Audi TT Roadster nijak netají svojí příbuznost s populárním modelem TT Coupé. A nejde jenom o designérskou blízkost – stejně jako kupé i otevřená verze si samozřejmě přiváží tu nejvyspělejší techniku, která nadchne i opravdové znalce volantu. Netajená vášeň a emoce, vždy však bezpečně pod kontrolou řidiče – to je filozofie modelu Audi TT Roadster.
Bezpečnost – aktivní i pasivní – to je u otevřených vozů otázka číslo jedna! Audi TT Roadster se svojí bezpečnostní výbavou i ochranou cestujících v případě kolizí staví na samou špičku svého segmentu sportovních vozů. Dva výrazné ochranné oblouky za sedadly Audi TT Roadster významně zvyšují bezpečnost tohoto nového roasteru. Tyto leštěné oblouky, které jsou mimochodem velmi atraktivním prvkem designu vozu, tvoří integrální součást celého šasi otevřeného Audi. Kromě prvořadé ochranné funkce v případě převrácení vozu zvyšují oblouky i celkovou tuhost jeho struktury, což se pozitivně odráží v lepších jízdních vlastnostech. Díky promyšlenému využití poměrně tenkostěnných ale velmi pevných profilů v nosných strukturách má Audi TT Roadster vysokou torzní tuhost karoserie, která bývá právě u otevřených vozů kamenem úrazu. Torzní tuhost modelu Audi TT Roadster je srovnatelná s tuhostí, kterou se před několika málo lety chlubily pouze ty nejlepší uzavřené cestovní limuzíny.
Celá karoserie je konstruovaná tak, aby vpředu a vzadu vytvářela dostatečně dimenzované deformační zóny, účinně pohlcující energii případného nárazu. O vysokou míru ochrany prostoru posádky při nárazech z boku se pak starají pevné tyčové výztuhy ve dveřích a především mohutné dveřní prahy. Pevná a tuhá konstrukce spolu s promyšleným uchycením všech dílů a komponentů do struktur vozu a pečlivé vibrační analýzy se u Audi TT Roadster zúročily v minimální úrovni rušivých zvuků.
Dalším výrazným ochranným prvkem Audi TT Roadster je velmi tuhý rám čelního okna, jehož masivní boční sloupky jsou tvořeny technologií „trubka v trubce“. Do standardní bezpečnostní výbavy nového Audi TT Roadster patří samozřejmě také dvojice čelních airbagů. Nechybějí ani boční airbagy, zabudované do boků opěradel a pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů. Díky promyšlené konstrukci a bohaté bezpečnostní výbavě plní Audi TT Roadster nejpřísnější bezpečnostní normu 96/27/EU pro boční nárazy a dokonce i teprve připravovanou normu 96l79/EU pro čelní kolize. I když však Audi TT Roadster dokáže v případě havárie poskytnou svým pasažérům skutečně špičkovou ochranu, filozofií jeho tvůrců bylo udělat vše pro to, aby ke kolizi vůbec nedošlo. Jedním z nejvýraznějších prvků, který zvyšuje aktivní bezpečnost, je stálý pohon všech čtyř kol. Otevřené vozy Audi TT Roadster jsou spolu s automobily Lamborghini Diablo Roadster jedinými otevřenými vozy na světě s pohonem všech čtyř kol.
Do standardní výbavy vozů Audi TT Roadster, které mají za úkol zvyšovat aktivní bezpečnost jízdy, patří také např. citlivý protiblokovací systém brzd ABS, elektronický dělič brzdného účinku EBD, elektronicky ovládaný diferenciál EDS a i elektronický stabilizační systém ESP.
Vyspělý podvozek Audi TT Roadster má vpředu propracované zavěšení McPherson, vzadu moderní klikovou nápravu s torzní příčkou, zadní kola jsou nezávisle zavěšená na dvojici trojúhelníkových ramen s oddělenými tlumiči a vinutými pružinami. Pečlivě odladěná geometrie zavěšení kol a jejich široký rozchod jsou hlavním pilířem vynikajících jízdních vlastností modelu TT Roadster. Audi TT Roadster má vpředu i vzadu namontované kotoučové brzdy velkého průměru, přičemž přední disky mají vnitřní chlazení. Verze TT Roadster quattro s nejvýkonnějším motorem má ventilované disky i vzadu.
O pohon otevřeného Audi TT Roadster se stará přeplňovaný dvacetiventilový čtyřválec o objemu 1,8 1 o výkonu 132 kW/180 k, jehož točivý moment dosahuje svého maxima 235 Nm v rozmezí 1950 až 5000 ot/min. Stejný motor s větším turbodmychadlem a zdvojeným mezichladičem se chlubí výkonem 165 kW/225 k a točivým momentem 280 Nm při 2200 až 5500 ot/min. Audi TT Roadster s motorem 132 kW a pohonem předních kol zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,9 s a jeho nejvyšší rychlost činí 220 km/h. Výkonnější model zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,7 s a také jeho maximální rychlost je 237 km/h. Převodovky se systémem quattro se o přenos síly na všechna čtyři kola stará manuální šestistupňová převodovka. Model s předním pohonem je vybavený přesnou pětistupňovou nebo šestistupňovou převodovkou, které přivádějí výkon motoru na přední kola.
Přes pozoruhodné dynamické parametry zůstává spotřeba obou verzí překvapivě nízká – při jízdách mimo město si nejvýkonnější Audi TT Roadster quattro řekne o pouhých 7,6 1/100 km, verze s pohonem pouze předních kol se spokojí jenom s 6,5 1 bezolovnatého benzinu na 100 km jízdy. Celková průměrná činí 9,4 resp. 8,3 1/100 km.
Interiér Audi TT Roadster zaujme na první pohled svým atraktivním zpracováním a důrazem na kvalitu každého detailu. Sportovní volant, originální palubní deska s hliníkovými doplňky, pedály a opěrka pro chodidlo levé nohy z nerezavějící oceli – to vše jsou poznávací znamení otevřeného Audi TT Roadster. Na pohodlí a komfort řidiče i jeho spolujezdce mysleli tvůrci Audi TT Roadster také například kvalitním koženým čalouněním, výkonnými audiosoupravami nebo montáží malé schránky na drobnosti za sedadly, které se uzamyká spolu s centrálním zamykáním. Na přání lze kožené čalounění získat s nepřehlédnutelně hrubými švy, které obdivovali návštěvníci světových autosalonů, kde se vůz Audi TT Roadster představoval ještě jako designérská studie.
Velkou pozornost věnovali tvůrci nového Audi TT Roadster také jeho stahovací střeše. Výška čelního skla, tvar výztužné konstrukce střechy a dokonce i způsob šití a velikost napnutí textilního potahu – to vše bylo navrženo tak, aby obtékající vzduch co nejdéle plynule sledoval siluetu vozu. To se projeví v nižším aerodynamickém hluku a kromě jiného pečlivě navržený tvar a konstrukce textilní střechy také zabraňuje jejímu nepříjemnému vydouvání při rychlé jízdě. Díky poměrně rozměrnému oknu v textilní střeše, které je navíc elektricky vyhřívané, má řidič za každých podmínek dobrý výhled i dozadu. Skládání střechy a její uložení do prostoru za zadními sedadly je velmi snadné a trvá jenom několik okamžiků. K dispozici je také elektrické ovládání stahování střechy. Ani při jízdách vyšší rychlostí se staženou střechou nehrozí nepříjemné turbulence vzduchu, protože za ochrannými oblouky se elektricky vysouvá průhledný větrný deflektor, svým tvarem kopírující křivky ochranných oblouků.
Audi TT Roadster je vozem pro opravdové motoristické nadšence. To ovšem neznamená, že se musejí spokojit s menším pohodlím, nedotaženými detaily nebo nižší mírou bezpečnosti. Ve všech těchto ohledech se Audi TT Roadster vyrovná nebo předčí nejlepší vozy, a to nejenom své kategorie sportovních vozů, ale i moderních cestovních vozů střední třídy. Cena Audi TT Roadster s motorem 1.8 T/132 kW začíná na 1 330 100 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií