Nové Porsche 911 Carrera: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější

Společnost Porsche přichází se zcela novou generací Porsche 911 Carrera, která navazuje na nejlepší tradice této modelové řady.

Nízký profil, vzrušující kontury, precizně navržené detaily, kompaktní rozměry, výkonnost a design, ve kterém se spojuje síla a elegance, to vše dělá Porsche 911 Carrera lepší, než kdy předtím.

Nové Porsche 911 Carrera: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější
Nové Porsche 911 Carrera: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější
Nové Porsche 911 Carrera: Ikona sportovních vozů nyní ještě dravější

Světová premiéra této ikony sportovních vozů, která letos slaví již 48 let, se odehraje v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

V Česku bude možné nový model 911 zakoupit od prosince 2011 v Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ, výhradního dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR.

Nové Porsche 911 Carrera má díky prodlouženému rozvoru náprav o 100 mm, menší výšce a možnosti instalace až 20tipalcových kol výrazně sportovnější výraz. Při pohledu zpředu zaujmou tradiční doširoka roztažené a výrazné přední blatníky, jejichž řešení opticky ještě více zdůrazňuje široký rozchod předních kol. Toto uspořádání vytváří dojem stabilního postoje i dravého sebevědomí. Přepracovaná vnější zpětná zrcátka jsou nově umístěna na horní části dveří. Toto řešení je nejen aerodynamicky účinnější, ale současně také přispívá k optickému rozšíření proporcí.

S každou novou generací svých vozů Porsche tradičně posunuje standardy dynamiky a úspornosti.

U nejnovějších modelů 911 Carrera a 911 Carrera S došlo, ve srovnání s jejich předchůdci, ke snížení spotřeby paliva a produkce emisí o 16 procent. Oba modely tak spotřebují znatelně méně paliva než 10 l/100 km. Poklesu bylo mimo jiné dosaženo díky funkci Auto Start/Stop, účinnějšímu řízení teploty motoru či systému rekuperace energie. Svůj podíl na tom má také sedmistupňová manuální převodovka, která právě v tomto modelu slaví svoji světovou premiéru. Novinkou u dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) je režim splývání, tedy jízdy na neutrál. Ke snížení spotřeby paliva také přispívá nový elektromechanický posilovač řízení, který současně řidiči přináší pro Porsche typickou přesnost a zpětnou vazbu.

Model 911 Carrera s novým motorem boxer

– o objemu 3,4 litru a výkonu 257 kW (350 k), na přání dodávaný s převodovkou PDK, spotřebuje v kombinovaném režimu NEDC jen 8,2 l/100 km, což je o 1,6 l/100 km méně, než tomu bylo v případě jeho předchůdce. S produkcí CO2 ve výši jen 194 g/km se jedná o vůbec první sportovní vůz Porsche, jehož produkce CO2 leží pod hranicí 200 g/km. U verze 911 Carrera S, která je vybavena motorem boxer o objemu 3,8 litru a výkonu 294 kW (400 k) a převodovkou PDK, došlo k poklesu spotřeby o 1,5 l/100 km na současných 8,7 l/100 km. Tato hodnota spotřeby odpovídá produkci CO2 205 g/km. To vše při zvýšení výkonu o 11 kW (15 k).

Zcela nová struktura karoserie

– je vyrobena z inteligentní kombinace hliníku a oceli, která zajistila snížení hmotnosti o neuvěřitelných 45 kg, zároveň se ale dosáhlo vyšší tuhosti celé konstrukce. Optimalizace aerodynamiky spolu s širším pohyblivým zadním spoilerem umožnila snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu.

Obě provedení nové generace modelu 911 překonávají své předchůdce také dynamikou. Carrera S s převodovkou PDK dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit během 4,3 sekundy. Po aktivaci režimu Sport Plus, který je nabízen v rámci paketu Sport Chrono, dojde ke zkrácení tohoto času na 4,1 sekundy. Carrera s převodovkou PDK dokáže na stejnou rychlost zrychlit během 4,6 sekundy (v režimu Sport Plus 4,4 sekundy).

Nové modely 911 nenabízí špičkovou výkonnost pouze v podélném směru, ale vrcholnou dynamiku poskytují také ve směru příčném. Kromě prodlouženého rozvoru stojí za větší agilitou nového modelu rovněž zvětšený rozchod kol, nová zadní náprava a nový elektromechanický posilovač řízení. V závislosti na konkrétním modelu jsou k dispozici standardně nebo na přání další aktivní systémy, které dokáží jízdní dynamiku posunout na novou úroveň. V tomto směru se jedná především o systém PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control), který je tvořen aktivními stabilizátory a omezuje naklánění karoserie v zatáčkách. Díky PDCC mají pneumatiky neustále optimální pozici vůči vozovce a mohou tak přenášet větší boční síly. Výsledkem je vyšší rychlost v zatáčkách a rychlejší časy při jízdě na okruhu.

Exteriér nového modelu

Designéři se v tomto směru inspirovali kultovním modelem Porsche Carrera GT. Vyvýšený středový tunel, který se směrem vpřed zvyšuje, poskytuje řidiči pocit většího spojení s vozem a současně posunuje řadicí páku blíže k volantu, což je řešení tradičně používané v motoristickém sportu. Pro Porsche typické jsou například hlavní přístroje s pěticí kulatých ukazatelů (jedním z nich je barevný displej s vysokým rozlišením) a centrálním otáčkoměrem, nebo třeba spínací skříňka umístěná vlevo od volantu.

Ceny

U modelu Porsche 911 Carrera je základní cena stanovena na 88 038 eur včetně DPH, u modelu Porsche 911 Carrera S je základní cena 102 436 eur včetně DPH.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Porsche Panamera: Luxusnější, efektivnější, hybridnější

Nové Porsche Panamera: Luxusnější,...

Skončila další sedmiletka Panamery a začala další. Proto byla s velkou slávou představená nová, už třetí generace sportovního luxusního sedanu, která je… velmi podobná té...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový porschácký De luxe kokpit debutuje v modelu Cayenne

Nový porschácký De luxe kokpit debutuje...

Ještě pár dní a Porsche 18. dubna 2023 na autosalonu v Šanghaji spolu s novým modelem Cayenne představí i průkopnický koncept zobrazování a ovládání. Porsche Driver Experience znamená plně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche 911: Do Paříže i na Dakar

Porsche 911: Do Paříže i na Dakar

Neexistuje moc aut, se kterým můžete jet z afrického safari do Le Mans, pak do divadla a do ulic Paříže. Možná jediné. Nové Porsche 911 Dakar… Rallye Dakar nikdy nebyla hrou v pískovišti. Hned...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika podporuje studenty automobilových oborů v samostudiu

Porsche Česká republika podporuje...

Studenti obdrželi v rámci projektu QHERO čtyři sady samostudijních materiálů Za úspěšně vyplněné testy čekají na studenty atraktivní odměny Projekty Best Employer a QHERO jsou důležitým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Porsche Česká republika pomáhá SOS dětským vesničkám

Porsche Česká republika pomáhá SOS...

Rychlé poskytnutí pěti vozů Volkswagen sociálním pracovníkům Postupné rozšiřování podpory péče o děti z ohrožených rodin  Společnost Porsche Česká republika poskytla vozidla...