Dravá dynamika, špičkový komfort a elegantní styling – to jsou základní atributy nového Audi S6 i odvozeného modelu S6 Avant.
Nové modely Audi S6 a S6 Avant jsou poháněné zcela novým vidlicovým desetiválcem, který je technicky velmi blízký motoru, ukrývajícím se pod kapotou modelu Audi S8. Nový motor V10 5,2 l má výkon 309 kW/420 k (při otáčkách 6800 min-1) a nejvyšší točivý moment 540 Nm je k dispozici v rozmezí otáček 3000 až 4000 min-1, přičemž již od 2500 min-1 je točivý moment větší než 500 Nm, a to až do 5500 min-1.
Ve hlavách obou řad válců jsou uloženy vždy dvě vačkové hřídele ovládající čtyři ventily na každý válec. Každá ze čtyř vačkových hřídelí se v závislosti na zatížení motoru může natáčet v rozmezí až 40 úhlových stupňů, čímž se mění časování ventilů a je tedy vždy zaručeno optimální plnění i vyprazdňování spalovacích prostor. Vačkové hřídele jsou poháněny bezúdržbovým řetězem. Motor 5.2 V10 je vybaven systémem přímého vstřikování benzinu do válců FSI, který automobilka Audi důkladně prověřila v závodním speciálu Audi R8, jenž dokázal pětkrát zvítězit v náročném závodě na 24 hodin v Le Mans.
Limuzína Audi S6 zrychluje z 0 na 100 km/h během 5,2 s, S6 Avant sprintuje z klidu na 100 km/h jen o 0,1 s pomaleji, maximální rychlost obou verzí je elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba motoru V10 činí 13,4 l/100 km. Audi S6 váží 1910 kg, S6 Avant 1970 kg, výkonová hmotnost tedy činí pouze 4,55 kg/k, resp. 4,69 kg/k, což jsou hodnoty, kterými se chlubí jen ty nejlepší ryze sportovní vozy.
Šestistupňová automatická převodovka tiptronic vyniká bleskurychlým řazením, řídicí systém převodovky dokáže přizpůsobit její činnost okamžitému stylu jízdy řidiče. Převodovka tiptronic je navíc vybavena sportovním režimem, který podporuje ještě dynamičtější jízdu. Řidič může také manuálně řadit rychlostní stupně pomocí pádel řazení pod volantem.
Ocelové vinuté pružiny s optimalizovanou tuhostí podporují špičkové jízdní vlastnosti, přesné řízení s posilovačem servotronic s proměnlivým účinkem reaguje bezprostředně na pokyny volantu.
Mezinápravový diferenciál Torsen stálého pohonu všech kol quattro poslední generace rozděluje přenášený točivý moment mezi přední a zadní kola za normálních podmínek v poměru 40:60. Mírně vyšší točivý moment mířící ke kolům zadní nápravy koresponduje se sportovním naturelem modelů S6/S6 Avant. Na povrchu s proměnnou adhezí dokáže mezinápravový diferenciál bleskově reagovat a posílat točivý moment ke kolům s lepší trakcí – v extrémních situacích tak může až 85 % výkonu mířit ke kolům zadní nápravy, nebo naopak až 65 % k předním kolům. Dokonalý záběr a stabilitu jízdy zlepšuje i elektronická závěra diferenciálu EDS, která využívá bohatě dimenzované brzdy u jednotlivých kol.
Standardně montovaný stabilizační systém ESP mohou zkušení, sportovně založení řidiči deaktivovat, a to ve dvou fázích: Nejprve se vyřazuje z činnosti pouze protiprokluzové zařízení ASR a ESP zůstává aktivní. Po stlačení spínače systému ESP na dobu delší než tři sekundy se stabilizační systém kompletně deaktivuje, v činnosti zůstávají pouze elektronická závěra diferenciálu EDS a protiblokovací systém brzd ABS.
Devatenáctipalcová hliníková kola mají pneumatiky rozměru 265/35 Dokonale sladěné zavěšení kol, v jehož konstrukci se často uplatnil lehký hliník, propůjčuje modelům Audi S6/S6 Avant neutrální charakteristiku, která se při jízdě na limitu mění v mírnou nedotáčivost. Využití hliníku snižuje množství tzv. neodpružených hmot, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech i komfortu jízdy.
Pod jednodílnou mohutnou maskou chladiče jsou velké nasávací otvory pro přívod vzduchu k motoru a brzdám. Speciální originální lineární světla pro denní svícení jsou tvořená pěti výkonnými LED diodami, které mají minimální spotřebu elektrické energie. Z LED diod jsou vytvořena i zadní brzdová světla. Do hlavních xenonových světlometů jsou začleněna světla do mlhy. Na přání se montují adaptivní světlomety, které se natáčejí spolu s řízením. Zadní partie sedanu Audi S6 jsou korunovány decentním spojlerem na víku zavazadelníku (model S6 Avant dostal střešní spojler) a čtveřicí oválných koncovek výfuků.
Prestižní a sportovní charakter nových modelů Audi S6/S6 Avant dokládají také sportovní sedadla nové generace. Přední sedadla mají standardně elektrické ovládání a nastavitelnou bederní opěrku. Trojice zadních sedadel má opěrky hlav ve tvaru obráceného písmene „L“, které tolik neomezují výhled řidiče dozadu.
Do standardní výbavy patří také Multi Media Interface MMI, jehož prostřednictvím se ovládá řada funkcí vozu. Systém MMI je spojený se sedmipalcovým displejem. Autorádio se zdvojeným tunerem je propojeno s deseti reproduktory a CD měničem ukrytým v palubní schránce.
Palubní systémy vozu se dokáží za pomoci technologie Bluetooth propojit s mobilním telefonem řidiče, jehož všechny funkce se potom ovládají přes MMI rozhraní. Na přání se dodává i příruční sluchátko uložené ve středové loketní opěrce.
Bezpečnostní výbava nových modelů S6/S6 Avant obsahuje čelní, boční a hlavové airbagy, za příplatek se dodávají boční airbagy i pro zadní sedadla.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií