Nová luxusní Honda Legend v prodeji na našem trhu

Prvotřídní model Honda Legend je jedinečnou kombinací výkonu, špičkové technologie, pohodlí, bezpečnosti a sportovního designu a k tomu všemu za příznivou cenu..

Spojením moderní špičkové technologie a mnoha převratných podpůrných systémů se nová Honda Legend jako klasická čtyřdveřová limuzína řadí mezi luxusní vozy vyšší střední třídy.

Věrný svému dynamickému designu nabízí Honda Legend pohodlný prostorný interiér se sportovním duchem.

Nová luxusní Honda Legend v prodeji na našem trhu
Nová luxusní Honda Legend v prodeji na našem trhu
Nová luxusní Honda Legend v prodeji na našem trhu

Větší, těžší, dražší a s dlouhým seznamem zvláštních volitelných položek – to jsou vlastnosti společné mnoha novým modelům vyšší střední třídy. „Nový Legend ukazuje, že vysoký výkon, bezpečnost a pohodlí spolu s velkorysým interiérem neznamenají nutně vyšší hmotnost, zejména proto, že můžeme nabídnout prvotřídní limuzínu se všemi představitelnými novinkami za atraktivní cenu, v porovnání s většinou méně kvalitních standardních modelů mnoha konkurenčních výrobců,“ říká Yasuhisa Maekawa, prezident pro výzkum a vývoj značky Honda v Evropě a viceprezident společnosti Honda Motor Europe.Nyní je více příležitostí zaútočit na zavedené značky. Několik zavedených značek ovládá vyšší střední třídu a kategorii luxusních limuzín po celém světě, zejména pak v Evropě. Šance vyzyvatelů ale stoupají. Nejen proto, že vyrábějí vozy stejné kvality, ale také proto, že jsou známi tím, že převzali vedení v oblasti významných inovací. Skutečný důvod souvisí ale mnohem více s kdysi skálopevně věrnými kupci, kteří se z mnoha důvodů odpoutávají od svých tradičních značek.

Základní charakteristika

Inteligentně použité lehké materiály umožňují dosažení nízké hmotnosti, vynikající pevnosti karosérie a jedinečně nízké hladiny hluku.

Výkonný při zrychlení a ekologický – 3,5-litrový motor SOHC VTEC V6 s výkonem  217 kW (295 k) při 6200 ot./min. a s točivým momentem 351 Nm.

Pětistupňová automatická převodovka s ovládacími páčkami na volantu, které umožňují rychlou změnu převodového stupně, a inovativní elektronický systém umožňující volbu nejvhodnějšího převodového stupně v závislosti na stylu jízdy (tzv. Grade Logic Control) nebo pevné zařazení zvoleného převodového stupně (tzv. Shift Hold Control). Unikátní systém pohonu všech kol Super Handling All-Wheel Drive pro sportovní jízdu a bezpečný průjezd zatáčkami. Kompletní řada funkcí včetně adaptivního tempomatu, systému pro zmírňování následků kolize (Collision Mitigation Brake System), aktivních předních světlometů (Active Front Lighting System) a zvedací kapoty pro lepší bezpečnost chodců.

Prvotřídní audiosystém Bose®, satelitní navigace s mapovými podklady na DVD a s hlasovým ovládáním, parkovací kamera a rozhraní Bluetooth.

Konstrukce karosérie

Elegantní design modelu Legend je důkazem jeho postavení, zatímco dynamické křivky karosérie potvrzují sportovní temperament a naznačují, co se skrývá pod jeho kapotou. Charakteristickým rysem přední části je prudce ubíhající linie kapoty. Ze strany podtrhuje výrazný klínovitý tvar modelu Legend elegantní kabina, stoupající okenní linie a krátká záď. Nový Legend je vyšší a širší než jeho předchůdce. Celková délka se však zmenšila o 38 mm a rozvor o 110 mm; přesto se prostor pro cestující prodloužil o 30 mm a zvýšil o 40 mm. Nejnovější model je tedy uvnitř prostornější, a to i přes celkově kratší karosérii. Cestující jsou i ve standardní verzi obklopeni prostředím kultivované elegance, kde byla pozornost věnována zejména ergonomickým, kůží čalouněným předním sedadlům, která lze elektricky nastavit v osmi směrech.

Vynikající aerodynamika a mimořádně nízká hlučnost

Velmi příznivá hodnota koeficientu odporu vzduchu a výška pouhých 1,45 m umožnily vytvoření aerodynamických tvarů vozu, které byly doposud obvyklé pouze u sportovních kupé. To přináší výhody v podobě nižší spotřeby paliva při vyšších rychlostech a snížení aerodynamického hluku na nepostřehnutelnou úroveň.

Namísto tradiční těžké izolace jsou použity lehké materiály, které rovněž vysoce účinně pohlcují zvuk. Například pro izolaci podběhů kol byl použit pryžový materiál, který výrazně snižuje hluk vznikající při přejezdu nerovností nebo při jízdě za mokra. Také podlaha je celá pokryta ochrannou vrstvou, která je odolná proti korozi a současně pohlcuje hluk. Spodek vozu je zkonstruován tak, aby izolační materiál pohlcoval vibrace karosérie a sloužil jako akustická bariéra mezi prostorem pro cestující a vozovkou.

Pomocné rámy k zabudování motoru a převodovky jsou v „plovoucí“ poloze a vytvářejí tak akustickou překážku mezi hlavním zdrojem vibrací (motorem) a prostorem s potenciálně vysokou schopností rezonance (karosérií). Hluk s nízkými kmitočty pronikající i přes tato opatření do kabiny je odrušen systémem aktivního potlačení hluku v kabině (Active Noise Cancellation – ANC), navrženým speciálně pro tento model. Systém používá dva mikrofony umístěné ve stropní konzole. Tyto mikrofony snímají zvuky pronikající do kabiny od hnacího ústrojí. Při zjištění nežádoucích kmitočtů vytvoří systém ANC opačný kmitočet a vyšle přesně načasovaný zvukový signál s opačnou fází do dveřních reproduktorů a pomocného reproduktoru audiosystému. Systém ANC potlačuje vibrace a ruší nežádoucí kmitočty. Uvnitř vozu tak vzniká tiché prostředí a je odpadá nutnost použití tradičních těžkých izolačních materiálů.

Inteligentní lehká konstrukce

Vozidla s velkým počtem bezpečných technologií a špičkovým komfortem obvykle váží více než méně vybavené modely stejné řady. Z tohoto důvodu většina výrobců nabízí základní modely jako „zeštíhlené verze“. Honda zavedla jiný, logičtější přístup a přichází na téměř všechny trhy s plně vybaveným modelem Legend. Pro co největší snížení hmotnosti vytvořili konstruktéři nového Legendu inteligentní lehkou konstrukci. Karosérie – díl s nejvyšší hmotností – je ve velké míře vyrobena z vysokopevnostních ocelových plechů s nízkou tloušťkou stěn. Kapota, přední blatníky a díly podvozku jako pomocné rámy a příčná ramena jsou vyrobeny z hliníku; hnací hřídel je vyroben z lehké slitiny vyztužené karbonovými vlákny. Díky těmto rozsáhlému použití lehkých materiálů je pohotovostní hmotnost pětimetrového vozidla při zachování vynikající pevnosti karosérie nižší než 1885 kg.

Pohodlí

V interiéru Hondy Legend se snoubí elegantní luxus s čistým, účelovým designem a vzniká tak prostředí, které ladí se sportovním charakterem vozu. Současně je vozidlo vybaveno širokou paletou nejmodernějších technických funkcí, které se vyznačují snadným a intuitivním ovládáním. Dokonale promyšlená harmonie vnitřku vozu přispívá ke snadnému řízení, a to zejména díky podpoře v obtížných jízdních situacích a odstranění zbytečného rozptylování řidiče.

Velká pozornost byla věnována vysoké kvalitě a zpracování materiálů. Ergonomická kožená sedadla potažená perforovanou kůží pomáhají zajistit sportovní a zároveň kultivovaný zážitek z jízdy. Po celé délce palubní desky se táhne obložení z javorového dřeva, zatímco středová konzola, kde jsou umístěny ovladače klimatizace, audiosystému a navigace, má matně kovové provedení a působí tak techničtěji. Hlavní přístroje a velký podsvícený navigační displej jsou snadno čitelné. Všechny důležité ovladače jsou v pohodlném dosahu řidiče.

Motor/převodovka – vynikající zdroj výkonu

3,5-litrový motor SOHC VTEC V6 nového Legendu je špičkový a je jedním z nejvýkonnějších ve své třídě. Moderní hliníkový motor se čtyřventilovou technologií, nastavitelným ovládáním ventilů a elektronickým řízením zdvihu ventilů disponuje výkonem 217 kW (295 k) při 6200 ot./min. Maximální točivý moment 353 Nm při 5000 ot./min. umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

Se standardní pětistupňovou automatickou převodovkou může řidič řadit manuálně, a to buď řadicí pákou ve středové konzole, nebo pákovými ovladači umístěnými na volantu. Převodovka společně s inteligentním systémem řazení Grade Logic Control zajišťuje plynulý pohon zejména při jízdě do kopce. Systém Shift Hold Control spojený s elektronickým plynovým pedálem přináší výhody sportovně založeným řidičům na cestách s mnoha zatáčkami. Oba systémy spolupracují na omezení nepotřebného řazení při stoupání nebo průjezdu zatáčkami v automatickém režimu.

Podvozek

Inovativní podvozek modelu Legend je tvořen dvojitými příčnými rameny vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu. Tato důmyslná technologie umožňuje komfortní jízdu v přímém směru a bezpečný průjezd zatáčkami, a to i na nerovných silnicích.

Velké vzduchem chlazené přední a zadní kotoučové brzdy a čtyřpístkové třmeny poskytují vozu vynikající brzdný výkon. Pomocné elektronické systémy jako ABS, EBD, VSA (stabilizační systém) poskytují řidiči podporu v potenciálně nebezpečných situacích

Systém pohonu všech kol SH-AWD

Nová Honda Legend je standardně vybavena systémem pohonu všech kol ke zlepšení jízdy v zatáčkách. Systém pohonu všech kol SH-AWD (Super-Handling All-Wheel Drive) zvyšuje otáčky vnějšího zadního kola při rychlém průjezdu zatáčkou a přispívá tak k lepším jízdním vlastnostem vozu. Tím se výrazně zlepšuje ovládání automobilu díky vhodně vyváženému vyrovnávání přetáčivosti v ostrých zatáčkách.

Při jízdě přímo a mírném zatáčení se až 70 % točivého momentu přenáší na přední kola, při zrychlování na plný plyn nebo razantní jízdě směřuje až 70 % dostupného točivého momentu na zadní kola. Výsledkem je lepší výkon v zatáčkách a zajištění maximálního pocitu z příjemné jízdy.

Tato inteligentní technologie pohonu všech kol vyvinutá inženýry společnosti Honda také zlepšuje bezpečnost průjezdu zatáčkami: systém SH-AWD se aktivuje tehdy, pokud řidič v zatáčce příliš sešlápne brzdový pedál, a změní rozložení brzdné síly na jednotlivá kola tak, aby jízdní stabilita zůstala v rámci fyzikálních limitů konstantní.

Stabilizační systém VSA

Model Legend je vybaven elektronickým stabilizačním systémem Vehicle Stability Assist (VSA). Tento systém se podobá oblíbenému a důmyslnému systému ESP, avšak u tohoto modelu je úzce propojen se systémem pohonu všech kol SH-AWD. Úkolem systému VSA je pomáhat řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při náhlých manévrech.

