Nové nákladní automobily Mercedes-Benz Atego a Axor

V premiéře na mezinárodní automobilové výstavě užitkových vozidel IAA 2004 v Hannoveru

Nové nákladní automobily Mercedes-Benz Atego a Axor
Nové nákladní automobily Mercedes-Benz Atego a Axor

Po úspěšném uvedení nové řady nákladních automobilů Mercedes-Benz Actros pokračuje DaimlerChrysler ve své produktové ofenzivě světovou zářijovou premiérou nových modelů typů Mercedes-Benz Atego a Mercedes-Benz Axor. Nová technická řešení, počínaje podvozkem až po praktické jednotlivé detaily a prodloužené servisní intervaly, jsou především zaměřena na zvýšení přepravních výkonů a vyšší hospodárnost. Všechny varianty kabin řidiče jsou nyní nově uspořádány. Charakterizuje je výrazná maska chladiče, vycházející z jednotné linie designu pro všechny nákladní automobily Mercedes-Benz.

Nové nákladní automobily Mercedes-Benz Atego a Axor
Nové nákladní automobily Mercedes-Benz Atego a Axor

Kompletně nový interiér, s příjemným vnitřním obložením, nabízí uživatelům nových modelů Mercedes-Benz Atego a Mercedes-Benz Axor vynikající pracovní podmínky: pohodlná sedadla, kvalitní topení a větrání i komfortní lůžka v kabině vozidel pro dálkovou dopravu. To vše zaručuje vysokou úroveň jízdního pohodlí pro řidiče. S tím rovněž souvisí jedinečný výběr ze tří různých provedení kokpitů, řešených podle individuálního zaměření a využití těchto nových nákladních automobilů:

Prostor pro posádku v „rozvážkovém“ provedení umožňuje řidiči snadný průchod na stranu spolujezdce. Kabina pro „dálkovou dopravu“ je vybavena větším množstvím odkládacích prostorů a průchodem do odpočinkového prostoru. Nabídku doplňuje „komfortní“ kabina. Rozsáhlá nabídka jednotlivých verzí kabin řidiče plně odpovídá širokému spektru nejrůznějšího využití. Možnosti výběru jsou: Standardní kabina řidiče (S), dále standardní kabina se zadní stěnou prodlouženou o 180 mm, delší kabina řidiče (L), delší kabina řidiče se zvýšenou střechou.


K větší bezpečnosti nákladní dopravy přispívají mimo jiné nové světlomety, nová zpětná zrcátka radikálně zmenšující mrtvý úhel na pravé straně, technicky vylepšený pracovní světlomet jako pomůcka při manévrování za snížené viditelnosti.

Nový Mercedes-Benz Atego


Současnou generační změnou nákladních automobilů nabízí DaimlerChrysler rovněž novou orientaci typové řady Atego v daném segmentu. Nová typová řada Mercedes-Benz Atego je zaměřena především na rozvážkovou, ale také na lehkou stavební a komunální dopravu. Současně je ale také určena na některá speciální využití při dálkové dopravě. Nabídka zahrnuje dvounápravové nákladní automobily a tahače návěsů celkové hmotnosti od 6,0 t do 16 t.


Pohon obstarávají čtyř a šestiválcové řadové motory typové řady 900, o zdvihovém objemu 4,25 l, 4,8 l a 6,37 l, s rozsahem největšího výkonu od 90 kW (122 k) do 205 kW (279 k). Přenos výkonu zajišťují ručně řazené šesti a devíti stupňové převodovky Mercedes-Benz. Jedinečnou ve třídě lehkých rozvážkových nákladních automobilů je také převodovka s elektronicky řízenou předvolbou řazení Telligent, dodávaná na přání. Zaručuje snadnou obsluhu, maximálně možnou hospodárnost a velkou bezpečnost provozu, a to především při rozvážkové dopravě na krátké vzdálenosti.


Jako rozvážkový nákladní automobil v kategorii do 11,99 t celkové povolené hmotnosti, jsou v rámci řady Atego speciálně připravené typy 1215 – 1223. Ty nabízejí spojení nízkého rámu, vysoké užitečné hmotnosti (nosnosti) a výborných jízdních výkonů, což jsou přednosti, které ještě více vyniknou v nedaleké budoucnosti, kdy bude tato kategorie nákladních vozů osvobozena od mýtného na německých dálnicích.

Nový Mercedes-Benz Axor


Nový Mercedes-Benz Axor pokrývá díky dalšímu rozšíření výrobního programu, výrazně širší spektrum využití, než dosavadní verze nabízené výhradně jako tahače návěsů. Nové nákladní automobily Axor jsou určeny pro nasazení na střední vzdálenosti dálkové dopravy, pro těžkou rozvážkovou dopravu, stejně jako i pro dopravu ve stavebnictví a vytvářejí tak spojovací článek mezi novými typy Atego a Actros.


Kromě dvounápravového tahače návěsů patří do typové řady Axor nyní také těžký podvozek pro nástavby v provedení dvounápravovém (4×2 a 4×4), s nejvyšší celkovou hmotností 18 t, jakož i třínápravové podvozky s nejvyšší celkovou hmotností 25 t (6×2) a 26 t (u 6×4), které doplňují tuto novou rodinu nákladních vozidel. Pohon těchto nákladních automobilů obstarávají řadové šestiválcové motory řady OM 900 o zdvihovém objemu 6,4 l a 7,2 l, jakož i řady OM 457 LA se zdvihovým objemem 11,97 l. Výkonové spektrum nových motorů pro Mercedes-Benz Axor se rozprostírá v sedmi výkonových stupních – od 170 kW (230 k) do 315 kW (428 k).


S jednotlivými motory a jejich výkonovými parametry jsou samozřejmě sladěny také ručně řazené převodovky s šesti, devíti a šestnácti rychlostními stupni. Kromě toho je ve spojení s šestnáctistupňovou převodovkou dodáváno pro nový Axor na přání také elektropneumatické řazení převodových stupňů Telligent, které usnadňuje práci řidiče, šetří materiál a zvyšuje bezpečnost jízdy.

Uvedení na trh


Nové vozy Mercedes-Benz Atego a Mercedes-Benz Axor uváděny na trh postupně od pozdního podzimu 2004. Nejdříve budou nabízena vozidla v provedení odpovídajícím emisním předpisům Euro 3.


Od poloviny roku 2005 ale už budou na přání nabízeny nákladní automobily Axor, určené pro dálkovou dopravu, také s technologiemi BlueTec 4 a alternativně také s BlueTec 5, které umožní plnit předpisy závazné od podzimu 2006 (norma Euro 4), resp. od podzimu 2009, od kdy bude povinné plnění normy Euro 5. V programu nové typové řady Atego budou první vozidla vybavená technologií BlueTec k dispozici nejdříve ve verzi Euro 4, a to od podzimu 2005.


Díky přednostem, vyplývajícím z celkové inovace typových řad nákladních automobilů Atego a Axor, dochází také k výraznému posílení pozice DaimlerChrysler v tomto tržním segmentu. Navíc bude při uvedení nových nákladních automobilů pro dálkovou dopravu Actros 2 aplikována a rozšířena také nová, cenově výhodná strategie zaměřená právě na tuto část trhu.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...