Nové Porsche 911 GT3 RS je homologační verzí závodních speciálů 911 GT3 a je tak nejsportovnějším provedením řady 911, určeným pro provoz na běžných silnicích.
Na český trh dorazí tato novinka pod taktovkou výhradního dovozce Porsche Inter Auto CZ v lednu 2010.
Motor nové 911 GT3 RS je postaven na základě pohonné jednotky modelu 911 GT3 a disponuje tak objemem 3,8 litru oproti původním 3,6 l. Přesto je ještě výkonnější a ještě více zaměřený na vysoké otáčky. Ve srovnání s modelem 911 GT3 má upravený atmosférický vysokootáčkový motor o 15 k větší výkon, který se tak zvýšil na celkových 450 k. Tento motor disponuje litrovým výkonem 118 k/l, což jej ve světovém měřítku řadí na vrchol atmosféricky plněných jednotek. A na rozdíl od mnoha jiných vysokootáčkových motorů je pohonné ústrojí nové 911 GT3 RS připraveno také pro každodenní provoz.
Nová 911 GT3 RS je vybavena výhradně šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými drahami řazení, sníženou hmotností a vysokou mírou účinnosti. Kratší zpřevodování je dalším přínosem pro mnohem dynamičtější projev v celém spektru otáček a rychlostí.
Pro další zdokonalení sportovních jízdních vlastností má nová 911 GT3 RS zvětšen nejen rozchod zadních kol, ale poprvé také přední nápravy. Díky tomu je karoserie rozšířena jak v zadní části, tak pomocí širších lemů blatníků také vpředu, kde má devět palců široká kola se sportovními pneumatikami o rozměrech 245/35 ZR 19. Na zadní nápravě mají kola šířku dvanáct palců se sportovními pneumatikami 325/30 ZR 19. Nově naladěný je také podvozek PASM.
Pro další zvýšení dynamického potenciálu je nová 911 GT3 RS standardně vybavena dynamickým uložením motoru. Tyto silentbloky aktivně mění svoji tuhost podle jízdní situace. Při velmi dynamické jízdě zpevňují uložení motoru v karoserii, což je přínosem pro precizní odezvu vozu. Ve srovnání s 911 GT3 byla zdokonalena také aerodynamika. Bylo dosaženo ještě většího přítlaku, což je jednoznačným přínosem při jízdě na závodním okruhu. Speciálně pro použití na závodním okruhu Porsche od roku 2010 nabídne novou položku výbavy na přání: lithium-iontový akumulátor, který nahradí standardní baterii. Jeho přínosem je mimo jiné i snížení hmotnosti o deset kilogramů.
Nová 911 GT3 RS dává své spříznění s motoristickým sportem jasně najevo také svým dynamickým vzhledem. Za pozornost stojí nejen velmi nízko posazená karoserie, ale také nový rozměrný přítlačný spoiler vyrobený z uhlíkových vláken zesílených plastem, který drží odlehčené hliníkové podpěry. Charakteristická je také dvojitá koncovka výfuku vyrobená z titanu nebo specificky tvarované díly předního a zadního nárazníku.
Základní cena vozu Porsche 911 GT3 RS pro evropský trh bude činit 122 400 Eur bez DPH a další výbavy.
O společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, která se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
Společnost Porsche Inter Auto CZ je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, Škoda a importér značky Porsche v České republice. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů.
V České republice má společnost Porsche Inter Auto CZ v současné době osm provozoven – v Praze, Brně, Plzni, Olomouci, Hradci Králové a Českých Budějovicích. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. O zákazníky se stará více než 700 zaměstnanců, kteří pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou držiteli certifikátu ISO 9001:2000.
Sítě provozoven firmy Porsche Inter Auto jsou nejen v České republice, ale rovněž v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Francii, Itálii, a na Slovensku i Ukrajině. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Holding i v Číně.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií