Všechna zlepšení a úpravy Fordu Mondeo mají jediný cíl – ještě zlepšit komfort, ergonomické kvality i jízdní výkony jednoho z prodejně nejúspěšnějších osobních automobilů střední třídy v Evropě i u nás.
Motory ZETEC E
První fáze úprav se zaměřila na čtyřválcové motory Zetec 1,6, 1,8 a 2,0, které po poslední optimalizaci nesou název ZETEC E. Těmto šestnáctiventilovým agregátům se dostalo důsledné péče zejména v oblasti optimalizace tvaru spalovacích prostorů, sacích i výfukových kanálů, úprav časování ventilů, stejně jako důsledného odhalování a odstraňování zdrojů vibrací. Intenzivním vývojem prošla také elektronická řídící jednotka motoru. Výsledkem pak byly zvýšení výkonu i maximální rychlosti, stejně jako výhodnější průběh křivka točivého momentu či ještě svižnější akcelerace. Motor Zetec E 1,6 tak dnes dosahuje výkonu 95 k, silnější motor 1,8 vykazuje výkon 116 ka dvoulitrový čtyřválec 131 k. Maximální rychlost vozů s těmito motory pak vrostla na 186, 196 a 207 km/h.
Všechny motory ZETEC E jsou navíc nověvybaveny unikátní hliníkovou žebřinovou výztuhou umístěnou mezi blok motoru a klikovou skříň. Tato výztuha zvyšuje tuhost celého agregátu až o 30 %, čímž se zároveň významně podílí na potlačení hluku motoru. Zásluhou odlehčených pístů a ojnic se podařilo navíc podařilo zredukovat síly druhého řádu o celých 20 %. Na kultivovanějším běhu motorů má svůj podíl rovněž nové víko ventilů z hořčíkové slitiny, stejně jako úpravy pomocných agregátů motoru. Tato opatření dokázala snížit hlučnost motorů až o 5 dB – což se rovná snížení vnímaného hluku o více než 50 %! Motory jsou nyní uloženy v závěsech na obou koncích bloku motoru, takže jsou teď mnohem klidnější např. při běhu naprázdno či při jízdě po nerovném povrchu.
Interiér
Také interiér Fordu Mondeo doznal určitých změn, takže nyní poskytuje své posádce ještě více pohodlí a jízdního komfortu. Zvláštní pozornost věnovali ergonomové vzhledu a ovladatelnosti všech důležitých prvků, které jsou po úpravách i příjemnější na dotek. Výrazně upravené jsou ovladače a spínače, jež mají modernější vzhled, jsou příjemné na dotek a umístěné přesně v dosahu řidiče.Převážná část vnitřních plastových panelů i čalouněných ploch je z nových a příjemnějších materiálů, což pochopitelně platí i o potazích sedadel.Na první pohled pak inovovaný interiér zaujmesvětle šedým pruhem čalounění jež lemuje linii rámu dveří kabiny a který tak celý interiér příjemně prosvětluje. Stejně tak senový vnitřek vozuvyznačuje pochromovanými klikami a tlačítkem ruční brzdy, novým tvarem hlavy řadicí pákynebo modrobílým logem na volantu. Interiér je také výrazně lépe odhlučněn, což spolu s nižšími vibracemi motoru znamená podstatně lepší úroveň jízdního komfortu. Další zlepšení zaznamenaly i audiosoustavy. Nabídka odstínů laků byla rozšířena otři nové – Medium Steel Blue, Pacific Green, Light Nordic Green a Blue Violet.
Ford Mondeo MY 99
Ford Mondeo MY 1999 má čtyř- nebo pětidveřovou karoserií anebo kombi. K dispozici budou tři úrovně výbavy: CLX, GLX – a špičková Ghia. Každé nové Mondeo přitom bude už v základní výbavě mít airbag řidiče i spolujezdce, posilovač řízení, ABS, imobilizér, centrální zamykání, tónovaná skla, stavitelný volant a nárazníky v barvě vozu.
Pochopitelně i pro nové Mondeo je součástí nabídky mobilní telefon včetně aktivace a hands free setu. Ceny se přitom ve srovnání s předcházející variantou Mondea nezměnily a začínají od 575 840 Kč.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů