuje styl art deco s extrémními prvky nejnovější technologie. Mohutný desetiválcový motor pochází ze sportovního automobilu Dodge Viper SRT-10, pohání dvojici zadních kol a má teoretický potenciál největší rychlosti 640 km/h. Zatím se nenašel žádný odvážlivec, který by to chtěl vyzkoušet. Motor z hliníkové slitiny má zdvihový objem válců 8,3 l, rozvod OHV a dosahuje výkonu 368 kW (500 koní) a točivého momentu 712 N.m.
DODGE AVENGER CONCEPT
Robustní sportovní sedan se splývající zádí je sice čtyřdveřové vozidlo, ale inspirací jeho vzniku bylo evropské kupé. Náznaky oddělených blatníků, vysoká linie boků, oblý boční profil střechy, zvýšená záď a nízká výška oken podtrhují agresivní vzhled Avengeru. Velká výklopná stěna v zádi zvyšuje užitečnou hodnotu vozu, zadní dveře se otevírají v úhlu devadesát stupňů pro snadný vstup do útulného interiéru. Velký rozchod kol je zárukou potřebné stability. Všechna kola pohání benzinový šestiválec 3,5 l se samočinnou převodovkou A604, která nabízí alternativní možnost přímého řazení ve stylu formule 1 na volantu. Rozvor vozu je 287 cm a rozchod kol vpředu i vzadu 155 cm, Celkové vnější rozměry 475 x 184 x 162 cm a pneumatiky vpředu 265/55 R 20, vzadu 295/50 R 20.
Základni informace o značce DODGE:
DODGE je největší značka Chrysler Group s roční produkcí přes 1,5 milionu osobních a lehkých užitkových automobilů; výroba těžkých nákladních vozů ukončena v roce 1975.
Bratři John a Horace Dodge nejprve vyráběli v Detroitu díly pro automobily Oldsmobile a Fordův slavný Model T, ale v roce 1913 naplánovali přímý vstup mezi výrobce automobilů. První vozy Dodge Brothers vyjely z výrobní linky 14. listopadu 1914, po roce 1930 byla značka zjednodušena na Dodge. Po smrti obou bratrů prodaly vdovy Dodge automobilku bankovnímu domu Dillon Read v roce 1925, od kterého ji v roce 1928 koupil Walter P. Chrysler a zapojil do svého koncernu, čítajícího značky Chrysler, De Soto a Plymouth. Vedle řady progresivních řešení byl Dodge první americký velkosériově vyráběný automobil s celokovovou karoserií (1914) a první desetiválec v sériové výrobě (Viper, 1992). Automobily Dodge se vyráběly rovněž mimo USA, například ve Velké Británii, Španělsku nebo Turecku. Dnešní výrobní program tvoří osobní automobily Dodge Neon, Stratus, Intrepid, Viper, Caravan (Chrysler Voyager) a Durango (SUV) a lehké užitkové vozy, dodávkové Dodge Ram a pikapy Dodge Dakota a Ram.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií