Nové Volvo S60 se světu poprvé představí 2. března na autosalonu v Ženevě (podrobné informace)

Tento model vstupuje do jednoho z nejnáročnějších automobilových segmentů na světě. K úspěchu mu má pomoci extrovertní vzhled, jaký se na autosalonech Volvo objevuje vůbec poprvé.

Nové Volvo S60 bylo navrženo tak, aby s vámi pohnulo – a to jak fyzicky, tak emočně.

Není také pochyb, že se jedná o nejdynamičtější model, jaký značka Volvo kdy představila. Navíc je tento vůz vybaven průlomovou bezpečnostní technologií detekce chodců s funkcí automatického brzdění.

„Sportovní design poskytuje vizuální příslib vynikajících jízdních vlastností a mohu vás ujistit, že nová S60 tento příslib bezezbytku naplňuje. Jízdní vlastnosti jsou lepší než u jakéhokoliv předchozího vozu značky Volvo. Nové moderní technologie, kterými je automobil vybaven, vám navíc pomohou stát se lepším a bezpečnějším řidičem,“ říká Stephen Odell, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.

S novým modelem S60 společnost Volvo Cars posiluje svou pozici v jednom z nejnáročnějších segmentů na automobilovém trhu: CD Premium.

Kupé s překvapením v podobě zadních dveří

Nová S60 je sportovnější a dynamičtější než jakékoliv předchozí Volvo. Stále však zůstává nezaměnitelným představitelem toho nejlepšího ze skandinávského designu.

„Volvo S60 bylo navrženo tak, aby s vámi pohnulo. Každá jednotlivá linie jeho designu má za úkol vyvolávat pohyb – a to jak fyzický, tak emoční. Profil vozu připomíná kupé do té míry, že zadní dveře se při podrobnějším zkoumání ukážou jako příjemné překvapení,“ říká Peter Horbury, ředitel pro design ve společnosti Volvo Cars.

Prakticky všechny linie byly navrženy tak, aby přispívaly k celkovému dynamickému profilu. C-sloupek nové S60 je smyslně protažen až k zadním světlům, zatímco štíhlá linie střechy ve stylu kupé je doplněna novou konturou na bocích vozu, která vytváří jemnou, ale výraznou dvojitou vlnu vedoucí od předních světlometů až na záď. Prohyb vlny uprostřed automobil vizuálně snižuje. To zlepšuje celkový dojem a automobil díky tomu vypadá uhlazenější a nižší. Ke sportovnímu vzhledu přispívá také tvar kapoty a krátké převisy vpředu i vzadu.

 Nejdynamičtější Volvo v historii

Nová S60 je výjimečná i z pohledu vášnivého řidiče. Není pochyb o tom, že se jedná o nejdynamičtější model, jaký značka Volvo kdy představila.

Nový sedan může být vybaven jedním ze dvou podvozků. Na evropském trhu bude standardně nabízen nově vyvinutý sportovní podvozek, zatímco na většině severoamerických trhů a v Asii bude standardně nabízen komfortní podvozek, zatímco sportovní verze bude dostupná jako volitelná výbava.

Rozdíl mezi oběma verzemi podvozku spočívá zejména v tlumičích a v konstrukci předního i zadního pomocného rámu. Komfortní varianta nabízí o něco měkčí nastavení, které přispívá ke komfortnější jízdě na horších vozovkách.

 Každý jednotlivý detail byl vylepšen

„Cílem designérů bylo vnést do koncepce komfortu zcela novou dimenzi. Dynamický podvozek nabízí pohotové a rychlé reakce, které přispívají k vynikajícímu zážitku z jízdy, aniž by jakkoliv snižovaly její komfort,“ vysvětluje Stefan Sällqvist.

V průběhu procesu vývoje podvozku vytvořil tým konstruktérů holistické řešení vyznačující se změnami a vylepšeními prakticky každého jednotlivého detailu, což se adekvátně odrazilo na jízdních vlastnostech vozidla. Mezi nejvýraznější změny patří vylepšené řízení, tužší pružiny a pouzdra, či vyšší účinnost tlumičů než u jakéhokoliv předcházejícího vozu Volvo.

Software systému pohonu všech kol AWD byl upraven tak, aby verzím Volva S60 s tímto systémem (pohon všech kol je součástí standardní výbavy u verze T6 a volitelný u verze D5) umožnil využít nový sportovní podvozek na maximum.

Všechny varianty nového Volva S60 lze objednat s moderním aktivním podvozkem FOUR-C. Podvozek FOUR-C byl vylepšen a upraven tak, aby nabízel lepší kontrolu a vyšší komfort než u předchozích modelů značky Volvo.

 První sedan se systémem rozšířeného řízení stability (Advanced Stability Control)

Nový dynamický podvozek nového Volva S60 je vybaven řadou elektronických systémů, které posouvají zážitek ze sportovní jízdy ještě o kus dále.

S60 je první sedan na trhu, u něhož je dostupný systém rozšířeného řízení stability. Díky novému čidlu, které snímá úhel příčného náklonu, lze jakoukoliv tendenci ke smyku identifikovat již v počáteční fázi. Díky tomu je stabilizační systém DSTC schopen zasáhnout dříve a s vyšší přesností. Systém rozšířeného řízení stability je skvělým pomocníkem při dynamické jízdě, během které vznikají velké boční síly, neboť zlepšuje ovladatelnost a pomáhá při rychlých úhybných manévrech.

 Systém řízení trakce pro lepší průjezdy zatáčkami

Systém řízení trakce v zatáčkách je novou funkcí, která pomocí přenosu točivého momentu umožňuje hladší průjezd zatáčkami.

Důležitou součástí dynamických vlastností nového Volva S60 je nejmodernější brzdový systém. Nový sedan je vybaven celou řadou prvků, které za každých okolností společně zajistí nejkratší možnou brzdnou dráhu.

 Exkluzivní kvalita interiéru

Interiér nové S60 posouvá společnost Volvo Cars na novou úroveň z hlediska exkluzivity a kvality. Designéři obohatili racionálně jednoduchý skandinávský design o více vzrušení, kontrastu a hravosti.

Interiér nové S60 je štědrý pokud jde o detaily orientované na řidiče, avšak neslevuje nic z pětimístného uspořádání, které poskytuje komfort a prostor všem cestujícím. Tvarovaná vnější zadní sedadla poskytují osobě sedící uprostřed vítanou boční oporu. Prostor v oblasti kolen na zadních sedadlech se oproti předchozí generaci modelu S60 zvětšil o 30 mm. Zadní sedadla jsou rozdělena v poměru 40/60 a otvor zavazadlového prostoru je oproti minulé generaci o 107 mm širší.

Sportovní interiér nového Volva S60

– je zároveň technicky nejvyspělejším prostředím, jaké měli kdy řidiči vozů této značky k dispozici. Technologická stránka zahrnuje všechna důmyslná řešení přispívající k zážitku z jízdy, který předčí jakékoliv jiné Volvo – od systémů pro prevenci nehod, přes komfortní technologie, až po informační a multimediální systémy absolutní světové třídy.

Technicky nejvyspělejší Volvo v historii – se systémem rozpoznávání chodců

Průlomovým technickým řešením je systém rozpoznávání chodců (Pedestrian Detection). Tento systém dokáže rozpoznat chodce, který vstoupí do jízdní dráhy vozidla, a upozornit na něj řidiče. Pokud řidič včas nereaguje, systém automaticky aktivuje brzdy na maximální výkon.

V nouzové situaci je řidič nejprve upozorněn zvukovým výstražným signálem a blikajícím světlem v zorném poli na čelním skle. Ve stejném okamžiku se zvýší tlak v brzdném systému vozidla. Pokud řidič ani přes upozornění nereaguje a srážka se stane nevyhnutelnou, vůz začne automaticky intenzivně brzdit.

Pokud řidič na vzniklou situaci včas nezareaguje, dokáže systém rozpoznávání chodců s funkcí plně automatického brzdění srážce s chodcem zabránit až do rychlosti 35 km/h. Při vyšších rychlostech je kladen důraz především na to, aby se rychlost vozidla před nárazem co nejvíce snížila.

Při nižší rychlosti nárazu se významně snižuje riziko vzniku závažných poranění. Pokud se rychlost jízdy zmenší například z 50 km/h na 25 km/h, sníží systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění riziko usmrcení chodce o plných 20 procent; v některých případech se riziko snižuje až o 85 procent.

Nové Volvo S60 je standardně vybaveno systémem City Safety.

Automobil se systémem City Safety automaticky zastaví, jestliže řidič včas nezareaguje na zpomalení nebo zastavení vozidla vpředu, případně pokud se příliš rychle blíží k pevné překážce. Při rychlostech do 30 km/h systém dokáže kolizi s vozidlem nebo překážkou buď zcela zabránit, nebo alespoň snížit její následky.

 Výkonnější verze T6

Již v průběhu prvního roku výroby bude zcela nové Volvo S60 k dispozici se širokou nabídkou vznětových i zážehových motorů počínaje úspornou verzí DRIVe s výkonem 115 k až po dynamickou a vysoce výkonnou verzi s přeplňovaným motorem o výkonu 304 k.

Benzínový motor T6 o objemu 3,0 litru absolvoval řadu zlepšení zaměřených především na snížení jeho vnitřního tření. Nově nabízí výkon 304 k a točivý moment plných 440 Nm. Zrychlení z 0-100 km/h trvá 6,5 sekundy a maximální rychlost dosahuje 250 km/h. Současně se specialistům na motory ve společnosti Volvo Cars podařilo snížit kombinovanou spotřebu paliva o 10 % na hodnotu 10,2 l/100 km.

Výkon motoru na kola přenáší šestistupňová automatická převodovka Geartronic druhé generace. Díky novým ventilům a nižšímu tření převodovka řadí rychleji než dříve. Verze T6 je standardně vybavena systémem pohonu všech kol AWD.

Nový motor s přímým vstřikováním paliva

čtyřválcový přeplňovaný 2.0 GTDi (Gasoline Turbocharged Direct Injection) má vysoký výkon 203 k a točivý moment 300 Nm, jenž je dostupný již od 1 750 ot./min. Zrychlení z 0-100 km/h trvá 7,7 sekundy s manuální a 8,2 sekundy s automatickou převodovkou. S manuální převodovkou dosahuje rychlost 235 km/h a s automatickou 230 km/h.

Volvo S60 2.0T s manuální převodovkou spotřebuje v kombinovaném cykly 7,9 litru na 100 km.

Nová technologie přeplňování vyvinutá společností Volvo, přímé vstřikování paliva a dva vačkové hřídele s funkcí proměnlivého časování ventilů vytváří unikátní kombinaci nízké spotřeby paliva, nízkých emisí a vysokého výkonu v širokém rozmezí otáček – to vše při mimořádně kompaktních rozměrech celé jednotky.

Turbodmychadlo je nejmenší svého druhu na trhu vzhledem k maximálnímu výkonu motoru. Další novou vlastností je, že sběrné výfukové potrubí a tělo turbodmychadla jsou vyrobeny z ocelového plechu a ne z těžšího odlitku. Sběrné potrubí vyrobené z plechu pochopitelně není nic nového, dosud však bylo využíváno pouze v kombinaci s odlévaným tělesem turbíny. Nová, plně integrovaná jednotka turbodmychadla z ocelového plechu představuje světovou inovaci, kterou si společnost Volvo nechala patentovat.

Později v průběhu prvního roku výroby bude nové Volvo S60 dostupné také ve verzi 2.0 GTDi (T5) s výkonem 240 k a s točivým momentem 320 Nm. Dále budou představeny dvě verze motoru GTDi se zdvihovým objemem 1,6 litru: s výkonem 180 k (T4) a 150 k (T3), v obou případech s hodnotou točivého momentu 240 Nm.

Všechny motory GTDi budou nabízeny buď v kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou Powershift nebo se šestistupňovou manuální převodovkou.

Nabídka motorů zahrnuje také dva pětiválcové turbodiesely.

Výkonná verze D5 se dvěma turbodmychadly nabízí 205 k a točivý moment 420 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá s manuální i s automatickou převodovkou 7,8 sekundy. Maximální rychlost je 235 km/h s manuální převodovkou a 230 km/h s automatickou.

U nejnovějšího motoru D5, který byl představen na jaře roku 2009, bylo požadovaného výkonu a dynamických vlastností dosaženo pomocí dvou turbodmychadel různých velikostí, která se zapojují postupně a poskytují výkon v širším rozmezí otáček. Kombinovaná spotřeba je 5,9 l/100 km s manuální převodovkou.

Dále může být vůz vybaven novým dvoulitrovým motorem D3 o výkonu 163 k, který disponuje točivým momentem 400 Nm. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá s manuální i s automatickou převodovkou 9,2 sekundy. Maximální rychlost je 220 km/h s manuální převodovkou a 215 km/h s automatickou.

Nový pětiválcový motor D3 je v zásadě shodný se současným motorem 2.4D, byl však u něj z důvodu snížení spotřeby paliva zmenšen zdvihový objem zkrácením zdvihu pístů. U vozu s manuální převodovkou dosahuje kombinovaná spotřeba paliva 5,2 l/100 km.

Oba turbodiesely jsou nabízeny buď se šestistupňovou automatickou převodovkou nebo se šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 může být navíc vybavena pohonem všech kol.

DRIVe diesel s emisemi pod 115 g/km

V průběhu prvního roku výroby bude nový model S60 představen i ve verzi DRIVe, která bude vybavena dieselovým motorem se zdvihovým objemem 1,6 litru. Kombinovaná spotřeba paliva je 4,3 l/100 km, což odpovídá hodnotě emisí CO2 nižší než 115 g/km. Motor má výkon 115 k a točivý moment 270 Nm. Nabízet se bude výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Nabídka motorů při zahájení výroby

Zdvihový objem Uspořádání Výkon Toč. moment
Benzínové motory
T6 3.0 řadový šestiválec 304 k 440 Nm
2.0T 2.0 řadový čtyřválec 203 k 300 Nm
Dieselové motory
D5 2.4 řadový pětiválec 205 k 420 Nm
D3 2.0 řadový pětiválec 163 k 400 Nm

Motory doplněné v průběhu prvního roku výroby:

Zdvihový objem Uspořádání Výkon Toč. moment
Benzínové motory
T5 2.0 řadový čtyřválec 240 k 320 Nm
T4 1.6 řadový čtyřválec 180 k 240 Nm
T3 1.6 řadový čtyřválec 150 k 240 Nm
Dieselové motory
1.6 D DRIVe 1.6 řadový čtyřválec 115 k 270 Nm

 Zcela nový informační a multimediální systém

zprostředkovává informace z audiosystému, navigačního systému, mobilního telefonu a dalších systémů prostřednictvím pěti- nebo sedmipalcové barevné obrazovky v horní části středové konzoly. Obrazovka je umístěna dostatečně vysoko, aby byla pro řidiče dobře čitelná, ale zároveň neodváděla jeho pozornost od dění na vozovce.  Řidič má přístup ke všem funkcím informačního a multimediálního systému pomocí ovládacích prvků na volantu.

 Jeden z prvních automobilů s technologií MultEQ

„Náš nejlepší audiosystém s názvem Premium Sound je vybaven digitálním zesilovačem třídy D o výkonu 5x130W s obvody od švédské firmy Anaview, systémem Dolby Digital kombinovaným s Dolby Pro Logic II Surround, špičkovým systémem MultEQ od firmy Audyssey Laboratories and 12 reproduktory. To vše dohromady vytváří zvukový zážitek absolutní světové třídy,“ říká Tomas Ahlborg.

Volvo S60 je jedním z prvních automobilů na světě, který využívá technologii MultEQ od firmy Audyssey Laboratories, jež je standardem pro zpracování zvuku v domácích i profesionálních kinech. Technologie MultEQ odstraňuje zkreslení způsobené akustikou kabiny vozu, čímž přispívá k ostrému a čistému zvuku a k vyšší kvalitě poslechu pro všechny cestující ve vozidle.

Kromě špičkového Premium Sound může být nové Volvo S60 vybaveno některým z dalších tří typů audiosystémů, které jsou v nabídce.

Cílový počet prodaných vozů Volvo S60 je 90 000 kusů ročně.

Zákazníci pro tento model jsou rovnoměrně rozptýleni po celém světě. Evropa (včetně Ruska), Severní Amerika a zbytek světa představují vždy přibližně třetinu z celkového počtu prodaných vozů.

Nové Volvo S60 se bude vyrábět v továrně společnosti Volvo Cars v belgickém Gentu. První automobily budou zákazníkům dodány počátkem léta 2010.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volvo přechází u námořní dopravy na obnovitelná paliva, sníží své fosilní emise o 84 %

Volvo přechází u námořní dopravy na...

Každoročně přepraví nákladní lodě napříč světovými oceány desítky tisíc kontejnerů s materiálem určeným pro výrobu v továrnách společnosti Volvo Cars. Odteď bude většina těchto...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela nové, plně elektrické SUV Volvo EX30

Malý vůz s velkým potenciálem. Zcela...

Někdy může být první dojem zavádějící. Volvo dnes představilo zcela nové a dosud nejmenší SUV EX30. Neuhádnete kolik stojí… Volvo EX30, které bylo představeno světu dnes v italském...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud nejnižší uhlíkovou stopou

Nové malé Volvo EX30 vyniká dosud...

V novém modelu Volvo EX30 je destilováno to nejlepší, co automobilka Volvo Cars nabízí, včetně mimořádné bezpečnosti a vůbec nejnižší emise CO2 ze všech dosavadních vozů Volvo. Protože se...