Nové Volvo S40 dosáhlo špičkových výsledků v nárazových testech

Výsledky testů hovoří jednoznačně.

Volvo S40 je bezpečný automobil, který svou posádku velmi efektivně chrání při mnoha rozličných typech nehod v různých rychlostech.


Nové Volvo S40 je na trhu necelý rok. Nyní se začínají objevovat první důkazy vysoké úrovně jeho bezpečnosti. Čtyři nezávislé nárazové testy jednoznačně vykazují shodný výsledek: Volvo S40 poskytuje velmi efektivní ochranu cestujících při většině nehod.


Úroveň bezpečnosti nového Volva S40 zkoumaly celkově čtyři testy, dva evropské a dva americké. Každý z těchto testů byl proveden podle odlišné metodiky. A výsledek? Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP, dvakrát pět hvězdiček v testu bočního nárazu podle US-NCAP, titul „Nejlepší volba“ v testu čelního nárazu podle US IIHS a jeden z nejlepších výsledků ve velkém společném průzkumu „big joint survey“, zaměřeném na úroveň ochrany před poraněním krku. Tento poslední test provedla Švédská národní silniční správa ve spolupráci s pojišťovnou Folksam.

Pět hvězdiček v testu Euro-NCAP


Při testech Euro-NCAP dochází k čelnímu offsetovému nárazu při rychlosti 64 km/h, k boční srážce s jiným vozidlem, které je simulováno při rychlosti 50 km/h, a k bočnímu nárazu do sloupu při rychlosti 29 km/h. Nejlepším ohodnocením je v současnosti pět hvězdiček.


Před rokem se Volvo XC90 stalo prvním SUV, které v testech Euro-NCAP obdrželo pět hvězdiček. Nyní tohoto výsledku dosáhlo také nové Volvo S40.

Pět hvězdiček také v US-NCAP


Americká správa pro bezpečnost silničního programu organizuje vlastní program hodnocení nových automobilů (New Car Assessment Program – NCAP), v rámci kterého jsou vozidla testována při bočním nárazu a vyhodnocují se důsledky pro cestující na předních i zadních sedadlech na straně nárazu. Také zde Volvo S40 dosáhlo nejlepšího možného výsledku – pěti hvězdiček jak pro cestující na předních, tak i na zadních sedadlech.

„Nejlepší volba“ podle IIHS


Pojišťovací institut pro bezpečnost provozu na dálnicích (IIHS) ve Spojených státech testoval Volvo S40 při čelním nárazu při rychlosti 64 km/h. Byla hodnocena tři hlediska:

  • schopnost prostoru pro cestující odolat deformaci
  • úroveň ochrany cestujících na předních sedadlech před zraněním
  • úroveň ochrany poskytovaná bezpečnostními pásy a airbagy.

Volvo S40 dosáhlo vynikajících výsledků ve všech třech kategoriích, díky čemuž obdrželo titul „Nejlepší volba“ ve své třídě. Toto ocenění v minulosti získaly i jiné vozy Volvo, například model S80.

Sedadla s nejlepší ochranou proti poranění krku podle společného průzkumu


Švédská národní silniční správa a velká pojišťovna Folksam společně zveřejnily výsledky komplexních nárazových zkoušek. V těchto zkouškách byla zjišťována úroveň ochrany poskytované sedadly automobilu proti poranění krku při nárazech do vozidla zezadu.


Volvo S40 bylo jedním ze čtyř automobilů, které byly vyhodnoceny jako vozidla s nejlepšími sedadly z hlediska ochrany, a to na základě analýz tří nárazů, které byly pro každý typ sedadla provedeny. Tento výsledek je skutečným potvrzením účinnosti systému Volvo WHIPS, který je již řadu let součástí standardní výbavy všech vozů Volvo.


„Nárazové zkoušky a podobné průzkumy mohou zhodnotit pouze jeden nebo několik aspektů celkové úrovně bezpečnosti vozidla. Přesto jsou dobrým ukazatelem bezpečnosti vozidla,“ uvedla Ingrid Skogsmová, ředitelka Bezpečnostního centra společnosti Volvo Cars.


„O novém Volvu S40 prohlašujeme, že je to velmi bezpečný automobil. Všechna tato tvrzení byla nyní ověřena také nezávislým výzkumem. To je samozřejmě velmi povzbuzující, my však budeme pokračovat ve zvyšování ochrany cestujících při skutečných dopravních nehodách,“ uzavřela Ingrid Skogsmová.


Švédská společnost Volvo Cars Corporation patří mezi přední světové výrobce automobilů. S produkcí již 450 000 vozidel ročně, které se vyrábějí v pěti zemích světa, je firma Volvo Cars Corporation nosným pilířem luxusní divize Premier Automotive Group automobilky Ford Motor Company. Automobily Volvo jsou proslulé svojí bezpečností a spolehlivostí a nemalý důraz je kladen také na ekologii výroby i samotného provozu automobilů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...