Nemohu jinak než začít test o mimořádně zdařilém pracovišti řidiče, které mezi současnými vozy na našem trhu rozhodně vyniká nejen svou elegancí a originalitou, ale především maximální ergonomickou propracovaností.
Umístění všech sdělovačů i ovládačů je dokonalé a tak se řidič může plně věnovat řízení. (Cítil jsem se jako pilot v letadle!) Nad otáčkoměrem, který je umístěn nad středem volantu, je umístěn přímo nad ním nad volantem ukazatel rychlosti s velkými číslicemi, které jsou výborně čitelné ve dne i v noci. Při sledování ukazatele rychlosti i otáčkoměru neměníte směr pohledu – stále máte před sebou dopravní situaci a v zorném poli i rychlost jakou jedete. Nejvhodnější pozici pro vedení vozu mně umožňovalo zaujmout všestranně seřiditelné anatomické sedadlo s výborným bočním vedením a výškově nastavitelný volant. V prostorném, ale útulném interiéru vozu jsem se cítil nejen bezpečně, ale i v naprosté pohodě.
Tak jako interiér i design vozu je povedený: moderní a elegantní i reprezentační a současně i dynamický zdůrazněný jeho profilem s výrazně sníženou kapotou a skloněným čelním sklem. Špičková aerodynamika Civicu kladně ovlivnila nejen jeho vzhled, ale i jeho jízdní vlastnosti i nízkou spotřebu.
Čtyřválcový 16ti ventilový benzinový motor 1,8 i-VTEC má maximální výkon 103 kW (140 k) při 6 300 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 174 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 1900 ot/min ochotně akceleruje, mně umožnil spolu s vhodně odstupňovanou šestirychlostní manuální převodovkou plně hodnotnou sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS + EBD, stabilizační systém VSA a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 200 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,6 l/100 km, což odpovídá údaji výrobce. A přitom jsem jezdil sportovním způsobem jízdy a dosahoval vyšších průměrných rychlostí i na silnicích v kopcovité krajině. Musím zdůraznit dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Cena sedanu Hondy Civic s benzinovým motorem 1,8 i-VTEC se šestistupňovou manuální převodovkou v nejvyšší výbavě Executive je 599 000 Kč.
Bohatá výbava obsahuje mimo již výše uvedené: přední airbagy, boční a okenní airbagy, vyhřívaná sedadla, třetí brzdové světlo, přední mlhová světla, HID xenonové světlomety s ostřikovači, palubní počítač, dálkové centrální zamykání, ECU imobilizér, elektricky ovládaná přední a zadní okna i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky ovládané střešní okno, uchycení dětské sedačky ISO FIX, tempomat, auto klimatizaci, dešťový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem na 6 CD (MP 3) se šesti reproduktory s ovládáním na volantu, integrovanou anténa v zadním okně a další položky výbavy u vozů této vysoké úrovně běžné.
Honda Civic je dlouhá 454 cm, široká 175 cm a vysoká 144 cm. Rozvor náprav 270 cm. Objem zavazadlového prostoru je 375 litrů.
Pro informaci uvádím, že je možné volit osazení sedanu Civic i samočinnou pětistupňovou převodovkou. Cena je pak o 30 tisíc korun vyšší.
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.