Mikroprocesor systému vypočítává předpokládané rozmezí možných reakcí vozu a koordinuje ideální rozložení brzdné síly na každé kolo podle potřeby, aktivuje systém škrticí klapky a řídí zapalování. Řízeným zrychlením, částečným přibrzděním nebo selektivním zrychlením jednotlivých kol pomáhá systém VSA vozidlo udržet v požadovaném směru.

Bezpečnost

Nová Honda Legend je vybavena vysoce pevnou konstrukcí karosérie, která je spolu s kombinací dvoustupňových předních a bočních airbagů a hlavových airbagů zárukou vysokého stupně bezpečnosti cestujících v případě nehody. Konstrukce karosérie ACE (Advanced Compatibility Engineering) pomáhá rozložit sily nárazu do více hlavních směrů, které odvádějí energii nárazu mimo prostor pro cestující do celé konstrukce karosérie. Inteligentním rozmístěním jednotlivých částí rámu se například při čelním střetu energie srážky rozloží na celou oblast přídě a na přiléhající boční konstrukci. Konstrukce karosérie ACE také přispívá k ochraně dalších cestujících, zejména v malých vozech.

Speciálně navržená konstrukce přídě modelu Legend přispívá k lepší ochraně cestujících v případě srážky s malým vozem: konstrukce přídě se snadno deformuje. Při čelní srážce dvou vozidel se tato část karosérie výrazněji deformuje, čímž pohltí velkou část energie nárazu a přizpůsobí se bezpečnostní konstrukci druhého vozidla. Energie, která nemůže být pohlcena nepoddajnou karosérií menšího vozu a mohla by tak zasáhnout prostor pro cestující, se díky tomu sníží díky speciální konstrukci přídě velké limuzíny Honda.

Aktivní kapota zvyšuje bezpečnost chodců. V případě střetu tři dotyková čidla na předním nárazníku rozpoznají nebezpečí a aktivují pyrotechnický mechanismus. Ve zlomku vteřiny se zadní okraj kapoty zdvihne o 100 mm. Tím vznikne velký volný prostor mezi kapotou a tvrdými díly motoru pod ní. Při nárazu hlavy nebo ramen chodce, cyklisty nebo motocyklisty relativně měkká kapota lehce povolí. Aktivní kapota tak může výrazně zmírnit riziko vážného poranění.

Prevence nehod pomocí pokročilých systémů podpory řízení

Model Legend je vybaven adaptivním tempomatem (ACC) a systémem pro zmírňování následků kolize (CMBS). ACC automaticky udržuje stálou vzdálenost od vozidla vpředu, například na dálnici. Tím přispívá k uvolněnější a méně únavné jízdě na delší vzdálenosti.

CMBS: Při nebezpečném překročení minimální vzdálenosti je řidič upozorněn řadou zvukových a vizuálních varování a krátkým přitažením pásu. Pokud je kolize stále nevyhnutelná, systém pomáhá snížit náraz aktivací brzd dříve, než řidič začne brzdit sám. Navíc systém elektronicky přitáhne pásy cestujících na předních sedadlech. Pokud CMBS zjistí, že řidič stále nereaguje, a kolize je již nevyhnutelná, začne automaticky prudce brzdit.

Modely s pravostranným řízením mohou být navíc vybaveny volitelným systémem pro udržování jízdního pruhu (Lane Keeping Assist System – LKAS). Tento systém udržuje polohu vozu v jízdním pruhu a v případě potřeby upraví směr jízdy. Tím se výrazně snižuje únava řidiče a klesá riziko nechtěného vyjetí z vozovky.

Zvýšená bezpečnost při noční jízdě

Nový Legend se standardně dodává s aktivními předními světlomety (Active Front Lighting System – AFS). Tyto světlomety vyzařují bílé, velmi jasné xenonové světlo. Zkratka AFS znamená řešení Hondy pro kombinaci osvětlení zatáčky a světla, které účinně osvětluje silnici ve směru jízdy. Levý světlomet tlumeného světla se natáčí doleva a pravý světlomet doprava, aby bylo i v noci vidět do zatáčky nebo na křižovatku. Tím pomáhá řidiči vyřešit obtížné situace za noční jízdy a lépe varuje před chodci nebo jinými překážkami.

Navigace a komunikace

Nový model Legend je standardně vybaven systémem satelitní navigace s hlasovým ovládáním. Veškeré digitální mapové podklady jsou dodávány na disku DVD. Vysoce výkonný procesor umožňuje rychlé vypočítání cesty a nový software ji zvětší na mapovém displeji prakticky v reálném čase.

Legend je vybaven zabudovanou hands-free sadou. Instalace technologie Bluetooth zaručuje, že lze použít všechny současné mobilní telefony bez ohledu na výrobce. Po úvodním „spárování“ telefonu s vozidlem je řidičův telefon rozpoznán ihned po zapnutí zapalování a může při volání či přijímání hovorů zůstat v kapse oděvu či dokonce v zavazadlovém prostoru. Řidič vytáčí čísla nebo přijímá hovory pomocí tlačítek na volantu nebo pomocí hlasového ovládání.

Výjimečný zážitek z hudby

Model Honda Legend je vybaven audiosystémem Bose® audio, který je zárukou výjimečného hudebního zážitku. Pomocí deseti reproduktorů zkonstruovaných speciálně pro model Legend americkým týmem Bose®, se z prostoru pro cestující stane koncertní hala. Prostorový zvuk proniká ke všem pěti sedadlům. Zabudovaný CD přehrávač na 6 disků umožňuje přehrávání médií DVD-Audio, CD a MP3. Zvolené zvukové funkce systému mohou být ovládány hlasem. Například hudební skladby nebo CD lze změnit pomocí hlasového ovládání.

Cena 1 499 000 Kč s bohatou sériovou výbavou, která obsahuje mimo jiné kotoučové brzdy přední i zadní, elektrický posilovač řízení s variabilní účinností, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, HID-xenonové světlomety s AFS, přední mlhová světla, automaticky výškově nastavitelná světla, automatické zapínání světel, ostřikovače předních světel, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládané přední i zadní okna, elektricky ovládaná sluneční clona zadního okna, elektricky ovládané střešní okno, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s automatickou clonou, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektricky výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelné sedadlo řidiče. i spolujezdce, el. nastavitelná tuhost bederní opěrky sedadla řidiče, elektrické sklápění zadních hlavových opěrek, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla, zadní loketní opěrka s otvorem pro přepravu dlouhých předmětů, uchycení dětské sedačky ISO FIX vzadu, sluneční clony u zadních bočních oken, tempomat – ovládání na volantu (podsvícené), aktivní tempomat, navigační systém, kamera s pohledem vzad při couvání, asférická zpětná zrcátka s aut. náklonem k zemi při couvání, klimatizace (A/C), hlasové ovládání navigace, audiosystému, klimatizace, pylový mikrofiltr, kožený volant, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, čidlo stavu hladiny oleje v motoru a vody v ostřikovači, el. otevírání zavazadlového prostoru a dvířek paliv. nádrže, palubní počítač, vyhřívaná sedadla, aktivní ventilace předních sedadel, paměť nastavení sedadla řidiče, zpět. zrcátek a volantu (2 předvolby), modré osvětlení prostoru pro nohy řidiče a spolujezdce, disky kol z lehkých slitin, čidlo venkovní teploty, směrová světla ve zpětných zrcátkách, boční ochranné lišty, dvoutónová houkačka, audiosystém BOSE s CD a MP3 přehrávačem (DVD-A, WMA) 6 CD, ovládání autorádia a hands-free na volantu – podsvícené, audio pilot – automatická regulace hlasitosti, eliminace vnějšího hluku, zabudované reproduktory (4 + 4 výškové + 1 centr + 1 subwoofer), integrovaná anténa v zadním okně.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Louda Auto a.s.
Třídvorská 70, 280 00 - Kolín V
321 715 804
lukas.lahoda@louda.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...