Nové pneumatiky Michelin Energy New

Bezpečnější jízda a ještě snížená spotřeba paliva.

Novinkou Michelinu pro letošní letní sezonu je inovovaná řada pneumatik Energy. Dochází ke komplexnímu nahrazení původních dezénů XT1, XT2, XH1 a XV1. Hlavní charakteristikou pneumatik nové generace je mimořádně nízký valivý odpor, který významně přispívá ke snížené spotřebě paliva. Značka Michelin se s pláštěm Energy řadí mezi vítěze ve srovnávacích testech pneumatik této kategorie.


Nové pneumatiky Michelin Energy New

Nová pneumatika Michelin Energy byla vyvinuta pro zákazníky, kteří požadují výkonnost spojenou s bezpečností. Je určena pro segment cestovních vozů od kompaktních městských aut až po modely vyšší střední třídy, které představují téměř 80 % celkového trhu pneumatik dodávaných do prvovýroby a 62 % trhu s náhradními pneumatikami. Do tohoto segmentu spadají tři rychlostní indexy: T, H a V.

Index T (do 190 km/h)


Pneumatiky s rychlostním indexem T mají třetinový podíl na celkovém trhu pneumatik. Prodej patnáctipalcových pneumatik kategorie T vzrostl za poslední čtyři roky o 42 % a trh v této třídě vykazuje výjimečnou dynamiku růstu. Těmito pneumatikami jsou vybavovány ku příkladu modely Renault Scénic, Audi A2 a A3. Prodej čtrnáctipalcových pneumatik vzrostl ve stejném období o 9 %. Renault Clio, Ford Fiesta, Peugeot 206 a VW Polo.

Index H (do 210 km/h)


Trh v segmentu H roste nepřetržitě od roku 1997, za pět uplynulých let prodeje vzrostly o 35 %. Podobně jako v segmentu T i v segmentu H vzrostl dramaticky prodej patnáctipalcových pneumatik, a to o 130 % od roku 1997. Odborníci očekávají, že v příštích letech poroste tento segment o 10 % ročně. Těmito pneumatikami jsou vybavovány ku příkladu Ford Focus, Renault Megane, VW Golf.

Index V (nad 210 km/h)


V tomto segmentu vzrostl objem prodaných pneumatik od roku 1997 o 70 %. Prodej patnáctipalcových pneumatik vrostl o 47 % a prodej šestnáctipalcových pneumatik vylétl o neuvěřitelných 390 %. Tento rychlostní index, dříve označovaný jako „High Performance“ se stále více prosazuje ve střední třídě automobilů a je také hlavním cílem nové pneumatiky Michelin Energy.


V Evropě představuje trh s pneumatikami dodávanými do prvovýroby třetinu celkového trhu pneumatik a s dvou až tříletou prodlevou „živí“ i trh s náhradními pneumatikami. Je proto důležitou základnou pro rozvoj tohoto trhu. Studie dokázaly, že loajalita zákazníků vůči značce pneumatik, kterou dostali s novým vozem, je rozhodujícím faktorem úspěchu značky Michelin. Tato zákaznická loajalita dosahuje hodnoty 66 % a vysoko převyšuje výsledky nejbližších konkurentů.


V roce 2002 se v Evropě prodalo 26 milionů pneumatik Michelin Energy předchozí generace – to znamená 3000 prodaných pneumatik za hodinu. V současnosti je jimi vybaveno 8 % všech vozů jezdících po evropských silnicích – celkem 64 milionů pneumatik.


Pro zvýšení přilnavosti nové pneumatiky Michelin Energy na suchém i mokrém povrchu vyvinula značka Michelin nový asymetrický dezén, který zvětšuje kontaktní plochu mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Styčná plocha nového pláště je oproti předchozí generaci o 10 % větší. Nové vnitřní lamely v centrální části běhounu s patentovaným vzorkem výrazně přispívají k účinné akceleraci i brždění, protože fungují podobně jako okenní stěrače: Při kontaktu běhounu s mokrou vozovkou je vrstva vody lamelami rozptýlena a tím se zvýší přilnavost pneumatiky s povrchem.


Vnitřní oblast asymetrické pneumatiky Energy v sobě zahrnuje více styčných hran, které narušují vodní film a přispívají společně s příčnými drážkami k optimálnímu odvodu vody a tím ke zvýšené přilnavosti na mokrém povrchu. Vnější oblast obsahuje proměnlivé bloky dezénu, které jsou propojeny vázacími můstky. Ty zajišťují zvýšenou tuhost běhounu v zatáčkách.


Nová stavba pneumatiky Michelin Energy má za cíl zvýšit její životnost a adhezi. Pod ocelový nárazník byly nově přidány dva zesilující korunní pásy NRS, díky kterým je vůz méně náchylný ke smyku a v zatáčkách se lépe kontroluje.


Nová konstrukce běhounu zvyšuje výkony pneumatiky na mokrém povrchu. Optimalizované hydrodynamické vlastnosti vytvářejí tzv. šípový efekt – voda z vozovky pneumatiku lépe obtéká. Redukce oblastí turbulence umožňuje efektivnější vytlačování vody podélnými drážkami.

Výhody nové pneumatiky Michelin Energy

  • na suchých i mokrých silnicích vykazuje nejvyšší přilnavost ve své třídě
  • na mokrém povrchu je brzdná dráha z rychlosti 90 km/h o tři metry kratší oproti předchozí generaci Michelin Energy
  • snížení valivého odporu o 6 % oproti předchozí generaci Michelin Energy přináší citelnou úsporu pohonných hmot
  • prodloužení životnosti

Dlouhá životnost pneumatik Michelin Energy umožňuje řidič ušetřit během životnosti jeho vozu jednu sadu pneumatik – cca 12 000 Kč. Díky novému složení směsi je redukován odpor při jízdě a řidič tak ušetří za stejnou dobu až 8 plných nádrží paliva – cca 10 000 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...