Nová Třída A na našem trhu v pětidveřovém a nově i ve třídveřovém provedení

S luxusní výbavou, prostornější, s novými výkonnějšími motory a první převodovkou Mercedes s plynulou změnou převodových poměrů.

Po sedm let trvající výrobě s asi 1,1 miliony prodaných vozů pokračuje úspěšná historie Mercedesu Třídy A novým, ještě atraktivnějším a inovativním modelem. Druhá generace tohoto kompaktního vozu přichází v ČR do prodeje.


Nová Třída A na našem trhu v pětidveřovém a nově i ve třídveřovém provedení
Nová Třída A na našem trhu v pětidveřovém a nově i ve třídveřovém provedení

Modelový program nové Třídy A zahrnuje dvě karosářské verze osobitého charakteru: kromě všestranného pětidveřového vozu nabízí Mercedes-Benz vůbec poprvé v této modelové řadě třídveřový automobil fascinující svým sportovním a mladistvým vzhledem.

Nové A 150 stojí ve třídveřovém provedení 478.000 Kč a pětidveřová verze 499.000 Kč. K hodnotné sériové výbavě Třídy A patří kromě jiného, multifunkční volant, posilovač řízení s účinkem závislým na rychlosti vozu, stabilizační systém směru jízdy ESP®, selektivní systém tlumení, boční airbagy typu Head/Thorax nebo adaptivní čelní airbagy a bezpečnostní pásy s omezovači síly. Nově vyvinuté nebo přepracované čtyřválcové motory dávají nyní výkon až o 38 procent vyšší, zatímco spotřeba paliva u nich klesla až o 10 procent.


Se svojí jedinečnou sendvičovou koncepcí a výrazným jednoprostorovým designem (one-box) se nová Třída A od ostatních automobilů výrazně liší. Ztvárnění karoserie odráží její zvláštní charakter a zároveň symbolizuje vlastnosti Třídy A: dynamiku, inteligenci a sympatie. Nově vytvořené světlomety, markantní maska chladiče, tvarování blatníků a úchvatná boční linie zesilují sebevědomý vzhled tohoto kompaktního vozu. Pozměněné rozměry a proporce karoserie se navíc zasloužily o to, že Třída A získala opticky na síle: v porovnání s předchozím modelem je nový Mercedes o 232 milimetrů delší a o 45 milimetrů širší.


Nová třídveřová varianta nabízí všechny vynikající bezpečnostní a komfortní atributy Třídy A a doplňuje je tvarováním zdůrazňujícím vitální šarm tohoto automobilu.


Také nová druhá generace Třídy A zůstává věrná své pověsti průkopníka na poli technologie. V novém voze oslaví premiéru řada inovací podílejících se na dalším zvýšení bezpečnosti a jízdního komfortu. Celkem bylo použito více než 200 patentovaných řešení.


Kromě jedinečné sendvičové koncepce, která značně přispívá zmírnění následků čelního a bočního nárazu, zvyšují ochranu cestujících typickou pro značku Mercedes-Benz dále účinné systémy bezpečnostních pásů a airbagů. Patří k nim například adaptivní dvoustupňové čelní airbagy, napínače bezpečnostních pásů na předních a obou vnějších zadních sedadlech, adaptivní omezovače síly v bezpečnostních pásech a nově vyvinuté boční airbagy typu Head/Thorax chránící hlavu a hrudník připoutané osoby, které nahrazují dosavadní provedení bočních airbagů.


Také v oblasti bezpečné jízdy přichází nyní Třída A s řadou nových řešení. Špičce inovací podvozkové partie vévodí parabolická zadní náprava, která se vyznačuje přesným vedením kol a účinným potlačením náklonu karoserie v zatáčkách. Svými vlastnostmi se tato náprava výrazně podílí na příkladné stabilitě jízdy, dynamickém směrovém ovládání a vysokém jízdním komfortu vozů nové Třídy A.


Další sériovou pozoruhodností podvozku je zcela nový selektivní systém tlumení, ktery‘ u nového kompaktního Mercedesu slaví ve stavbě automobilů světovou premiéru. Pomocí této nové techniky jsou tlumící síly přizpůsobeny konkrétní jízdní situaci.


Vývoj motorů pro novou Třídu A provázely tyto hlavní cíle: zvýšení výkonu a točivého momentu, snížení spotřeby paliva a dosažení ještě větší radosti z jízdy. Do nabídky hnacích agregátů se dostalo sedm čtyřválců mezi kterymi jsou tři nově vyvinuté vznětové motory CDI s přímým vstřikem nafty a nový 142 kW/ 193 k zážehový motor přeplňovaný turbodmychadlem. V porovnání s předchozími modely Třídy A vzrostl výkon zážehových a vznětových motorů až o 38 procent, točivý moment pak až o 46 procent. Přes zvýšení výkonu se snížila spotřeba benzínových motorů až o 10 procent. Všechny tyto agregáty vyhovují limitům škodlivin ve výfuku stanovených normou EU-4, pro vznětové motory může být na přání dodán filtrační systém pevných částic.


Tři nově vyvinuté motory CDI využívají techniku vysokotlakového vstřiku common-rail druhé generace, která pracuje se zdvojeným předvstřikem a vyšším vstřikovacím tlakem (1600 bar). Tato a ještě další opatření vedla ke zvýšení výkonu a točivého momentu, poklesu škodlivých emisí a zřetelnému vylepšení akustického komfortu. Spotřeba paliva modelů CDI v normovaném jízdním cyklu je 4,9 až 5,4 I/ 100 km. S jednou náplní palivové nádrže (54 litrů) ujede model A 160 CDI až 1100 km.


Pro všechny modely nové Třídy A je v nabídce na přání nově vyvinutá samočinná převodovka s plynulou změnou převodového poměru AUTOTRONIC. Je to vůbec první převodovka Mercedesu, která pracuje na principu variátoru, známá pod označením ,Continous Variable Transmission“ (CVT). Plynulá změna převodů je dosahována axiálním posunem dělených řemenic, kteryrn se mění účinné průměry pro odvalování článkového pásu přenášejícího točivý moment motoru. Třída A tak zrychluje bez přerušení tažné síly a motor dosáhne svůj maximální výkon rychleji než u klasického řadícího automatu. Použitím převodovky AUTOTRONIC se navíc zvýšila úroveň jízdního a akustického komfortu.


Nový kompaktní Mercedes Třídy A převyšuje předchozí model a konkurenci ve všech pro komfort důležitých vnitřních rozměrech. Šířka v oblasti ramen ze zvětšila až o 97 milimetrů, v oblasti loktů o 95 milimetrů a rozměr charakterizující prostor pro kolena je větší o 30 milimetrů. Vzdálenost mezi předními a zadními sedadly nyní obnáší 805 milimetrů a dostala se tak na úroveň vozů střední třídy.


Výběr materiálů pro interiér byl proveden na základě vědeckých poznatků zjišfovaných ve vývojových laboratořích koncernu DaimIerChrysler. Tady řidičky a řidiči posuzovali navrhované materiály po stránce haptiky a dodávali tak užitečné informace pro vývoj interiérových dílů, které nejen dobře vypadají, ale jsou i příjemné na omak. Optická a haptická hlediska tak společně přispěla k dalšímu zpříjemnění prostředí interiéru. Prováděné vědecké testy pro získání co nejlepší haptiky a ergonomie vedly k vytvoření firemní normy – označované jako TAF-Faktor (Touch-and-feel-Faktor).


Obdobně jako rozměry interiéru, tvarování sedadel a ergonomie je pro bezpečnost a pohodu cestujících důležitá klimatizace. Mercedes-Benz dodává na přání výkonnou klimatizaci THERMATIC nebo vybaví tento kompaktní vůz automatickou klimatizací THERMOTRONIC, pracující na základě údajů z čidel teploty, slunečního záření, vlhkosti a obsahu škodlivin v nasávaném vzduchu.


V nabídce na přání jsou i další položky z výbavy vozů Mercedes-Benz vyšší třídy. Patří mezi ně například inovovaný ovládací a zobrazovací systém COMAND APS, autorádio 50 APS s navigací nebo výbojkové osvětlení typu bi-xenon.


Objem zavazadlového prostoru nové Třídy A překonává rozměry předchozího modelu až o 15 procent. Díky děleným zadním sedadlům v poměru 1 /3 : 2/3 je možné jednoduchým způsobem prostor podle nároků na převážený náklad postupně zvětšovat. Jak sedáky tak i opěradla je možné jednotlivě nebo společně sklopit směrem dopředu a výškově nastavitelnou podlahou se pro přepravovaný náklad získá zcela rovná plocha. Objem takto vzniklého prostoru je 1350 litrů. U pětidveřových modelů vybavených na přání dodávaným systémem EASY-VARIO-PLUS jsou oba sedáky i opěradla zadních sedadel vyjímatelné. Zmíněný systém umožňuje sklopení opěradla u sedadla spolujezdce směrem dopředu nebo toto sedadlo úplně vyjmout. Na takto zvětšené ploše pro náklad lze přepravovat předměty s délkou až 2,75 metru, přičemž objem tohoto prostoru dosáhne až 1995 litrů.

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
HAVEX-auto s.r.o.
Pražská 782/IV, 503 51 - Chlumec nad Cidlinou
495 221 256
ch.nv@havex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Logo znázorňující podstatu jména

Logo znázorňující podstatu jména

Peugeot S.A. („Skupina PSA“) a Fiat Chrysler Automobiles N.V. („FCA“) (NYSE: FCAU / MTA: FCA) dnes představily logo skupiny Stellantis, nového subjektu, který vzejde z jejich fúze 50:50. Logo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost navštívilo přes padesát tisíc návštěvníků

LEGENDY 2019: Automobilovou slavnost...

Součtová návštěvnost akce během celého víkendu dosáhla počtu 51.000 Obrovský zájem o historii amerického automobilového průmyslu Poděkování všem vystavovatelům, donátorům a majitelům...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Stanislav Gálik se stal výkonným ředitelem inovací společnosti AAA AUTO

Stanislav Gálik se stal výkonným...

Praha, 2. února 2018 – Společnost AAA AUTO včera oficiálně uvedla novou značku AuresLab, pod kterou sjednotila veškeré inovace, na kterých pracuje. Inovační centrum povede Stanislav Gálik,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Generátor dálkových autoovladačů KD-900 se čtečkou frekvencí

Generátor dálkových autoovladačů...

Zabýváte se výrobou autoklíčů a pracujete s dálkovými ovladači? Pak jistě víte, že vybavení kvalitními a moderními přístroji může značně ulehčit práci každému klíčaři. Takovým...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní už ne!

Autoklíče jedině z autoservisu? Nyní...

Pokud jste majitelem automobilu, pak se i Vás týká problém pořizování autoklíčů a jejich duplikátů. Prodejem autoklíčů se v současnosti zabývají nejen autoservisy, ale také mnohé...