Prémiová automobilka Volvo Cars představila nový software vyvinutý společností Polestar, jehož smyslem je optimalizovat výkon vozů Volvo s pohonem všech kol (AWD) zvýšením podílu hnacího momentu přenášeného na zadní kola, což přispěje k dynamičtější jízdní charakteristice vozu.
Optimalizační software vyvinutý společností Polestar, která se stala novou značkou skupiny Volvo Car Group specializující se na vysoce výkonná elektrická vozidla, zvýší množství a frekvenci točivého momentu přenášeného na zadní kola. Tím dojde k lepším reakcím vozu na podněty řízení při průjezdu náročnými zatáčkami, při kterém budou mít řidiči lepší kontrolu nad vozem a současně se budou více bavit. K vzrušujícímu jízdnímu zážitku přispěje také lepší trakce při výjezdu ze zatáčky.
„Cílem každé z našich optimalizací je vyladit jízdní zážitek ve vozech Volvo a v tomto konkrétním případě nám šlo o hladší a dynamičtější jízdu ve vozech s pohonem všech kol,“ uvedl Henrik Green, senior viceprezident pro výzkum a vývoj ve společnosti Volvo Cars.
Optimalizace výkonu pro pohon všech kol se aktivuje jednoduše po zvolení jízdního režimu Dynamic nebo po deaktivaci Elektronického řízení stability (ESC).
Nový způsob distribuce hnací síly na zadní kola představuje další oblast optimalizace v rámci posledního softwarového upgradu značky Polestar. Mezi pět stávajících oblastí optimalizace patří ostřejší odezva plynového pedálu, vyšší citlivost na zavírání škrticí klapky, rychlejší řazení převodových stupňů, optimalizace bodů řazení a udržení zařazené rychlosti při zatáčení, což je samozřejmě doprovázeno zvýšením výkonu motoru.
Optimalizace výkonu Polestar AWD bude dostupná pro benzínové a naftové modely Volvo řady 90 a 60 a pro model XC40 od srpna 2018.
Redakční poznámky:
Uvedená optimalizace výkonu se vztahuje na nové vozy Volvo postavené na základě platformy SPA nebo CMA, které byly vyrobeny od modelového roku 2019 dále a jsou vybaveny pohonem všech kol (vyjma plug-in hybridních variant).
Plug-in hybridní modely zahrnující motorizace T8 Twin Engine a T6 Twin Engine, jejichž součástí je elektrický pohon zadních kol (ERAD) pohánějící elektrickou energií pouze zadní nápravu, již jsou pohonem zadních kol vybaveny a proto nepotřebují další optimalizaci systému AWD.
Na území Evropy odpovídá softwarová optimalizace Polestar požadovanému WLTP standardu a je součástí prohlášení o shodě.
Protože se jedná o optimalizaci schválenou výrobcem, zůstávají při provedení optimalizace Polestar všechny tovární záruky na vůz Volvo platné v plném rozsahu.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas