Začíná zajímavá éra Mitsubishi. Značka uvádí na trh ASX nové generace, rozšiřuje tak evropskou modelovou nabídku stájových kolegů Space Star a SUV s označením Eclipse Cross PHEV. ASX se cenově pohybuje mezi 500 000 a milionem.
Nové ASX (zkr. „Active Sports X-over“), posazené doprostřed klíčového segmentu malých SUV, bylo vyvinuto speciálně pro evropský trh a svým vzhledem navazuje na předchozí generaci modelu ASX, pro nějž se v Evropě rozhodlo bezmála 380 000 zákazníků.
Je sice nové, ale možná vám přijde povědomé.
Už něco hodně podobného v Evropě jezdí, ale nemá to v logu tři diamanty.
ASX je totiž postaveno na podvozkové platformě CMF-B automobilové Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, a využívá tak synergické výhody Aliance, které zahrnují i širší nabídku pohonů včetně plug-in hybridu (PHEV), full-hybridu (HEV) a mild-hybridu. Nové ASX se bude vyrábět v závodu automobilky Renault ve španělském městě Valladolid.
Výbava a systémy
V ČR se prodalo předchozích ASX více než 13 000. I tohle bude žádané díky široké nabídce výbavy a bezpečnostních systémů a pohonných ústrojí.
Už v základu je auto vybaveno kompletní sestavou prvků pasivní bezpečnosti. Konstrukce kapoty, předního nárazníku, světlometů a prostoru pod čelním sklem byla speciálně upravena tak, aby se snížila pravděpodobnost zranění v případě nehody. K ochraně chodců napomáhá standardně dodávaný systém zmírňování následků čelní kolize (FCM); tento nezávislý systém nouzového brzdění prostřednictvím radaru monitoruje situaci před vozidlem s cílem zajistit maximální bezpečnost.
Ve vyšších výbavových liniích se uvedené bezpečnostní systémy rozšiřují o další důležité prvky. Třeba systém MI-PILOT (zkr. Mitsubishi Intelligent – PILOT), dodávaný pro nejvyšší výbavové linie ASX s automatickou převodovkou a provedení HEV a PHEV, kombinuje adaptivní tempomat (ACC) s asistentem pro udržování v jízdním pruhu (LCA). MI-PILOT pomocí kamer a radaru ovládá zrychlování, brzdění a řízení, čímž usnadňuje jízdu na dlouhých dálničních trasách nebo v dopravních kolonách, a přispívá tak k vyššímu pohodlí a omezuje míru stresu při dlouhém pobytu za volantem. Systém svými zásahy nenarušuje plynulost jízdy a vždy spoléhá na řidiče, který může kdykoli převzít kontrolu nad vozidlem.
Pohony a podvozek
ASX nové generace přichází s bohatou nabídkou vyspělých a elektrifikovaných pohonných ústrojí v souladu s různorodými potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřeby paliva až po výkony. Všechny druhy pohonu jsou sladěny s nastavením podvozku, vždy s důrazem na příkladné jízdní chování a možnosti přenastavení podle potřeb řidiče pomocí tří nabízených jízdních režimů.
Základem je moderní benzínový tříválec 1,0 litru s přeplňováním (1,0 l MPI-T), nabízený v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Uvedená jednotka poskytuje dostatečné jízdní schopnosti s maximem výkonu 67 kW a točivého momentu 160 Nm. Podle oficiálního testovacího cyklu WLTP činí spotřeba 5,7 l/100 km při emisích CO2 pouze 130 g/km.
Pro zákazníky požadující vyšší výkon je v nabídce přeplňovaná zážehová jednotka 1,3 litru
DI-T s přímým vstřikováním paliva a mild-hybridním systémem. Technologie zahrnuje startér/generátor energie s řemenovým pohonem a 12V lithium-iontovou baterii pro rekuperaci energie při zpomalování a brzdění, jakož i elektrický „posilovač“ točivého momentu ke spalovacímu motoru. Zákazníci mohou volit mezi šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým dvouspojkovým automatem (7DCT). Maximální výkon motoru činí 103 kW s manuální převodovkou a 116 kW v případě dvouspojkového automatu; maximální točivý moment je 260 Nm, resp. 270 Nm. Spotřeba paliva a emise CO2 pak činí 5,7 l/100 km a 130 g/km, resp. 5,8 l/100 km a 132 g/km.
První s plně hybridním ústrojím…
ASX nové generace bude v Evropě vůbec prvním modelem Mitsubishi Motors s plně hybridním ústrojím (HEV), čímž vychází vstříc vyššímu důrazu na trvalou udržitelnost a poptávce zákazníků po ještě hospodárnějším provozu a snižování emisí. Full-hybrid kombinuje atmosféricky plněnou benzínovou jednotku 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou převodovkou podporující více režimů. Jednotka o výkonu 105 kW nabízí více než dostatečný výkon a přidává elektrickou výpomoc ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2 – které činí jen 104 g/km. Plně hybridní ASX nové generace spotřebuje jen 4,6 l/100 km (na základě oficiálního testovacího cyklu).
… a plug-in hybrid
Elektrifikace modelové řady však tímto nekončí. Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový atmosféricky plněný motor 1,6 litru ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu malých SUV v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný. ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV od Mitsubishi Motors.
Spojení spalovacího motoru a technologie elektrického pohonu přináší zcela odlišný přístup k řízení s možností přepínat zdroje hnací síly ve prospěch provozní hospodárnosti a pohodlí. Vysokokapacitní bateriový modul pro ASX nové generace od Mitsubishi Motors umožňuje ve městě absolvovat čistě na elektřinu až 62 km. A díky rychlému systému dobíjení vůz načerpá novou energii již za 3 hodiny. K pohodlí a všestrannosti přispívá i podpora nabíjení z běžné domácí zásuvky.
Na základě oficiálního testovacího cyklu WLTP jsou emise CO2 plug-in hybridu jen 30 g/km při spotřebě paliva na úrovni 1,3 l/100 km, a to i přes velkorysý výkon 117 kW.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas