Nová ŠKODA Octavia: Třída sama pro sebe

ŠKODA Octavia byla vždy pro mladoboleslavskou automobilku klíčovým modelem a třetí generace bestselleru ŠKODA ještě více posiluje její pozici v segmentu A.

Nová ŠKODA Octavia: Třída sama pro sebe
Nová ŠKODA Octavia: Třída sama pro sebe
Nová ŠKODA Octavia: Třída sama pro sebe

Vůz se siluetou sedanu stanovuje nová měřítka v nabídce prostoru pro cestující i jejich zavazadla.

Z vnějšku novinka zaujme atraktivním vzhledem v duchu nového designového DNA značky ŠKODA, uvnitř pak vysokou funkčností či moderními systémy bezpečnostní a komfortní výbavy. Nová Octavia nabízí výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty. Ekonomičnost provozu je podpořena úspornými motory TSI a TDI nové generace.

Nová měřítka v nabídce místa pro cestující a zavazadla

Nová ŠKODA Octavia nabízí prostorové poměry obvyklé spíše o třídu výše: délku interiéru měřenou od pedálové skupiny po zadní opěradlo (1 782 mm), prostor pro kolena (73 mm) a hlavy (980 mm) cestujících na zadních sedadlech a zavazadlový prostor (590 l).

Nárůst prostornosti je patrný zejména v přímém porovnání s druhou generací Octavie. Vůz citelně narostl do délky a do šířky: nový model je o 90 mm delší a o 45 mm širší. Zvětšilo se místo nad hlavou vpředu (+ 8 mm), šířka ve výši loktů vpředu (+ 39 mm) i šířka ve výši loktů vzadu (+ 26 mm). Současně o 108 mm vzrostl rozvor, což zlepšilo nabídku místa na zadních sedadlech v podélném směru.

Exteriér:

Nová ŠKODA Octavia zaujme nadčasovými elegantními tvary se silným dynamickým akcentem. Z každé linie třetí generace vyzařuje maximalistická pozornost k detailu. Příď vozu vyzařuje suverenitu a sebevědomí, což podporuje i zdůraznění horizontálních linií a nové umístění loga. Z bočního pohledu je patrné, jak nová ŠKODA Octavia získala mezigeneračně na dynamičnosti. Napomáhá tomu prodloužení rozvoru, zkrácení předního převisu a také protažení sloupku C dozadu. Vysoko umístěná ostrá Tornádo linie automobil opticky prodlužuje a v kombinaci s dynamickým tvarem střechy evokuje siluetu kupé. Novým identifikačním prvkem značky je stoupající dynamická linie oken v zadních dveřích, takzvaná „ploutev“. Tento malý, ale o to efektnější designový detail hraje důležitou roli v kinetickém vyznění vozu: vyzařuje sílu a udává směr.

Preciznost, hodnotnost a dokonalé proporce jsou patrné i ze zádě vozu. Všechno má své místo, vše je přesně uspořádané a vizuálně čisté. Pro značku ŠKODA typická grafika zadních svítilen s výraznou konturou ve tvaru písmene C nyní připomíná krystalický výbrus, odkaz na řemeslné umění českých sklářů.

Interiér:

Zcela nově uspořádali designéři značky ŠKODA také interiér nové generace modelu Octavia. Přehlednost, elegance a prostornost, které se staly poznávacím znamením modelů Octavia, nyní získaly hodnotnější a modernější podobu.

Špičková úroveň bezpečnosti: Nové asistenční systémy

Při vývoji třetí generace modelu ŠKODA Octavia kladli mladoboleslavští vývojáři důraz na další posílení bezpečnosti vozu. Octavia se tak může pochlubit rozsáhlou nabídkou moderních bezpečnostních systémů. Jejich seznam mimo jiné zahrnuje Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců. Tyto systémy pomáhají zabraňovat nehodám a zmírňovat jejich dopady na posádku a ostatní účastníky silničního provozu. Na vysoké úrovni aktivní bezpečnosti se podílejí také velmi dobré jízdní vlastnosti dané precizně naladěným podvozkem.

Nejlepší možnou ochranu řidiče a posádky v případě nehody zajistí rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnosti. Patří mezi ně nejen struktura karoserie s nízkou hmotností a vysokou pevností, ale také až devět airbagů v kombinaci s tříbodovými bezpečnostními pásy s předpínači vpředu. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu.

Výkonné motory s nízkou spotřebou: Nejlepší hodnota emisí CO2 – 89 g/km

Nových, špičkových hodnot dosahuje ŠKODA Octavia také v oblasti spotřeby a emisí. Těch se podařilo dosáhnout díky benzinovým a naftovým motorům nové generace, propracované aerodynamice a nízké hmotnosti vozu.

V provedení GreenLine (1,6 TDI/81 kW) dosahuje nová Octavia hodnoty emisí CO2 pouhých 89 g/km, což odpovídá spotřebě jen 3,4 litry nafty na 100 km. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motory TSI a čtyři naftové jednotky TDI se vstřikováním common rail. Později se počítá s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací. Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Spřaženy jsou s moderními ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná ŠKODA Octavia RS.

I přes nárůst rozměrů a množství použité vyspělé techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů. Dílem je to důsledným využitím potenciálu modulární konstrukce MQB, dílem použitím vysokopevnostních ocelí a v neposlední řadě také cíleným výběrem materiálů. (Úspora hmotnosti se liší v závislosti na konkrétní konfiguraci vozu.)

Moderní technologie posouvají komfort na novou úroveň

Ve výbavě nové generace modelu Octavia lze nalézt prvky, které byly ještě nedávno pouze výsadou vozů vyšších tříd. Některé z nich zažívají svou premiéru v modelové řadě Octavia, jiné jsou ve voze značky ŠKODA použity vůbec poprvé. Nasazení nových technologií přitom není samoúčelné. V každém jednotlivém případě se jedná o výbavu s reálným přínosem pro bezpečnost nebo komfort cestování.

Poprvé bude vůz značky ŠKODA vybaven adaptivním tempomatem Adaptive Cruise Assistant (ACA). Nový asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant umožňuje automatické zapínání a vypínání dálkových světel a zlepšuje tak komfort a bezpečnost v silničním provozu. Parkovací asistent Automatic Parking Assistant pomáhá při parkování do řady podélně stojících vozidel, nebo mezi vozy zaparkované příčně. U značky ŠKODA bude také poprvé nabídnuto rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. S volbou jízdního režimu Driving Mode Selection může řidič stiskem tlačítka změnit nastavení řídicích jednotek a přizpůsobit tak chování vozu.

Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Poprvé s vícedotykovým ovládáním: Rádia a navigační systémy nové generace

Nová ŠKODA Octavia nabízí rádia a navigační systémy nové generace. Poprvé se ve voze mladoboleslavské značky u vybraných systémů setkáme s dotykovou obrazovkou se senzorem přiblížení či vícedotykovým ovládáním, mimo jiné s možností zvětšení/zmenšení měřítka mapy pomocí intuitivního gesta dvěma prsty. Skvělý poslech nabízí nový Sound System CANTON, podpořený nově navrženým odhlučněním kabiny vozu.

Důraz na maximální funkčnost: „Simply Clever“ řešení zpříjemňují každodenní užívání automobilu

Jako v každém voze značky ŠKODA, i posádce nového modelu Octavia ulehčuje život řada „Simply Clever“ detailů. V závislosti na stupni výbavy jsou následující prvky k dispozici buď standardně, nebo volitelně. Nové jsou vyjímatelné Cargo elementy do zavazadlového prostoru, jejichž pomocí lze bezpečně uchytit předměty na podlaze. Za zadními opěradly je prostor pro plato zavazadlového prostoru. Vůbec poprvé je na podlaze zavazadlového prostoru modelu Octavia oboustranný koberec. Hrdlo palivové nádrže má funkci ochrany proti natankování špatného paliva, v jeho víčku je integrovaná škrabka na led. Výstražná vesta má své místo v držáku pod sedadlem řidiče. Ve výplni dveří se nachází vyjímatelný koš na odpadky. Držák multimediálních přístrojů nabízí místo pro iPod, mobilní telefon apod. To je jen základní výčet chytrých řešení; uvnitř vozu je množství dalších odkládacích prostor, držáků a háčků, které pomáhají udržovat pořádek v interiéru a zavazadlovém prostoru.

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Enyaq překonal hranici 200 000 vyrobených kusů

Enyaq překonal hranici 200 000...

Škoda Auto dosáhla významného milníku v rozvoji své strategie e-mobility: celkem vyrobila již 200 000 vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Jubilejním vozem se stal bílý Enyaq Coupé Sportline, který sjel z...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vloni v Česku přibylo 6640 nových osobních bateriových elektromobilů

Vloni v Česku přibylo 6640 nových...

V České republice byl v roce 2023 zaregistrován historicky nejvyšší počet nových bateriových elektrických vozidel. Podle kategorií se jednalo o 6640 osobních vozidel, 353 lehkých užitkových...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Modernizované modely Scala a Kamiq přicházejí na český trh ve verzi First Edition

Modernizované modely Scala a Kamiq...

Dvojice kompaktních modelů značky Škoda přichází v inovované podobě. České zastoupení automobilky pro tuto příležitost připravilo speciální nabídku vozů Scala First Edition a Kamiq First...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

Plzeňským zlatem do vedení poháru 2+

XVII. ročník Lak Racing Rallye Plzeň přinesl dramatický a divácky zajímavý souboj o celkové vítězství od první až do poslední rychlostní zkoušky. Jedním z jeho protagonistů byla posádka...