Lehčí, úspornější, rychlejší za 429 000 eur bez DPH lze již nyní objednat v autorizovaném Porsche Centru Praha a Porsche Servisním Centru Brno s dodáním od prosince 2015.
Automobilka Porsche postavila na základech sériového modelu 911 GT3 RS
– zákaznický závodní vůz pro světovou sérii GT3, automobil nese označení 911 GT3 R. Při vývoji závodní 911 s výkonem více než 368 kW se konstruktéři zaměřili především na nízkou hmotnost, lepší aerodynamiku, nižší spotřebu, lepší obratnost, ještě vyšší bezpečnost, stejně jako na snížení servisních nákladů a cen náhradních dílů.
Nové Porsche si od svého sériového příbuzného 911 GT3 R
– vypůjčila typickou střechu se dvěma vybouleními a prodloužený rozvor, který v porovnání s předchozí generací narostl o 8,3 centimetru. Delší rozvor znamená ve srovnání s předchozí GT3 R lepší rozlo-žení hmotnosti mezi nápravy a předvídavější chování v rychlých zatáčkách. Syste-matickým snižováním hmotnosti karoserie, aerodynamickými prvky a modifikovaným podvozkem se v porovnání s předchozím modelem inženýrům povedlo výrazným způsobem optimalizovat těžiště vozu. Lehká karoserie sériového modelu 911 GT3 RS, vyznačující se propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí, se ukázala jako ideální základ pro závodní automobil. Střecha, přední kapota, blatníky, dveře, boční partie, zadní část, stejně jako víko motoru jsou vyrobeny z mimořádně lehkého uhlíkového kompozitu (karbonu). Všechna okna, a tentokrát i to čelní, jsou vyrobena z polykarbonátu.
Porsche 911 GT3 R pohání moderní čtyřlitrový plochý šestiválec
– z velké části shodný s motorem, který se nachází za zadní nápravou vysoce výkonného produkčního modelu 911 GT3 RS. Přímé vstřikování paliva, které pracuje s tlakem až 200 baru, stejně jako variabilní časování ventilů zajišťují mimořádnou účinnost této pohonné jednotky. Kromě toho, atmosféricky plněný motor nabízí podstatně lepší modulaci síly a širší pásmo využitelných otáček. Výkon motoru je na 310 mm široké zadní pneumatiky přenášen pomocí šestistupňové sekvenční převodovky Porsche. Stejně jako u silničních derivací modelu Porsche 911, i zde řidič řadí pohodlně pomocí páček umístěných na volantu.
Také aerodynamika 911 GT3 R čerpá z předlohy v silničním modelu. Výrazné otvory v blatnících nad podběhy předních kol zvyšují přítlak vozu na přední nápravě. Aero-dynamickou vyváženost zajišťuje dva metry široké a čtyřicet centimetrů dlouhé zadní přítlačné křídlo. Od svého většího bratra, modelu 911 RSR, si GT3 R vypůjčilo kon-cept uprostřed umístěného chladiče. Odstraněním chladičů v bocích vozu se zlepšilo těžiště, přičemž centrálně umístěný chladič je také lépe chráněn před poškozením při soubojích.
Změnami prošel také brzdový systém vozu 911 GT3 R
Díky zvýšené tuhosti a citlivějšímu chování systému ABS se ještě více hodí pro náročné vytrvalostní závody. Mimořádný brzdný účinek na přední nápravě zaručují šestipístkové hliníkové závodní třmeny v kombinaci s vnitřně chlazenými a drážkovanými ocelovými kotouči o průmě-ru 380 mm. Zadní náprava je osazena čtyřpístkovými třmeny a kotouči s průměrem 372 mm.
Při vývoji GT3 R byl vysoký důraz kladen také na bezpečnostní prvky
Objem zesíle-né palivové nádrže FT3 se zvýšil o 12 litrů a nyní pojme 120 litrů paliva, přičemž hr-dlo nádrže je vybaveno bezpečnostním palivovým ventilem. Dveře a boční okna lze snadno odstranit a střešní únikový poklop je nyní větší. Nové skořepinové sedadlo poskytuje pilotům v případě nehody lepší ochranu.
