Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce

Testovaná Fiesta byla ve vyšší výbavě Titanium, s výkonným benzinovým motorem 1,4 Duratec a 5tistupňovou manuální převodovkou.

Že je Ford Fiesta na našem trhu oblíbená, dokazuje skutečnost, že od dealerů značky Ford si v průměru denně v letošním roce odváží svou Fiestu 8 nových majitelů.

Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce
Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce
Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce

Na elegantním designu Fiesty mě zaujala velká přední maska ve tvaru obráceného lichoběžníku, zvedající se linie kapoty, zrcátka v barvě karoserie s integrovanými blikači, dozadu se zužující světlomety, výrazné lemy blatníků, stoupající boční linie sahající až k vysoko umístěným zadním světlům a rozměrná 16ti palcová kola. Testovaná Fiesta vybavená příplatkovou sadou Sport (12 500 Kč), obsahující sportovní mřížku chladiče, přední spoiler, velký zadní střešní spoiler a zadní sportovní nárazník s difuzorem, působila na mě dynamickým až dravým dojmem.

Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce
Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce
Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce
Nová pětidveřová Ford Fiesta v testu redakce

Po usednutí za volant jsem ocenil prostornost interiéru: vpředu i vzadu mají cestující dostatek místa. Pokud však řidič a spolucestující jsou vyšší postavy a přední sedadla si posunou zcela dozadu, pak cestující přirozeně na zadních sedadlech mají místa pro nohy méně. Musíme si ale uvědomit, že Ford Fiesta patří do třídy malých vozů a v porovnání s ostatními modely této třídy má Fiesta místa vzadu na nohy nadprůměrné.

Objem zavazadlového prostoru je 281 l, zavazadlový prostor po střechu 965 l. Dělená opěradla zadních sedadel se dají sklopit, bohužel sedák se sklopit nedá, jinak by objem zavazadlového prostoru byl ještě vyšší.

Přední tvarovaná sedadla jsou pohodlná a mají dobré boční držení. Sedadlo řidiče s nastavitelnou výškou spolu s možností vertikálního i horizontálního seřízení polohy volantu mně umožnilo zaujmout pohodlnou a bezpečnou polohu pro vedení vozu. Všechny ovládače a sdělovače ve dne i v noci dobře čitelné umístěné podle všech ergonomických zásad neodváděly moji pozornost od sledování dopravní situace.

Během testovacích jízd jsem se přesvědčil, že vynikající jízdní vlastnosti nové Fiesty významně ovlivňuje především celková konstrukce podvozku a vybavení Fiesty systémem ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD a elektrickým posilovačem řízení s variabilním účinkem.

K bezpečné jízdě a pocitu bezpečí při vedení vozu přispívá řada prvků výbavy jako kupř. systém automatické aktivace varovných světel při nouzovém brzdění, přední mlhové světlomety, vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná s integrovanými blikači, manuální klimatizace, airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag řidiče a boční airbagy řidiče a spolujezdce, ovládání rádia na volantu. Další prvky výbavy jsou palubní počítač, rádio s CD přehrávačem s možností přehrávání MP3 souborů s šesti reproduktory včetně AUX vstupu pro externí přehrávač dále prvky, které jsou dnes u takto vybavených vozů běžné.

Testovaná Fiesta měla šestnáctiventilový benzinový motor 1,4 Duratec, který dosahuje výkon 71 kW (96 k). Výrobce udává maximální rychlost 175 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 12,2 sekundy. Motor ochotně zrychloval již od 1 600 ot/min. Fiesta se mi velmi dobře vedla a i v prudkých zatáčkách za vyšší rychlosti držela přesně stopu. K dobrým jízdním vlastnostem Fiesty nesporně přispělo i umístění kol do rohů karoserie, širší rozchod a delší rozvor. Řízení Fiesty je přesné a brzdy ani při sjíždění delšího klesání neztrácejí na účinnosti. Pochválit musím i dobře odstupňovanou převodovku, která má přesné řazení s krátkými drahami. Motor i podvozek jsou dobře odhlučněny. Při testovacích jízdách jsem dociloval vyšších průměrných rychlostí a přesto jsem během testu vykázal kombinovanou spotřebu pouze 5,4 litru/100 km. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,7 l/100 km.

Základní cena Fiesty s motorem 1,4 16V v nejvyšším stupni výbavy Titanium je 339 990 Kč. U testovaného vozu byla výbava rozšířena o sadu Sport (12 500 Kč), velurové podlahové rohože (2 000 Kč), hliníkové pedály (2 500 Kč), tmavě tónovaná zadní skla Privacy (4 500 Kč), zadní okna elektricky ovládaná (5 000 Kč), 16ti palcová kola z lehkých slitin (21 000 Kč) a čtyřvrstvý metalický lak karoserie Hot Magentis (15 500 Kč). Celkově se tedy cena včetně uvedené příplatkové výbavy zvýšila na 402 990 Kč.

Ford Fiestu je možné zakoupit též s benzinovými motory 1,25 Duratec s výkonem 44 kW nebo 60 kW, dále 1,4 Duratec s výkonem 71 kW a s naftovými motory 1,4 Duratorq TDCi s výkonem 50 kW, 1,6 Duratorq TDCi s výkonem 66 kW. Vedle základního stupně výbavy Ambiente, je možné volit vyšší výbavu Trend, ECOnetik, Ghia a nejvyšší Titanium. Převodovky jsou pětistupňové, s benzinovým motorem 1,4 Duratec lze volit i automatickou čtyřstupňovou převodovku (30 000 Kč). Základní ceny jsou podle zvolené tří- nebo pětidveřové karoserie, druhu motoru, převodovky a stupně výbavy od 234 990 do 404 990 Kč včetně DPH.

Všechny uváděné ceny jsou včetně DPH.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...