Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu

Novinářům byla Meriva představena na tiskové konferenci 22. dubna.

Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu
Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu

V rámci tiskové konference jsme měli možnost si vyzkoušet Merivu s benzinovými motory 1,6 a 1,8 litru na okruhu dlouhém 75 kilometrů, který byl velmi dobře zvolen: obsahoval jak členitý terén tak jízdu po dálnici. První mé dojmy s Merivou z těchto testovacích jízd jsou velmi dobré. Stejně kladně hodnotím i její design, prostornost interiéru, velikost zavazadlového prostoru a především pak vysokou variabilitu uspořádání jejího vnitřního prostoru. Po zapůjčení tohoto nového modelu k redakčnímu testu vás podrobně seznámíme s jeho jízdními a provozními vlastnostmi a i s našimi dojmy z jeho testování.

Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu
Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu
Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu

Díky promyšlené koncepci „FlexSpace“ lze pětimístnou Merivu během několika okamžiků, a bez nutnosti vyjímat jakákoli sedadla z vozu ven, přeměnit na prostorný čtyřsedadlový model, ve kterém mají pasažéři na zadních sedadlech prostor jako v moderním sedanu střední třídy. A i v této vysoce komfortní variantě uspořádání sedadel nabízí Meriva stále dostatek místa pro zavazadla. Nový jednoprostorový model Meriva je dlouhý jen 404 cm, široký 169 cm a vysoký 162 cm, jeho šířka a výška je pouze o cca 5 cm nižší než sedmimístného modelu Zafira. Rozvor činí 263 cm, což je jenom o 6 cm méně než v případě již jmenované sedmimístné Zafiry.

Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu
Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu
Nová pětimístná Opel Meriva již v prodeji na našem trhu

 Systém „FlexSpace“ znamená maximální přizpůsobivost bez nutnosti vyjímat sedadla z vozu ven. Stejně jako dříve uvedený model Zafira, ani Meriva tedy nenutí řidiče pracně vyndávat sedadla z vozu ven v případě, že je zapotřebí vytvořit větší prostor pro zavazadla nebo náklad – což se často stává při cestách na dovolenou nebo při výpravách do obchodních komplexů za velkými nákupy. Interiér Merivy lze pružně přizpůsobovat aktuálním přepravním požadavkům, všechna sedadla však zůstávají „na palubě“ a jsou připravena kdykoli k dispozici.

 Klíčem k obdivuhodné přizpůsobivosti Merivy je propracovaná koncepce provedení a uchycení sedadel „FlexSpace“. Konstruktéři automobilky Opel rozdělili zadní sedadla na tři zcela samostatné sekce – vznikla tak dvě široká krajní sedadla a jedno o něco užší střední místo. Na originální koncept „FlexSpace“ si Opel podal patentovou přihlášku.


V základním uspořádání nabízí Meriva vzadu dostatek prostoru pro pohodlné cestování třech pasažérů. Ti mají například v oblasti nohou prakticky stejně místa jako u většího modelu Opel Zafira. A co do místa nad hlavami překonává Meriva dokonce svého většího sourozence!


 Stěžejním prvkem inovativního konceptu „FlexSpace“ je promyšlené provedení zadního středového sedadla. To má samozřejmě tříbodový samonavíjecí bezpečnostní pás a plně nastavitelnou opěrku hlavy. Opěradlo středního sedadla je o 15 cm užší než sedák a pokud je překlopeno dopředu, je ve stejné úrovni jako sedáky obou krajích sedadel. Díky horizontálním ližinám je možný posun obou krajních sedadel o 75 mm na každé straně směrem k ose vozu. Potom je možné každé z krajních sedadel posunout o 70 mm směrem dozadu, protože už jim v posuvu nepřekáží vystupující podběhy zadních kol. Opěradla obou sedadel lze navíc naklopit ze standardního úhlu 23 stupňů na komfortnějších 29 stupňů. V této konfiguraci nabízí Meriva vzadu prostor pro nohy i celkový komfort sezení srovnatelné s moderním vozem vyšší střední třídy.


 Koncepce uchycení zadních sedadel modelu Meriva však dovoluje ještě větší flexibilitu. Je-li třeba zvětšit prostor pro zavazadla, lze každé z vnějších sedadel zvlášť posunout směrem dopředu o 13 cm. Celkový posun zadních sedadel v podélné ose tedy činí rovných 20 cm. Úhel opěradel lze navíc fixovat v šesti polohách v rozmezí 17 stupňů, čímž se prostor pro zavazadla zvětší až na více než 530 litrů.


 Překlopením všech třech zadních sedadel dopředu vznikne v zadní části modelu Opel Meriva rozměrný nákladový prostor s rovnou ložnou plochou dlouhou téměř 170 cm. A protože také opěradlo sedadla předního spolujezdce lze překlápět dopředu, je možné v případě potřeby převážet ve voze i velmi dlouhé předměty, jako jsou například surfové plováky.


 Výhody přizpůsobivého konceptu provedení a uchycení sedadel „FlexSpace“ umocňuje propracovaný systém odkládacích prostorů v interiéru. Celá řada poliček, schránek a síťek se postará o nejrůznější drobnosti, které má každý řidič rád vždy po ruce. Velmi praktická je především velká schránka v podlaze zavazadlového prostoru, která je kryta pevným víkem. V ní je možné bezpečně a diskrétně uložit například aktovku, aniž by zbytečně dráždila případné zloděje.


Nová Opel Meriva je dodávána na našem trhu se třemi benzinovými motory:

  • Osmiventilový objemu 1,6 má výkon 64 kW (87 k) umožňuje podle údajů výrobce dosáhnout rychlosti až 170 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,4 sekund a má kombinovanou spotřebu 7,8 l na 100 km.
  • Šestnáctiventilový objemu 1,6 ECOTEC má výkon 74 kW (100 k) umožňuje podle údajů výrobce dosáhnout rychlosti až 175 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,3 sekund a má kombinovanou spotřebu 7,5 l na 100 km.
  • Šestnáctiventilový objemu 1,8 ECOTEX má výkon 92 kW (125 k) umožňuje podle údajů výrobce dosáhnout rychlosti až 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 sekund a má kombinovanou spotřebu 8,2 l na 100 km.
  • Na podzim 2003 bude k disposici i naftový motor 1,7 DTI ECOTEC s výkonem 55 kW a stejného objemu 1,7  CDTI s výkonem 74 kW. Kombinovanou spotřebu u obou těchto motorů uvádí výrobce 5,5 litru na 100 km.

Všechny jsou dodávány s pětistupňovou manuální převodovkou, šestnáctiventilové i s automatizovanou pětirychlostní převodovkou Easytronic. Ta nepotřebuje pedál spojky, řazení jednotlivých rychlostních stupňů provádějí elektromotory. Řidič může však řadit i jednotlivé stupně manuálně – i v tomto případě bez pedálu spojky. Zajímavá je skutečnost, že při vybavení Merivy převodovkou Easytronic má Meriva nižší spotřebu než při vybavení manuální převodovkou.


Spolu s uvedením na trh Merivy zavádí firma Opel jiný systém tvorby modelové nabídky podle obsahu výbavy. Místo dosavadního vertikálního modelu, kdy existovala nabídka modelů odstupňovaných dle míry vybavenosti, nyní firma se Opel vydává směrem k horizontálnímu modelu nabídky. To znamená, že nabízí jeden základní model (Essentia) a ostatní modely jsou utvářeny na základě doplnění tohoto modelu dalšími, tématickými výbavami, které představují požadavky různých cílových skupin našich zákazníků. Například Meriva Enjoy obsahuje praktické výbavy pro zákazníky zaměřené na funkčnost, Meriva Cosmo je výbavově zaměřena na zákazníky, kteří kladou důraz na vzhled vozu, na to, aby odrážel jejich životní styl a postoje.


Meriva Essentia obsahuje ve standardní výbavě: Airbag na místě řidiče a spolujezdce, držáky nápojů zabudované do loketní opěrky, imobilizér, posilovač řízení, otáčkoměr, sklopná zadní sedadla, Isofix na vnějších zadních sedadlech, sadu pro instalaci rádia a ocelové ráfky 14″.


 Meriva Enjoy obsahuje ve standardní výbavě kromě výbav modelu Essentia: Centrální zamykání, elektrická okna předních dveří, odkládací kapsy v předních sedadlech, systém Flex u předního sedadla, Travel Assistant,     výškově a podélně stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio AR 2003 a ocelové ráfky 15″.


Meriva Cosmo obsahuje ve standardní výbavě kromě výbav modelu Essentia: Boční ochranné lišty a kliky dveří v barvě karosérie, centrální zamykání, elektrická okna předních dveří, mlhová halogenová světla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, rádio CAR 2003, ráfky z lehkých slitin 5″, Twin Audio – audiosystém pro zadní sedadla umožňuje zadním pasažérům poslouchat prostřednictvím sluchátek svou vlastní hudbu (CD nebo rádio), a to nezávisle na tom, co poslouchají cestující vpředu.


Základní cena Merivy s osmiventilovým motorem 1,6 s manuální převodovkou ve vybavení Essentia je 389 000 Kč, ve výbavě Enjoy 429 900 Kč a ve výbavě Cosmo 434 900 Kč.


Základní cena Merivy se šestnáctiventilovým motorem 1,6 s manuální převodovkou ve vybavení Essentia je 409 900 Kč, ve výbavě Enjoy 449 900 Kč a ve výbavě Cosmo 454 900 Kč. (Převodovka Easytronic je za příplatek 25 000 Kč.)


Základní cena Merivy s šestnáctiventilovým motorem 1,8 s manuální převodovkou ve vybavení Essentia je 439 900 Kč, ve výbavě Enjoy 479 900 Kč a ve výbavě Cosmo 484 900 Kč.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce OPEL

Člen koncernu TUkas

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.opel@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Opel Astra: Přes překážky ke hvězdám

Přes 30 let, šest generací a jedno legendární auto, které se vyrábí tak dlouho, až to není pěkné. Co naopak pěkné je, to je právě nová Astra. Novinka Opelu podle všeho trefila jackpot....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - První továrna na světě sériově vyrábějící užitkové vozy poháněné vodíkem, elektřinou i fosilními palivy

První továrna na světě sériově...

Skupina Stellantis cílí na to, stát se prvním producentem sériově vyráběných užitkových vozidel na vodíkový pohon. Proto se v továrně ve francouzském Hordainu rozjede velkosériová výroba...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Které auto do 100 tisíc doporučíte příbuzným? Profesionální mechanici hodnotili nejoblíbenější značky Čechů

Které auto do 100 tisíc doporučíte...

Jaké auto v jednotlivých cenových kategoriích by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval unikátní průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Opel i v období COVID krize vykazuje zisk!

Operativní zisk německé automobilky za první pololetí roku 2020 dosáhl výše 110 milionů EUR I když evropský automobilový trh je brutálně zasažen krizí COVID-19 –  v prvních šesti...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový trenér světa, otestoval novou Mokku

Jürgen Klopp, nejlepší fotbalový...

Úspěšný kouč po první jízdě prohlásil: „Super auto!“ Opel Brand Ambassador tvrdí: „S Mokkou zase zažijete řidičskou radost!“ Jürgen Klopp, vysoce respektovaný fotbalový trenér klubu...