Emise CO2 motoru D4 pro Volvo V40 D4 s manuální převodovkou a výkonem 190 koní klesly až na mimořádných 85 g/km, což je v dané třídě bezkonkurenční kombinace.
Volvo V40 D4
– nabízí o působivých 80 koní větší potěšení z jízdy než ostatní vozidla tohoto segmentu, která se mohou pochlubit stejně nízkou hladinou emisí CO2. Jedná se o další pádný důkaz, že motory Drive-E povznášejí potěšení z efektivní jízdy na zcela novou úroveň. Zpočátku bude možné vybavit V40 dvěma motory z rodiny čtyřválcových pohonných jednotek Drive-E: benzínovým motorem T5 s přeplňováním turbodmychadlem a s výkonem 245 koní nebo naftovým motorem D4, který je taktéž přeplňován turbodmychadlem a disponuje výkonem 190 koní. K velmi příjemnému jízdnímu zážitku přispívá také 8stupňová automatická převodovka.
Mimořádná kombinace
Aby byla zajištěna požadovaná citlivost, hladký chod, úspornost a ovladatelnost, jsou motory Drive-E kombinovány buď s novou 8stupňovou automatickou převodovkou z dílny společnosti Volvo Cars, nebo zdokonalenou 6stupňovou manuální převodovkou, jež byla seřízena pro vyšší hospodárnost. Varianty s automatickou převodovkou jsou na volantu vybaveny řadicími pádly umožňujícími ruční přeřazování.
Naftový motor s přelomovou technologií vstřikování paliva i-Art
Nový naftový motor D4 s přeplňováním turbodmychadlem vládne silou 190 koní a poskytuje maximální točivý moment 400 Nm. Součástí motoru je celosvětová novinka, technologie i-Art, která namísto jednoho tradičního tlakového senzoru systému common-rail využívá zpětnou vazbu od každé ze vstřikovacích trysek. Každá vstřikovací tryska je na vrcholku opatřena inteligentním čipem, který sleduje tlak vstřikování. Na základě těchto informací autoregulační systém i-Art zajistí, že bude při každém spalovacím cyklu vstříknuto ideální množství paliva. Spojení vstřikovacího tlaku 2 500 barů a technologie i-Art nabízí zákazníkům motor s vysokým výkonem, lepší efektivitou zpracování paliva a výrazně nižším emisemi. Naftový motor je vybaven také dalšími vylepšeními, jako jsou moderní systém dvou turbodmychadel, snížené vnitřní tření a inteligentní ventilové řešení chladicího systému, které umožňuje mnohem rychlejší průběh zahřívací fáze při studených startech.
V40 D4 se spotřebou paliva 3,3 l / 100 km
Spotřeba paliva u Volva V40 D4 s manuální převodovkou klesla až na 3,3 l / 100 km (kombinovaný provoz dle standardů EU), což odpovídá emisím CO2 85 g/km. U modelu V40 Cross Country s manuální převodovkou jsou to 4,0 l / 100 km (104 g/km).
Čtyřválcový benzínový motor T5
– nabízí výkon 245 koní a maximální točivý moment 350 Nm. Spotřeba paliva u Volva V40 s 8stupňovou automatickou převodovkou se předpokládá 5,8 l / 100 km (136 g/km).
První dva dvoulitrové čtyřválcové motory Drive-E
– (během vývojové fáze zvané Volvo Engine Architecture – Motorová platforma Volvo) byly uvedeny na podzim 2013. Od května 2014 budou veškeré nové modely Volvo s výjimkou XC90 dostupné s motory této nové rodiny. Modely V40 a V40 Cross Country s motorem D4 dorazí na český trh na podzim letošního roku.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas