Nová vysokovýkonná verze úspěšného Chrysleru 300C byla představena na letošním březnovém Autosalonu v Ženevě

Osmiválcový motor Chrysleru 300C SRT8 HEMI o objemu 6,1 litru má výkon 310 kW.

Nová vysokovýkonná verze úspěšného Chrysleru 300C byla představena na letošním březnovém Autosalonu v Ženevě

Motor dodává Chrysleru 300C SRT8 ojedinělou dynamiku. Nová vysokovýkonná verze úspěšného modelu Chrysler 300C se začne prodávat od roku 2006 v levo- i pravostraném provedení.
Atmosféricky plněný osmiválec HEMI 6,1 l s největším výkonem 310 kW (415 k) při 6200 ot/min je motorem s nejvyšším litrovým výkonem, který kdy Chrysler nabídl v sériové produkci. Točivý moment je plných 570 N.m. při 4800 ot/min.

Přestože původní motor Chrysler HEMI vznikl v padesátých letech a svoji slávu rozvíjel ještě v dalších desetiletích, současná verze se originálem značně inspirovala – disponuje hemisférickými spalovacími prostory, které jsou zárukou spojení výkonnosti a nízké spotřeby paliva. Jakmile se Chrysler rozhodl ve své odnoži Street and Racig Team (SRT) vyvinout výkonnější verzi motoru HEMI, bylo jasné setrvání na tradicích. I nový motor má tudíž například oranžově lakovaný blok motoru a víka ventilů.


Předběžné cíle, které byly stanoveny pro dynamiku Chrysleru 300C SRT8 byly následující: zrychlení 0-100 km/h za 5 sekund, sprint na 160 km/h a následné zastavení do 16 sekund. Největší rychlost je elektronicky omezena na 274 km/h.


Ve vývojovém středisku SRT byla ke zvýšení výkonu motoru Chrysleru 300C SRT8 zvolena cesta zvýšení objemu motoru, zvětšení kompresního poměru, přepracování sání a výfuku v hlavách válců, stejně tak jako zvýšení otáček motoru. Zvětšení objemu motoru bylo dosaženo vrtáním větším o 3,5 mm. Tím se zvětšil celkový objem osmi válců z 5,7 na 6,1 l. Došlo i ke zvýšení kompresního poměru z 9,6:1 na 10,3:1.


„Dýchání“ motoru bylo zdokonaleno použitím nových hlav válců s menšími odpory proudění. U nového motoru pro Chrysler 300C SRT8 bylo změněno sání, stejně tak jako výfuk z nerezové oceli. Ventily s větším průměrem a přepracovaný tvar sacího potrubí umožnily účinnější plnění spalovacích prostorů. Zvětšen byl jak průměr sacích kanálů, tak i rychlost proudění plnícího vzduchu. Výfukové potrubí má větší průměr (70 mm oproti 63,5 mm) a je zakončeno pochromovanými koncovkami s průměrem 90 mm.


Vačky se sportovním profilem byly vyvíjeny tak, aby dokonale ladily s charakterem vozu a umožnily dostat do spalovacích prostorů více zápalné směsi. Díky tomu se zvýšil nejen výkon motoru, ale také jeho dosahované otáčky, jejichž důsledkem bylo další zvýšení výkonu. Technici SRT zajistily 15procentní zvýšení povolených otáček, konkrétně z 5400 min-1 se maximum posunulo až na 6200 min-1. Dříky sacích i výfukových ventilů jsou duté, přičemž výfukové jsou pro lepší termické vlastnosti plněné sodíkem.


Celková výkonnost motoru 6,1 l HEMI byla posílena i předěláním dalších komponentů, mezi něž patří zesílený blok motoru se zvětšenými chladícími kanály, kovaná kliková hřídel, zesílené ojnice, plovoucí pístní čepy (chlazené rozstřikovaným olejem) či modifikovaná olejová vana omezující pěnění oleje.


Chrysler 300C SRT8 je pětimístný čtyřdveřový sedan se samonosnou ocelovou karoserií. Vpředu podélně uložený motor pohání zadní kola přes pětistupňovou samočinnou převodovku se speciálně kalibrovaným manuálním řazením AutoStick(.


Podvozek modelu Chrysler 300C SRT8 byl dále zdokonalen množstvím úprav. Jedná se o tlumiče Bilstein, speciálně naladěné pružiny a silentbloky, stejně tak jako stabilizátory se zvětšeným průměrem. Úpravy na podvozku zajistily i snížení karoserie ve srovnání s výchozím Chryslerem 300C. Pro charakter modelu Chrysler 300C SRT8 byl upraven i stabilizační systém ESP, který nijak nepotlačuje vrozenou ovladatelnost a sportovní charakter tohoto automobilu. Brzdný výkon jde u Chrysleru 300C SRT8 ruku v ruce výjimečnými hodnotami akcelerace a nabízí mimořádný výkon i při několikanásobném brzdění z nejvyšších rychlostí. Všechna čtyři kola disponují výkonnými brzdovými třmeny Brembo, které jsou známou značkou v motoristickém sportu. Jedná se o čtyřpístkové třmeny s mimořádným výkonem. Posílen byl i kardan, diferenciál a poloosy.


Chrysler 300C SRT8 má speciální kovaná 20palcová hliníková kola obutá do vysokovýkonných pneumatik Goodyear F1 s asymetrickým designem. Přední pneumatiky mají rozměr 245/45, zadní 255/45.


Vysokovýkonný charakter Chrysleru 300C SRT8 je náležitě podpořen sportovním designem i doplňky vnějšího vzhledu, které tomuto automobilu dodávají ještě výjimečnější charakter než v případě sériových modelů. Modifikovaná příď a záď vozu jsou uzpůsobené pro zvýšení celkové aerodynamické účinnosti. Specialitou jsou chladící otvory na přídi přivádějících vzduch k brzdám. Dalším charakteristickým prvkem je spojler na víku zavazadlového prostoru, který má kromě optické funkce ještě jednu – zvyšuje přítlak ve vysokých rychlostech až o 39 procent bez zvýšení odporu vzduchu. Dalšími rozpoznávacími prvky Chrysleru 300C SRT8 jsou v barvě karoserie provedené detaily nárazníků, maska chladiče (s efektním chromovaným rámečkem), stejně tak jako zrcátka a kliky dveří. Samozřejmostí je také unikátní nápis SRT na zádi. K dispozici je dvojice barev exteriéru: stříbrná Bright Silver a černá Brilliant Black. Interiér je nabízen v kombinaci světle a tmavě šedé barvy.


Standardní výbavou interiéru Chrysleru 300C SRT8 jsou vyhřívaná přední sedadla s pamětí a speciálním čalouněním. Dalšími doplňky jsou nastavitelné pedály či „technicistní“ kůží čalouněný volant, volič převodovky a části dveří. Výplně interiéru včetně středového panelu mají unikátní design. Rychloměr ocejchovaný do 274 km/h (170 mil/h), otáčkoměr a ukazatele teploty jsou samozřejmostí.


Bohatá výbava nejvýkonnějšího Chrysleru 300C obsahuje například špičkový audiosystém s CD měničem na šest disků, sedm reproduktorů Boston Accoustic a ovládáním na volantu. V rámci značkového příslušenství Mopar je k dispozici moderní hands-free UConnect vybavený funkcí Bluetooth pro komunikaci s mobilním telefonem. Systém je vybaven i funkcí hlasového ovládání, hovory jsou zprostředkovány pomocí reproduktorů audiosystému.

Chrysler 300C SRT8 disponuje následujícími prvky bezpečnosti a zabezpečení:

  • Pokrokový vícestupňový systém airbagů: rozhoduje o velikosti a rychlosti nafouknutí airbagů podle podmínek aktuálního nárazu
  • Protiblokovací systém: elektronické senzory zabraňují zablokování kol při prudkém brzdění.
  • Stabilizační systém ESP: zajišťuje stabilitu automobilu za rozličných jízdních podmínek. Systém samočinně koriguje přetáčivost a nedotáčivost pomocí snížení výkonu motoru nebo zásahem do brzdové soustavy.
  • Sloupek řízení schopný absorbovat nárazovou energii: manuálně nastavitelný sloupek řízení je tvořen dvojicí souose uložených tyčí, které jsou schopné díky svému vzájemnému zasunování absorbovat část nárazové energie v případě čelního nárazu.
  • Xenonové světlomety: zajišťují až o 70 % větší svítivost a viditelnost, využívají xenonových výbojek.
  • Zadní parkovací asistent: ultrazvukové paprsky detekují po zařazení zpětného chodu překážky za vozidlem a jejich vzdálenost. O jejich přibližování informuje akusticky.

    Chrysler 300C SRT8 je dlouhý 500 cm, široký 188 cm a vysoký 147 cm. Rozvor je 305 cm. Zavazadlový prostor objem 504 l, při sklopených zadních sedadel 1602 l. Koeficient odporu vzduchu cx=0,355. Emisní norma Euro 4.


Street and Racing Technology


Tým Street and Racing Technology, zkráceně SRT, vyvíjí v rámci skupiny Chrysler modely zaměřené na výkon a řidičské vášně. SRT již vyvinulo sedm vozidel, které se svými parametry řadí na naprosté vrcholy svých kategorií. Jedná se o Dodge Viper SRT10 kupé a roadster, Dodge SRT4, Dodge Ram SRT10, Dodge Ram SRT10 Quad Cab a Chrysler Crossfire SRT6 kupé a roadster.


Chrysler 300C SRT8 je pro severoamerické trhy vyráběn v kanadské továrně společnosti ve městě Brampton v Ontariu. Výroba pro Evropu se rozběhne počátkem roku 2006 v rakouském Grazu u společnosti Magna Steyr Manufacturing.

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...