Nová Hyundai Sonata již páté generace v prodeji na našem trhu

Nový elegantní, komfortní čtyřdveřový sedan je nabízen ve třech verzích s cenou od 589 900 Kč.

Korejská automobilka Hyundai existuje bezmála čtyři desetiletí, modely střední třídy Sonata se vyrábějí již od roku 1985. Vždycky přitom platilo, že se jedná o kvalitní, komfortní a spolehlivý vůz střední třídy, který je nositelem nových technologií. Předchozí generace Sonaty dosáhly v České republice značných prodejních úspěchů. Dokonce svého času platilo, že řeklo-li se Hyundai, vybavila se pod tím mnohým právě komfortní limuzína Sonata.


Postavíme-li vedle sebe odcházející a nový model Sonata, velmi rychle dojdeme k závěru, že obě generace modelu spojuje vlastně jen jméno. Vše ostatní je nové, případně zcela přepracované. Pátá generace modelu byla navržena tak, aby poskytla vysoký standard pohodlí, bezpečnosti a vytříbenosti v propracování ve všech ohledech.


Design nové Sonaty akceptoval mnoho evropských vlivů, a tak čtyřdveřový sedan určitě potěší každého, kdo hledá eleganci i praktičnost. Zdobí jej klasické zaoblené, ale jasně definované linie a vyvážené proporce. Nové tvarování přední části zvýrazňuje masku chladiče, nepřehlédnutelná jsou vpředu úzká jednodílná světla a silně ohraničené tvary kapoty. Nárazníky jsou citlivě integrovány do vzhledu vozu, což vynikne především při pohledu z boku. V té chvíli si také všimnete skrytých sportovních ambicí vozu, jež vozu dodávají především sedmnáctipalcová kola, chrómové kliky a integrovaná spodní ochranná lišta. V zadní části vozu je sportovní vzhled ještě více zdůrazněn úzkými bloky světel, tvarem nárazníku a třeba i dvěma koncovkami výfuku.


Ve vnitřním prostoru byla velká pozornost věnována vytvoření propracovaného, jednoduchého a zvětšeného interiéru. Díky použití kvalitních materiálů a většímu prostoru má interiér moderní vzhled. Dvoutónová barevná kombinace je zvýrazněna úzkým středním pruhem v barvě dřeva. Sportovní dojem interiéru je dále podpořen tvarováním řadicí páky a klasickou přístrojovou deskou. Větrací otvory vzduchotechniky jsou umístěny tak, aby maximalizovaly efektivitu průběžného ventilačního systému. Výsledkem je nezaměnitelná, pohodlná a harmonická atmosféra jak pro řidiče, tak pro cestující.


Proti předešlému modelu povyrostla nová Sonata ve všech ohledech. Do délky narostla na celkových 480 cm, široká je 183 cm a vysoká 147 cm. Vyšší hodnoty se pozitivně podepsaly i na rozvoru, který je 273 cm. Díky novým hodnotám se tak nebude v Sonatě cítit nikdo stísněně, spíše naopak. Vpředu se zvětšilo místo na nohy i v zadní části v oblasti nohou. Zvětšil se však také prostor pro hlavu. Zavazadlový prostor byl rozšířen na 523 litrů. Samozřejmostí jsou u Sonaty také další objemné odkládací prostory. Zahrnují například i hlubokou přihrádku na rukavice a dveřní kapsy na mapy či držáky na nápoje, které jsou umístěny přesně tam, kde je řidič a pasažéři očekávají.


O pohon čtyřdveřového sedanu se alternativně postarají tři pohonné jednotky – dva benzínové a jeden turbodiesel CRDi. Na českém trhu budou nabízeny v letošním roce dva z nich – 2,4litrový celohliníkový benzínový čtyřválec DOHC a později i šestiválcový motor o obsahu 3,3 l. V příštím roce pak i dvoulitrový turbodiesel CRDi. Čtyřválec o objemu 2,4 litru může být spojen s pětistupňovou manuální, anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Motor o obsahu 3,3 l je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou H-matic. Dieselový motor 2,0 CRDi VGT, který bude v Sonatě představen později, nabídne nejvyšší výkon 99 kW při 4000 otáčkách za minutu a hlavně působivý nejvyšší točivý moment 304 N.m při 2000 min-1. Pro Evropu bude tento motor montován buď se šestistupňovou manuální, anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.


Předpokladem pro dobré jízdní vlastnosti, především co se týče směrové stability, je vyspělá technika. O to se u nové Sonaty velkou měrou stará dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a víceprvková zadní náprava. Všechno pak „řídí“ zcela nový systém aktivní kontroly geometrie podvozku – Active Geometry Control Suspension (AGCS). Jde o novou technologií vyvinutou firmou Hyundai a v první fázi vývoje předvedenou na autosalónu v Soulu v roce 2002. Během zatáčení v nízkých rychlostech a přímé jízdě je s tímto zařízením náprava řízena tak, aby se dosáhlo co nejlepší směrové stability. Zjednodušeně řečeno, s pomocí elektromotorů se u Sonaty mění sbíhavost zadních kol, a tím zlepšuje stabilita vozidla. Vozy se systémem AGCS budou dováženy až v druhém pololetí roku 2005.


Systém AGCS má klíčovou roli pro zlepšení jízdních vlastností a také se podílí na zvýšené bezpečnosti cestujících. Tento unikátní patentovaný systém je aplikován na zadní nápravě tak, že ovládá sbíhavost kol s použitím dvou elektrických prvků měnících geometrii nápravy. Díky tomuto racionálnímu řešení se zvyšuje stabilita při průjezdu zatáčkou a jízdní vlastnosti. Zařízení je mnohem účinnější než vertikální kontroly závěsu s (proměnnou účinností tlumičů), které jsou průmyslovým standardem. AGCS nabízí zlepšení jízdních vlastností a kontroly vozidla, které jsou ještě vylepšením systému elektronické stability ESP. Zatímco ESP zpomaluje vozidlo a omezuje jeho dynamické vlastnosti v souladu s bezpečností, AGCS optimalizuje geometrii závěsu tak, aby byla vylepšena adheze kol na vozovce a rozšířen kluzný bod. Pokud řidič chce, může systém AGCS vypnout.


Během zatáčení v nízkých rychlostech a přímé jízdě je náprava řízena tak, aby se dosáhlo lepší směrové stability, zatímco při zatáčení ve vyšších rychlostech, aby se rozšířila styčná plocha pneumatiky s vozovkou a zredukovala koncepční nedotáčivost vozidla. Tím se zrychlí průjezd rychlými oblouky. AGCS tak poskytuje další zvýšení jízdní bezpečnosti. Unikátní technologie bude v modelu Sonata k dispozici v průběhu letošního roku.


U nové Sonaty nebyla maximální péče věnována pouze ovládání a jízdním vlastnostem vozu, ale i omezení hluku a vibrací. Toho bylo dosaženo díky vyztužené karosérii a inovací v oblasti geometrie podvozku jako je například zvětšený záklon rejdových čepů (poskytuje lepší zpětnou vazbu při sportovní jízdě) a snížení valivých odporů. Dodatečná opatření k redukci hluku a vibrací zahrnují rovněž použití silnějších bočních skel, plochou podlahovou část karosérie a detailní zlepšení ventilačního a klimatizačního větráku. Podle výsledků interních testů, se Sonata řadí mezi nejlepší ve své třídě v omezení hluku a vibrací.


Předchozí Sonata byla považována za jeden z nejbezpečnějších vozů ve střední třídě sedanů. Nová Sonata v tomto směru nabízí dokonce ještě vyšší míru bezpečnosti. Nejnovější tuhá karoserie navržená počítačem zesiluje zejména vnitřní část skeletu, sloupky a ochranu proti bočnímu nárazu. Vpředu je použit tuhý pomocný rám nápravy. Deformační zóny a prostory k odvedení nárazového zatížení jsou optimalizovány díky intenzívním a přesným testům pomocí počítačové simulace i vlastním crash-testům. Vysoká pasivní bezpečnost je dále zajištěna předními, bočními a okenními airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, aktivními opěrkami hlavy, předními tříbodovými bezpečnostními pásy s dvojitými předpínači a omezovači. Opatření k aktivní bezpečnosti zahrnují i nový systém elektronické stability (ESP) s kontrolou trakce a brzdění. Standardní výbava obsahuje čtyřkanálový systém protiblokovacího systému brzd (ABS) s elektronickým rozložením brzdné síly (EBD).


Na českém trhu bude nová Sonata nabízena ve dvou úrovních výbavy – Dynamic a Elegance – obě mají již v základu bohatou výbavu..


Ve výbavě Dynamic nechybí již zmíněný antiblokovací brzdový systém (ABS) a elektronický rozdělovač brzdné síly (EBD), bezpečnostní vzduchový vak pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy u předních sedadel a okenní bezpečnostní vzduchové vaky pro přední a zadní sedadla. Součástí výbavy je i alarm systém s imobilizérem, aktivní opěrky hlavy vpředu nebo úchyty pro dětskou sedačku. Samozřejmostí vnitřní výbavy je pak dále progresívní posilovač řízení, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka v sedadle řidiče, loketní opěrka mezi předními sedadly s úložným prostorem, dále dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky ovládaná přední a zadní okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, manuální klimatizace, vyhřívání předního skla pod stěrači, tónovaná skla, komfortní obložení přístrojové desky (na výběr je béžový interiér s imitací dřeva nebo šedý s imitací kovu), kůží potažený volant a hlavice řadicí páky a také autorádio Clarion s CD přehrávačem a šesti reproduktory. Zvnějšku je potom Sonata Dynamic vybavena šestnáctipalcovými pneumatikami (215/60 VR16) na discích kol z lehkých slitin, předními mlhovými světly, bočními ochrannými lištami a vnějšími zpětnými zrcátky v barvě vozu a integrovanou anténou v zadním skle.


Výbava Elegance zahrnuje oproti verzi Dynamic navíc elektronický stabilizační systém (ESP) a brzdový asistent (BA), dále pak automatickou klimatizaci s kontrolou kvality ovzduší, palubní počítač, ukazatel venkovní teploty či samostmívací vnitřní zpětné zrcátko. Sonata ve výbavě Elegance je „obuta“ do větších, sedmnáctipalcových pneumatik (225/50 VR17) a za příplatek je u ní možné doobjednat kožené čalounění sedadel s vyhřívanými předními sedadly a elektricky nastavitelným sedadlem řidiče.


Pro zvýšení vizuální přitažlivosti, je Sonata nabízena v široké paletě barev jako například v ušlechtilé bílé, ebenové černi, uhlazené stříbrné, bílé v barvě čistých perel, béžové, mořské modři, tmavě červené, zelené, podzimní hnědé, světle modré a šedivé. Dvoutónový interiér je laděn v barvě šedé či béžové v závislosti na barvě exteriéru.


Na českém trhu je nová Hyundai Sonata nabízen ve třech verzích s cenou od 589 900 Kč s motorem 2,4i ve výbavě Dynamic a s pětistupňovou manuální převodovkou. S výbavou Elegance stojí nová Sonata se stejným motorem 649 900 Kč v případě, že je vybavena manuální převodovkou, nebo 689 900 korun, pokud je „ovládána“ čtyřstupňovou automatickou převodovkou s možností sekvenční volby. V blízké budoucnosti se nabídka Sonaty rozšíří ještě o zážehový motor o obsahu 3,3 litru a v příštím roce o dvoulitrový turbodiesel CRDi.


Na modely Hyundai Sonata je poskytována tradiční tříletá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů.

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty představující vizi v éře elektrifikace

Hyundai N odhaluje dva výzkumné koncepty...

První plně elektrický vysokovýkonný model IONIQ 5 N bude představen v roce 2023 Nyní značka Hyundai představuje v premiéře dva vysokovýkonné koncepční vozy — RN22e a N Vision 74 RN22e...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ 6 se představuje s prodlouženým dojezdem a inovativním interiérem

Elektrifikovaný Streamliner Hyundai IONIQ...

Nový elektromobil značky Hyundai nabídne zákazníkům výjimečný prostor k cestování Sada akumulátorů o kapacitě 77,4 kWh umožní spolu s aerodynamicky tvarovanou siluetou dojezd na jedno nabití...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při Mistrovství světa ve fotbale vyzývají k trvalé udržitelnosti

Hyundai Motor, Steven Gerrard a BTS při...

Hyundai Motor spouští pod názvem „Goal of the Century“ novou globální kampaň na podporu trvalé udržitelnosti Fotbalová legenda Steven Gerrard a globální popová senzace BTS vystupují v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění „UK Car of the Year 2022“

Hyundai IONIQ 5 získal britské ocenění...

Revoluční Hyundai IONIQ 5 převzal ve Velké Británii nejvyšší ocenění v anketě „UK Car of the Year Awards“ Elektromobil s dojezdem 481 kilometrů byl také vyhlášen „Nejlepším rodinným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON vstupují do světa filmu v novince „Spider-Man: Bez domova“

Elektromobil IONIQ 5 a nový TUCSON...

Modely IONIQ 5 a TUCSON budou vystupovat v připravovaném filmu „Spider-Man: Bez domova“, který společnost Sony Pictures uvede do kin 17. prosince Globální marketingová kampaň společnosti...