Výrazné změny zahrnují
- zcela novou platformu
- vylepšené hnací ústrojí
- nižší spotřebu paliva a nižší emise
- vyšší úroveň jízdního komfortu
- lepší ovladatelnost a vyšší kultivovanost
- rozšířenou praktickou a bezpečnostní výbavu
- svěží nový vzhled exteriéru
Od představení Sorenta první generace v roce 2002
– se ho prodalo 900 000 do roku 2009, kdy bylo představeno Sorento druhé generace, kterého bylo do dnešních dnů prodáno 620 000 kusů.
Během uplynulého desetiletí Kia Sorento přivedlo ke značce Kia tisíce zákazníků, kteří dosud o koupi vozu Kia neuvažovali. Při vývoji modernizovaného Sorenta značka pečlivě naslouchala reakcím dosavadních majitelů a výsledkem je nový model Kia, který posune oblíbené SUV opět o významný krok vpřed.
Značka Kia předpokládá, že navzdory panujícím ekonomickým nejistotám modernizované Sorento zvýší díky výrazným vylepšením podíl značky Kia na trhu SUV a dosáhne od roku 2013 ročního prodeje 265 000 vozů.
Svěží nový vzhled s puncem prémiovosti
Designéři Kia přepracovali přední a zadní část vozu. Svěží vzhled modernizovanému Sorentu propůjčuje větší lakovaná plocha v barvě karoserie. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34.
Tým designérů vyvinul pro modernizované Sorento nové přední světlomety s obrysovými světly LED, nové zadní výklopné dveře se zadními sdruženými svítil-nami LED, nové nárazníky s vertikálně umístěnými mlhovými světlomety a větší plochou lakovanou v barvě karoserie. Zákazníci mají také širší výběr kol včetně 19“ leštěných desetipaprskových z lehké slitiny, která jsou součástí nejvyšší výbavy.
K dispozici bude také nové dvoudílné skleněné panoramatické střešní okno s jednou elektricky ovládanou sluneční clonou.
Nová high-tech výbava a interiér v nejvyšší kvalitě
Interiér modernizovaného Sorenta doznal četná vylepšení v podobě prémiových prvků. Nastupování usnadňuje nižší světlá výška. Podlaha interiéru byla snížena, čímž se zvětšil prostor pro nohy ve 2. i 3. řadě. Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou látkou, anebo kůží, kde lze vybírat mezi černou, hnědou a černou v kombinaci se slonovou kostí.
V až sedmimístném interiéru je použito více materiálů s měkčeným povrchem. Kvalitu samotnou podtrhují ozdobné chromované prvky na klikách dveří, rámečcích výdechů ventilace a ovládacích prvcích. U výbavy Exclusive celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení. Výsledkem je ještě luxusnější charakter vozu.
Mezi prémiové prvky výbavy na přání patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, Bluetooth® hands-free, determální sklo odrážející ultrafialové záření a klimatizace pro třetí řadu sedadel.
Inženýři Kia provedli také celou řadu opatření pro snížení hlučnosti a vibrací. Výsledkem je, že modernizované Sorento nabídne ještě vyšší úroveň kultivovanosti.
Vylepšené hnací ústrojí snižuje spotřebu paliva a emise
Modernizovaná Kia Sorento se bude v ČR nabízet s paletou zážehových a vznětových motorů s výkonem od 110 kW do 145 kW. Kia v souladu s aktuálními trendy dramaticky vylepšila zážehový motor Theta II 2.4 GDI a vznětový motor R 2.2 s cílem zvýšit jejich hospodárnost.
Upravený motor Theta II 2.4 GDI
– má novou hlavu válců, písty, vstřikování paliva a sací soustavu. Výkon byl zvýšen o 9 % na 141 kW a točivý moment vzrostl o 6,6 % na 242 N. m. Nová jednotka GDI spotřebuje méně paliva a má nižší hodnoty emisí CO2 (od 199 g/km).
Vznětový motor řady „R“ o objemu 2,2 litru
– v modernizovaném Sorentu dosahuje výkon 145 kW Je přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu a je vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR, který snižuje emise CO2 až na pouhých 153 g/km. Maximální točivý moment je s automatickou převodovkou 436 N. m a s mechanickou převodovkou 421 N. m.
V některých zemích budou zákazníkům nabízeny také
– zážehové motory Kia Lambda V6 MPI 3,5 litru (206 kW) a Theta II MPI 2,4 litru (129 kW), zatímco evropští zájemci o Sorento si budou moci vybrat menší motor R 2.0 s výkonem 110 kW.
Šestistupňové převodovky a výběr mezi pohonem 2WD nebo 4WD
Modernizované Sorento bude stejně jako předchozí modely vybaveno šestistupňovou převodovkou jak mechanickou nebo i automatickou. V závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD (pohon předních kol) nebo 4WD (pohon všech kol). Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg, a má tedy nižší spotřebu paliva.
Hnací ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.
Vylepšené jízdní vlastnosti na silnici při zachování terénních schopností
Podvozek nového Sorenta je naladěn tak, aby vozidlo ochotně reagovalo na povely řidiče a zároveň nabídlo rovnováhu mezi komfortem a ovladatelností.
Zatímco je základní konstrukce podvozku beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponentů zavěšení a jejich upravená lůžka tlumí účinněji vibrace. Větší lůžka závěsných ramen, delší vlečená ramena vzadu a vysokovýkonné tlumiče přispívají společně k vylepšení jízdního komfortu a stability.
Precizní ovladatelnost a dobrý kontakt s vozovkou zprostředkovává nyní u Sorenta nové řízení se strmějším převodem, díky němuž stačí 2,95 otáčky volantu mezi rejdy. Nový systém Kia FlexSteer™ se bude dodávat na přání. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení. Režim Comfort je ideální volbou pro jízdu ve městě.
Vysoké standardy bezpečnosti s pokrokovými „aktivními“ a „pasivními“ systémy
Druhá generace modelové řady Sorento byla po svém představení v roce 2009 oceněna 5 hvězdičkami Euro NCAP za svou bezpečnost. V současnosti jsou oficiální standardy nárazových zkoušek v Evropě mnohem přísnější a inženýři Kia proto přepracovali strukturu karoserie a bezpečnostní výbavu modernizovaného Sorenta, aby byly opět zajištěny ty nejvyšší standardy bezpečnosti.
Skelet karoserie,
– který obsahuje vyšší podíl (25 %) ultravysokopevnostních ocelí (více než 588 MPa) doznal rozsáhlých úprav s cílem ještě vylepšit ochranu cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900o C a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty z ultravysokopevnostní oceli (1471 MPa). Používají se pro přední, centrální a zadní boční podlahové nosníky, aby se zlepšila ochrana při nárazu.
Dalším opatřením je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie byla zvýšena o 18 %, což vytvořilo pevnější základ pro zavěšení a řízení. Z toho profituje jízdní komfort a směrová stabilita.
Modernizované Sorento může být vybaveno až deseti airbagy (čelními, bočními vpředu i vzadu a okenními airbagy pro přední a zadní sedadla). Maximální brzdnou sílu zajišťují ve všech modernizovaných modelech Sorento přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm).
Mezi standardní prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) s asistentem rozjezdu do kopce HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání.
Od střední výbavy jsou standardem xenonové světlomety či zadní bezpečnostní kamera se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích.
Zákazníci si budou moci dále objednat
– radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistenta jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) s ultrazvukovými senzory pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií