Nová Honda Civic mě zaujala svým elegantním designem zdůrazňující jeho sportovní charakter.
Originálně řešená palubní deska
– je uspořádaná podle všech ergonomických zásad. Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé: a sledování sdělovačů neodvádí pozornost řidiče od soustavného sledování dopravní situace. Za volantem jsem se cítil jako pilot v letadle! Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné jak ve dne, tak v noci. Při sledování ukazatele rychlosti neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.
Anatomicky tvarované pohodlné sedadlo
– s výborným bočním držením spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem ve dvou osách mně umožnilo zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. Při řízení během testu jsem velmi kladně ocenil vybavení bezpečnostními a dalšími prvky, které mně umožnily nejen bezpečnou jízdu s dosahováním vyšších cestovních průměru, ale i jízdu bez nadměrné únavy a zdůrazňuji i s vyšším řidičským požitkem. Z prvků uvádím alespoň některé z nich: systémy ABS, EBD, BA a VSA, asistent pro rozjezd v kopci, posilovač brzd, elektrický posilovač řízení, systém Start – Stop, multifunkční display, automatické zapínání světel, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, přední stěrače s dešťovým senzorem, stěrač zadního skla, tempomat, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání předních i zadních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná vyhřívaná zrcátka, autorádio s automatickým nastavením hlasitosti podle rychlosti vozu s CD a s MP3 přehrávačem s ovládáním na volantu a šesti reproduktory.
Byl jsem překvapen prostorným interiérem
– a i zavazadlovým prostorem s objemem 477 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 1 378 litrů.
Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motor 1,8 litru
– se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů i-VTEC má maximální výkon 104 kW při 6 500 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 174 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 1 800 ot/min ochotně a bez prodlevy akceleruje, mně umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni šestirychlostní manuální převodovky sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla dobře propracovaná konstrukce podvozku s řadou bezpečnostních systémů shora již uvedených. S Hondou Civic jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s výborným držením stopy a s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 215 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 8,7 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,0 l/100 km, což je o 0,2 l více něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Honda 1,8 má opravdu bohaté vybavení obsažené v základní ceně:
– mimo shora již uvedené výbava ve stupni Sport obsahuje přední airbagy řidiče i spolujezdce, boční airbagy a hlavové airbagy po celé délce kabiny, chlazenou přihrádku v přístrojovém panelu, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, vyhřívaná sedadla, sportovní hliníkové pedály, 17 palcové disky kol z lehkých slitin, přední i zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, elegantní dvojitý výfuk a další prvky výbavy u této úrovně vozů běžné.
Cena testované Hondy Civic s motorem 1,8 i-VTEC s šestistupňovou manuální převodovkou ve stupni výbavy Sport je 479 000 Kč včetně DPH.
Cena se zdá na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tato cena obsahuje řadu prvků výbavy, které u většiny jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy.
Rozměry:
Honda Civic je 430 cm dlouhá, široká včetně zrcátek 207 cm a vysoká včetně antény 147 cm. Rozvor náprav je 260 cm.
Hondu Civic v pětidveřovém provedení lze zakoupit
– s benzinovými motory 1,4 i-VTEC s výkonem 73 kW anebo 1,8 i-VTEC s výkonem 104 kW ve výbavách S, Comfort, Sport a Executive s šestistupňovou manuální převodovkou v cenách od 379 900 Kč do 579 000 Kč. S benzinovým motorem 1,8 i-VTEC lze zvolit pětistupňovou automatickou převodovku za příplatek 30 000 Kč.
Pokud si vyberete naftový motor 2,2 i-DTEC
– s výkonem 110 kW s šestistupňovou manuální převodovkou jsou ceny stanoveny podle stupně výbavy od 499 000 Kč do 649 000 Kč.
Více na www.honda.cz
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií