Nové motory pro Ford Transit 2012: úspornější a ekologičtější!

Nové technologie pro Transit se představí na letošním autosalonu užitkových vozidel v Birminghamu.

Nové pohonné jednotky spolu s novinkami na poli „zelených“ technologií se výrazně podílejí na minimalizaci provozních nákladů a přinášejí užitek pro životní prostředí.

Nové motory pro Ford Transit 2012: úspornější a ekologičtější!
Nové motory pro Ford Transit 2012: úspornější a ekologičtější!
Nové motory pro Ford Transit 2012: úspornější a ekologičtější!

Nová generace vznětových motorů Duratorq TDCi a propracovaná škála nových technologií ECOnetic, včetně široce dostupného systému Stop-Start a omezovače rychlosti, které jsou součástí výbavy na přání, mají zásluhu na tom, že legendární Ford Transit zůstává ideální volbou pro všechny automobilové dopravce. Díky nízkým provozním nákladům a menšímu dopadu na životní prostředí se ještě zvýšila pověstná odolnost a přizpůsobivost Transitu.

Všechny verze Fordu Transit mají pod kapotou nový vznětový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi bez ohledu na to, zda disponují pohonem přední či zadní nápravy, anebo všech kol.

Nový motor Ford 2.2 Duratorq TDCi

– byl vybaven přímým vstřikováním paliva common-rail pracujícím s vyšším tlakem, novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a dokonalejším odváděním výfukových plynů prostřednictvím systému recirkulace výfukových plynů (EGR) a moderního filtru pevných částic cDPF. Díky tomu splňuje přísnou emisní normu Euro 5. K dalším vylepšením patří dodatečný kryt motoru a speciálně navržené přívody vzduchu, které významně snižují úroveň hluku.

Zároveň se rozšířila nabídka dostupných technologií Ford ECOnetic, aby byly dosažené úspory paliva co největší.

Řadí se k nim:

  • Rekuperační dobíjení
  • Vyspělý řídící systém akumulátoru
  • Volitelný ECO Pack, včetně vypínatelného systému Stop-Star a vypínatelného omezovače rychlosti na 110 km/h, které jsou dostupné pro většinu verzí

Výkony a charakteristika motoru 2.2 Duratorq TDCi byly nastaveny tak, aby odpovídaly různým provozním nárokům, které jsou na nový Ford Transit kladeny. Varianty s pohonem přední nápravy budou k dispozici s motory o výkonu 74, 92 a 103 kW (100, 125 a 140 koní), Transit s poháněnou zadní nápravou a nejvýkonnějším motorem může dosáhnout až 114 kW (155 k). Ještě důležitější je však nárůst točivého momentu, který se zasluhuje o vynikající zátah. Dokonce i základní jednotka o výkonu 74 kW poskytuje maximální točivý moment 310 Nm, verze s výkonem 114 kW pak může dodávat zadním kolům dokonce 385 Nm.

Ford Transit modelového roku 2012 se zaměřuje

– na další snižování provozních nákladů a menší dopad na životní prostředí, k čemuž mu dopomáhá 6stupňová převodovka v základní výbavě. Díky delším převodům dosahuje ve své kategorii nejnižších hodnot emisí CO2 a nejlepší spotřeby paliva, navíc spolu s nimi poklesla i hlučnost motoru.

Výjimečně nízkou spotřebou paliva a hladinou emisí se pyšní především dvě nové verze Ford Transit ECOnetic s pohonem přední nápravy: varianta 280 s krátkým rozvorem, nízkou střechou a výkonem 74 kW a verze 350 s dlouhým rozvorem, středně vysokou střechou a výkonem 92 kW, v obou případech v základní výbavě se sadou ECO Pack. Kompaktnější z těchto verzí produkuje v kombinovaném provozu emise CO2 pouze ve výši 178 g/km. V případě montáže volitelného omezovače maximální rychlosti na 100 km/h pak dokonce emise klesají na 173 g/km.

Christine Lundová, hlavní inženýrka programu Ford Transit, uvádí: „Nová řada Transit pro modelový rok 2012 jasně dokládá, že je Ford odhodlán udržet se na špičce v kategorii užitkových vozů, jak pokud jde o nízké provozní náklady, tak ohleduplnost k životnímu prostředí. Nový Transit ECOnetic 280 se chlubí o 16 g/km nižšími emisemi CO2 než jeho předchůdce, jehož parametry v této oblasti byly už tak velmi působivé. Toto zlepšení se projevuje zlepšenou spotřebou, a to až o 10 procent.“

Významného pokroku v oblasti provozních nákladů bylo dosaženo rovněž prodloužením intervalů mezi servisními prohlídkami. Nový Transit umožňuje prohlídku až po ujetí 50 000 km, anebo každé dva roky. Podle propočtů společnosti Ford to na vybraných trzích znamená citelné snížení ročních nákladů na pravidelnou údržbu proti současnému Transitu. Úspory se tak pohybují – podle verze vozu – od 25 až po více než 40 procent.

Nová řada Transit zároveň dokazuje, že evropský tým pro užitkové vozy Ford věnuje bedlivou pozornost potřebám zákazníků. „První verze Transit ECOnetic se začala prodávat v roce 2009 a měla velký ohlas. Firemní klienti nás však upozornili, že napevno montovaný omezovač rychlosti není nejvhodnějším řešením pro všechny situace, s nimiž se v provozu denně setkávají,“ vysvětluje Christine Lundová. „Proto se prvky nového volitelného ECO Packu – systém Stop-Start a omezovač rychlosti, které jsou dostupné v kombinaci s většinou nových pohonných jednotek – při nastartování motoru sice automaticky zapnou, ale v případě potřeby je možné je deaktivovat. Nicméně varianta s nejnižší možnou spotřebou paliva s omezovačem pevně nastaveným na 100 km/h je nadále v nabídce a umožňuje Transitu ECOnetic 280 dosáhnout emisí CO2 ve výši 173 g/km, což je nejlepší výsledek v dané kategorii.“

Nový Ford Transit modelového roku 2012, který se veřejnosti představí na autosalonu užitkových vozů v Birminghamu, prošel kromě toho mírnou vnější proměnou. Ta má za cíl poukázat na výrazné změny pod kapotou, především v oblasti pohonných jednotek.

Na evropských trzích se novinka objeví ještě před koncem letošního roku.

„Nový Ford Transit modelového roku 2012 potvrzuje, že je tato řada nadále ideální volbou pro firemní zákazníky jak v Evropě, tak na celém světě,“ prohlašuje Stephen Odell, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „Po více než 45 letech a více než 6,3 milionu vyrobených vozů Transit představuje synonymum užitkového vozu zaměřeného na zákazníky, spolehlivého a po všech stránkách hospodárného. Díky nejnovějším vylepšením jsme se zasadili o to, že se legendární pověst Transitu může šířit dál.“

„A přitom se vlastně opět ocitáme na začátku. Počínaje koncem letošního roku se až do roku 2014 představí spousta nových produktů, jejichž úkolem je dramaticky proměnit celý náš byznys zaměřený na užitková vozidla. Hodláme rozšířit modelovou řadu Ford o produkty, které nám umožní vstoupit na nové trhy a využít příležitostí ve slibných okrajových segmentech. Zároveň chceme naše užitkové vozy učinit dostupnými po celém světě v rámci globální strategie One Ford,“ dodává Odell.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...