Technické údaje Porsche 911 GT3 R (Jednomístný zákaznický závodní speciál vycházející z Porsche 911 GT3 RS)
Motor
- Vodou chlazený plochý šestiválec (umístěný za zadní nápravou)
- Objem 4000 cm3, zdvih 81,5 mm, vrtání 102 mm
- Výkon: přes 369 kW (500 k), podle FIA Balance of Performance (restriktor)
- Čtyřventilová technika
- Přímé vstřikování paliva
- Mazání se suchou skříní
Převodovka
- Šestistupňová sekvenční převodovka Porsche
- Mechanický diferenciál se zvýšenou svorností
- Pneumatické řazení (páčkami pod volantem)
Karoserie
- Odlehčená karoserie s propracovanou hliníkovo-ocelovou kompozitovou konstrukcí
- Integrovaná (svařená) ochranná klec proti převrácení, podle stanov FIA, od-stavec J
- Odnímatelný únikový poklop ve střeše
- Odlehčené díly karoserie: Dveře, víko motoru, zadní přítlačný spoiler, přední i zadní blatníky z uhlíkových kompozitů (karbonu)
- Skla vyrobená z polykarbonátu
- Odnímatelná polykarbonátová skla dveří
- Bezpečnostní palivová nádrž FT3 s objemem cca 120 litrů, s bezpečnostním ventilem hrdla a v souladu se stanovami FIA
- Vzduchový systém zvedání (čtyři hevery v podvozku)
Podvozek
- Přední zavěšení typu McPherson, nastavitelná světlá výška, nastavitelný od-klon a sbíhavost kol
- Náboje kol s centrální maticí
- Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
- Elektricko-hydraulický posilovač řízení
- Zadní náprava
- Víceprvkové zadní zavěšení, nastavitelná světlá výška, nastavitelný odklon a sbíhavost kol
- Nastavitelné stabilizátory (levý a pravý)
- Elektricko-hydraulický posilovač řízení
- Brzdový systém
- Dva nezávislé brzdové okruhy pro přední a zadní nápravu; nastavitelné rozdělení brzdného účinku pro přední a zadní nápravu
- Přední náprava: Závodní šestipístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 380 mm
- Zadní náprava: Závodní čtyřpístkové jednodílné hliníkové třmeny a vnitřně chlazené a drážkované ocelové brzdové kotouče, průměr 372 mm
- Kola a pneumatiky: Jednodílná kola BBS a podle specifikace Porsche, vpředu rozměr 12Jx18, off-set 17, pneumatiky: 300/650-18; vzadu rozměr 13Jx18, offset 37,5, pneumati-ky 300/710-18
Elektronika
- Řídicí jednotka COSWORTH IPS32
- Závodní ABS
- Kontrola trakce
Hmotnost a rozměry
- Celková hmotnost: cca 1220 kg (v závislosti na předpisech)
- Celková délka: 4604 mm
- Rozchod kol přední nápravy: 1975 mm
- Rozchod kol zadní nápravy: 2002 mm
- Rozvor náprav: 2463 mm
Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.
- je 100% dceřinou společností rakouské firmy Porsche Inter Auto se sídlem v Salzburgu, jejímž vlastníkem je společnost Porsche Holding Salzburg. Rakouská společnost Porsche Inter Auto se řadí k nejúspěšnějším a nejvýznamnějším podnikatelským subjektům v oblasti prodeje a servisu automobilů v Evropě.
- je největším prodejcem vozů Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda a importérem a prodejcem značky Porsche v České republice. Je rovněž servisním a prodejním za-stoupením Bentley pro český trh. Disponuje největším skladem nových vozů a náhradních dílů. Ročně se v Porsche Inter Auto CZ prodá více než 12 000 kusů nových a 4000 ojetých automobilů. Zároveň poskytuje Porsche Inter Auto CZ přes 470 000 servisních hodin ročně.
- zaměstnává v České republice v současné době 900 zaměstnanců v deseti pobočkách – v Praze, Plzni, Brně, Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích, Ostravě a Opavě. Všechny autosalony mají k dispozici nejnovější technologie a nejmodernější know-how mezinárodní společnosti. Zaměstnanci pravidelně procházejí systémem odborných školení. Všechny provozovny jsou certifikovány dle ISO 9001:2000.
- má provozovny nejen v České republice, ale také v Rakousku, Chorvatsku, Maďarsku, Německu, Rumunsku, Slovinsku, Itálii, na Slovensku a v Albánii. Prostřednictvím svého zastoupení působí Porsche Inter Auto i v Číně.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií