Nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX získaly od organizace Euro NCAP maximálních pět hvězdiček za své bezpečnostní vlastnosti

Dvojice všestranných automobilů kategorie MAV obdržela historicky vůbec nejvyšší skóre za ochranu krční páteře a excelovala i v celkovém hodnocení bezpečnosti dospělých i dětských cestujících.

Ford C-MAX a Grand C-MAX vznikly na nové globální platformě Ford pro vozy segmentu C. Novou testovací procedurou Euro NCAP, používanou od loňského roku, prošly jako první modely značky s modrým oválem ve znaku.

Nové modely Ford C-MAX a Grand C-MAX získaly od organizace Euro NCAP maximálních pět hvězdiček za své bezpečnostní vlastnosti

„Výsledky v bariérových testech jsou důležitým faktorem při navrhování našich automobilů, proto jsme potěšeni závěrem Euro NCAP, že nový C-MAX i Grand C-MAX nabízejí v případě dopravní nehody vynikající ochranu,“ řekl Gunnar Herrmann, ředitel globální řady vozů Ford nižší střední třídy.

„Jde přitom o první vozy postavené na nové globální platformě pro segment C, takže jejich výsledek je dobrým znamením pro naše budoucí produkty včetně zcela nového Focusu, jehož prodej bude zahájen v příštím roce,“ dodal Hermann.

Mimořádně tuhá stavba karoserie

Nový C-MAX i Grand C-MAX disponují tzv. Systémem inteligentní ochrany Ford IPS, který kombinuje vysokopevnostní karoserii s nejmodernějšími zádržnými systémy.

Celkem 53 procent karoserie je vyrobeno z vysokopevnostní oceli, zatímco u modelu předchozí generace činil její podíl 45 procent. V A-sloupcích, B-sloupcích, bočních partiích a dveřních výztuhách je použita mimořádně pevná ocel s příměsí bóru, která tak tvoří bezpečnostní buňku okolo prostoru pro cestující a chrání je v případě čelního i bočního nárazu. V konstrukci přední deformační zóny se uplatnila extrémně odolná „dvoufázová“ ocel pro maximální absorpci kinetické energie.

Přední nápravnice vozů Ford C-MAX a Grand C-MAX je navíc navržena tak, aby se při čelní kolizi oddělila od spodní části nosné struktury karoserie, což minimalizuje deformaci v oblasti prostoru pro nohy cestujících na předních sedadlech.

Systém inteligentní ochrany

Klíčovou součástí Systému inteligentní ochrany Ford IPS jsou jednofázové čelní airbagy a boční airbagy vpředu, stejně jako sériově montované okenní airbagy, které chrání cestující na první i druhé řadě sedadel.

K bezpečnosti řidiče přispívá horizontálně deformovatelný sloupek řízení, jenž se při čelním nárazu ve vysoké rychlosti zasouvá směrem od řidiče a snižuje tak zatížení hlavy a hrudníku. Ford také osadil přední sedadla efektivnějšími předpínači a omezovači tahu.

Přední část vozu byla zkonstruována s mimořádnou pozorností k bezpečnosti chodců. Výsledkem je systém deformovatelných stěračů a také speciální konstrukce karoserie v oblasti spodní hrany čelního okna.

Všechna sedadla modelů C-MAX i Grand C-MAX jsou sériově opatřena tříbodovými bezpečnostními pásy a vnější sedadla druhé řady nabízejí úchyty ISOFIX pro bezpečné upevnění dětské sedačky.

Sedmisedadlový Grand C-MAX disponuje rovněž novým systémem upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy vzadu, který sleduje druhou i třetí řadu sedadel. Tato funkce je obzvláště užitečná, cestují-li ve voze malé děti.

Nový C-MAX je již k dostání na všech evropských trzích včetně České republiky.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...