Novinka mezi malými vozy: Nové Polo se systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“ jezdí částečně automatizovaně

  • Od 0 do 210 km/h: Na přání řidiče převezme „IQ.DRIVE Travel Assist“ v novém modelu Polo řízení, brzdění a zrychlování
  • Výrazné zvýšení komfortu: Především na dálnicích dokáže „IQ.DRIVE Travel Assist“ řidiči citelně usnadnit řízení *
  • Fúze asistenčních systémů: Propojením adaptivního tempomatu „ACC“ a adaptivního udržování vozu v jízdním pruhu vznikl „IQ.DRIVE Travel Assist“

S novým modelem Polo přichází nyní na trh jeden z prvních malých vozů na světě, který nabízí částečně automatizovanou jízdu. Tento Volkswagen na přání řídí, brzdí a zrychluje automaticky, a to díky systému „IQ.DRIVE Travel Assist“. Značka „IQ.DRIVE“ zastřešuje systémy Volkswagen vedoucí k automatizované jízdě. Tyto technologie byly dosud nabízeny pouze ve větších modelech Golf, Tiguan, Passat, Arteon a Touareg. Nyní dokáže i Polo jezdit částečně automatizovaně v celém rozsahu provozních rychlostí, což je novinka ve třídě malých vozů. „IQ.DRIVE Travel Assist“ nabízí především při dálničních etapách výrazné zvýšení komfortu.

„IQ.DRIVE Travel Assist“ se ovládá mimořádně snadno. Pro chytrý asistenční systém je na sériově dodávaném multifunkčním volantu vyhrazeno samostatné ovládací tlačítko. Nové Polo po jeho stisknutí zajistí částečně automatizované řízení vozu v podélném i příčném směru*. Systém vznikl fúzí adaptivního tempomatu „ACC“ a adaptivního udržování vozu v jízdním pruhu, tedy kombinací řízení v podélném a příčném směru*. Polo se touto aliancí asistenčních systémů vyrovná vozidlům z vyšších tříd. „IQ.DRIVE Travel Assist“ funguje následovně:

„ACC“ zajišťuje, aby Polo automaticky udržovalo řidičem zvolenou rychlost jízdy, resp. právě platný rychlostní limit. Polo díky kamerovému rozpoznávání dopravních značek „ví“, jak rychle smí jet. Navíc prostřednictvím radarového senzoru rozpozná, že se přibližuje k pomalejšímu vozidlu. Polo ihned zpomalí a udržuje bezpečnostní odstup. Malý Volkswagen po uvolnění jízdního pruhu znovu zrychlí. V kombinaci s navigačním systémem a dvouspojkovou převodovkou (DSG) je „ACC“ navíc prediktivní – předvídavé. To znamená, že vůz také reaguje například na zatáčky nebo začátek obce, a sníží rychlost jízdy.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu, „Lane Assist“, sleduje prostor před vozem Polo stejnou kamerou na čelním okně jako systém pro rozpoznávání dopravních značek. Asistenční systém přitom sleduje linie vymezující jízdní pruhy a vozovku. Pokud hrozí nechtěné vyjetí z jízdního pruhu, zasáhne do řízení. Při aktivovaném systému „IQ.DRIVE Travel Assist“ probíhá vzájemná spolupráce mezi prediktivním adaptivním tempomatem „ACC“ a adaptivním udržováním vozu v jízdním pruhu. To znamená, že Polo v rámci systémových limitů automaticky brzdí, zrychluje a řídí. Řidič však musí mít ruce vždy na volantu. Neustále nese odpovědnost za sledování dopravní a jízdní situace a musí být schopen kdykoli převzít nad vozem kontrolu. Řidič dává tuto připravenost najevo prostřednictvím kapacitních – citlivých na dotek – ploch na věnci volantu.

S 5stupňovou nebo 6stupňovou manuální převodovkou může řidič využívat funkci „IQ.DRIVE Travel Assist“ od 30 km/h až po nejvyšší rychlost (maximálně 210 km/h). Je-li Polo vybaveno 7stupňovou převodovkou DSG, funguje asistenční systém již od 0 km/h. Prostřednictvím asistenčního systému „IQ.DRIVE Travel Assist“ a DSG je proto možné ještě komfortněji absolvovat jízdu dokonce i v popojíždějících kolonách při dopravních zácpách. Aktivní řidiči mohou ponechat tlačítko pro aktivaci systému „IQ.DRIVE Travel Assist“ bez povšimnutí. Na dlouhých trasách však asistenční systémy pro částečně automatizovanou jízdu významně snižují zatížení řidiče. A právě o zvýšení komfortu tu jde. „IQ.DRIVE Travel Assist“ a „ACC“ jsou pro Polo k dispozici jako součást na přání dodávaného „paketu IQ.DRIVE“. „Lane Assist“ patří mezi asistenční systémy, které se pro Polo dodávají sériově.

Automatizovaná jízda se v mezinárodní klasifikaci dělí do šesti stupňů od úrovně 0 do úrovně 5. Na úrovni 0 nemá řidič žádnou podporu v podobě zásahů asistenčních systémů. Na úrovni 1 přebírají asistenční funkce vozu řízení buď v příčném, nebo podélném směru, zatímco řidiči zůstává zbývající část řidičských povinností. „IQ.DRIVE Travel Assist“ odpovídá částečně automatizované jízdě na úrovni 2, protože má současně na starosti řízení v příčném i podélném směru. Úroveň 2 představuje s ohledem na stav legislativy a bezpečnost současné status quo. Řidič musí z bezpečnostních důvodů činnost systému nepřetržitě sledovat. Až to nebude nutné, bude se jednat o dalších velký vývojový skok – vysoce automatizovanou jízdu úrovně 3. I na úrovni 3 však musí být řidič připraven ujmout se po vyzvání znovu řízení vozu. Při zcela automatizované jízdě úrovně 4 předává řidič odpovědnost kompletně vozidlu za specifických podmínek – například při jízdě na dálnici. Pokud vůz jede zcela bez řidiče od startu do cíle, hovoří se o úrovni 5. Potřebný hardware a software by mohl být k dispozici v příštím desetiletí.

*) V rámci systémových limitů

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...