Nové Audi A5- úspornější, sportovnější, inteligentnější s přepracovaným designem

Audi vylepšuje modelovou řadu A5: Sportback, Coupé, Cabriolet a modely S5 dostaly vysoce moderní technologie v oblasti motorů, pohonu quattro a informačních a zábavních systémů.

Vzhled nových modelů A5 je nyní ještě markantnější.

Nové Audi A5- úspornější, sportovnější, inteligentnější s přepracovaným designem
Nové Audi A5- úspornější, sportovnější, inteligentnější s přepracovaným designem
Nové Audi A5- úspornější, sportovnější, inteligentnější s přepracovaným designem

Zadní svítilny a přední světlomety mají nově navržený design. Na přání je Audi nabízí v provedení xenon plus s homogenními světlomety LED pro denní svícení. V interiéru vyniknou nové barvy a materiály. V mnoha detailech bylo vylepšeno také ovládání.

Nová paleta nabízených motorů

– zahrnuje výhradně přeplňované jednotky s přímým vstřikováním paliva. To platí jak pro čtyři motory TDI, tak i pro tři zážehové agregáty TFSI, z nichž stojí za zvláštní pozornost zejména nový motor 1.8 TFSI, který představuje několik pokrokových inovací. V průměru klesla spotřeba paliva motorů o 11 %. V sériové výbavě všech kombinací motorů a převodovek nechybí systém Start-Stop a rekuperace kinetické energie.

Od základu přepracovaný čtyřválec 1.8 TFSI

– o výkonu 125 kW (170 k) spotřebuje v modelu A5 Coupé v průměru pouhých 5,7 l/100 km (emise CO2: 134 g/km), což představuje snížení o 21 % v porovnání s předchůdcem. Mezi technické inovace, které přispívají k pozoruhodné hospodárnosti, patří proměnné časování a zdvih ventilů, inteligentní řízení chladicího okruhu a důmyslné úpravy vstřikovacího systému a turbodmychadla integrovaného do sběrného výfukového potrubí.

Motor 2.0 TFSI

– dosahuje jako dosud nejvyššího výkonu 155 kW (211 k). Novinkou v modelové řadě Audi A5 je vidlicový šestiválec 3.0 TFSI přeplňovaný kompresorem, který poskytuje nejvyšší výkon 200 kW (272 k).

Impozantní hospodárností se vyznačují rovněž vznětové motory TDI:

Čtyřválcová jednotka 2.0 TDI byla v mnoha oblastech upravena, takže se nyní v A5 Coupé o výkonu 130 kW (177 k), v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, spokojí průměrně s pouhými 4,7 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 122 g/km.

Nejúspornějším šestiválcem ve své třídě je poháněno Audi A5 Coupé 3.0 TDI multitronic, které si navzdory suverénnímu výkonu 150 kW (204 k) řekne v průměru jen o 4,9 l/100 km (emise CO2: 129 g/km). Ještě výkonnější varianta jednotky 3.0 TDI nabízí 180 kW (245 k). Později bude na trh uvedeno také mimořádně čisté provedení clean diesel plnící s velkým předstihem emisní normu Euro 6.

Pro každý motor je k dispozici ideální kombinace přenosu hnací síly.

Pro modely s pohonem předních kol se dodává buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo bezstupňová převodovka multitronic. Pro varianty quattro je určena mechanická převodovka, nebo sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic s bleskově rychlým řazením bez přerušení toku hnací síly.

Ve spojení s převodovkou S tronic používá pohon všech kol quattro mezinápravový diferenciál s talířovými koly a individuální regulaci točivého momentu pro jednotlivá kola prostřednictvím brzdových zásahů. Za normálních podmínek je větší část hnací síly přiváděna k zadní nápravě, ale v případě potřeby dojde plynule a bez prodlevy k úpravě rozdělovacího poměru. V závislosti na podmínkách tak mohou přední kola přenášet až 70 % točivého momentu, zatímco zadní náprava může dostat přiděleno až 85 % točivého momentu. Dokonalým doplňkem technicky propracovaného systému quattro je sportovní diferenciál rozdělující hnací sílu individuálně mezi zadní kola.

Modely Audi A5 vynikají

sportovní dynamikou, jízdním komfortem a bezpečností. Nastavení podvozku s náročnou konstrukcí víceprvkového zavěšení všech kol a rozsáhlým využitím lehkých slitin bylo v detailech zdokonaleno. Mezi úpravy, které zpřesnily reakce vozu a zároveň prospěly i komfortu, patří nová lůžka ramen zadní nápravy a optimalizovaná charakteristika tlumičů.

Potěšení z jízdy dále zvyšuje na přání dodávaný systém Audi drive select a dynamické řízení. Novinkou v modelové řadě A5 je elektromechanický posilovač řízení. Elektromotor posilovače mění ovládací sílu potřebnou k otáčení volantem v závislosti na rychlosti jízdy. Protože při jízdě přímým směrem není zapotřebí žádné činnosti posilovače, snižuje nové řešení spotřebu paliva až o 0,3 l/100 km.

Nové Audi A5 je vysoce inteligentním automobilem.

Dalším intenzivním vývojem prošly jeho asistenční systémy a v oblasti informačních a zábavních systémů rozšířilo nabídku zařízení Bluetooth Autotelefon online, které poskytuje cestujícím za jízdy celou řadu služeb včetně připojení vozu A5 k internetu. Součástí sériové výbavy je palubní počítač s funkcí sledování únavy řidiče, která v případě potřeby doporučí řidiči zastavit a udělat si přestávku na odpočinek.

Další asistenční systém Audi side assist podporuje řidiče při změně jízdního pruhu sledováním prostoru za vozidlem prostřednictvím radarového senzoru. Na technologii radarového snímání spoléhá rovněž adaptivní tempomat adaptive cruise control, který udržuje bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a při rychlosti do 30 km/h brzdí maximální sílou, pokud hrozí náraz do vozidla vpředu. Novinkou v A5 je Audi active lane assist s kamerou, která sleduje vodorovné značení na vozovce. Jakmile systém zjistí, že vůz opouští svůj jízdní pruh, aniž by řidič tento záměr signalizoval zapnutím směrového ukazatele, zasáhne pomocí elektromechanického posilovače do řízení.

Všechny varianty modelové řady Audi A5 jsou sériově vybaveny

rádiem s přehrávačem CD a 8 reproduktory. Vrcholným přístrojem nabízeným na přání je MMI Navigation plus s velkým pevným diskem, 7“ barevným displejem, 3D grafikou a přehrávačem DVD. Jeho ovládací panel byl zjednodušen snížením počtu pevných tlačítek z osmi na čtyři. Na ovladači hlasitosti je nově vrchní kryt s funkcí joysticku, který umožňuje pohodlný výběr přehrávaných skladeb. Vylepšeno bylo rovněž hlasové ovládání a přijímač digitálního rozhlasového vysílání.

Také špičkové modely S5

– v provedeních Sportback, Coupé a Cabriolet prošly modernizací. Šestiválec 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) zavítal rovněž pod kapotu modelu S5 Coupé, kde nahradil dosavadní motor V8 4,2 litru. V porovnání s ním spotřebuje kompresorem přeplňovaný motor V6 o 20 % méně paliva. Průměrná spotřeba 8,1 l/100 km je u modelu S5 Coupé schopného akcelerovat z klidu na 100 km/h za 4,9 s pozoruhodně nízká. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...