Úplná modelová řada zahrnuje dvou, tří, čtyř i pětidveřové provedení, využívající stejný podvozek. Průzkum mezi zákazníky poukázal na skutečnost, že větší vnitřní prostor je pro ně velmi důležitý. Civic byl proto vytvořen „zevnitř a velikost vnitřního prostoru byla brána v potaz již na začátku vývoje.
Klíčové prvky směřující k dosažení tohoto cíle spolu se zachováním kompaktních rozměrů exteriéru jsou: koncept designu krátké přední části, konstrukce „vysokopoložené“ převodky řízení a zmenšení konstrukčních rozměrů motoru umožnilo kompaktnější konstrukci motorového prostoru, minimalizovaný přední převis, důmyslné uspořádání zadní části podpodlahového prostoru k docílení rovné plochy, na prostor nenáročné přední zavěšení MacPherson a kompaktní dvojité lichoběžníkové zavěšení zadních kol.
Z hlediska bezpečnosti při nárazu byla krátká přední část velkou výzvou pro inženýry, kteří se však daného úkolu zhostili přesně ve stylu Hondy – důmyslně usměrnili energii čelního nárazu do více paralelních drah: do vysoce tuhých předních bočních členů a do předního pomocného rámu. Díky vynikající ochraně při předním a bočním nárazu a špičkové ochraně chodců při případném střetu, očekává Honda dosažení vynikajících výsledků v testech bezpečnosti Euro NCAP. Každý ze čtyř typů karoserie má své vlastní specifické prvky designu, přičemž dvoudveřové Coupé bylo vytvořeno teamem s americkým základem pro podtržení individuality tohoto provedení. Pro všechny je charakteristická vytříbenost a vysoká úroveň dílenského zpracování.
Tří a pětidveřové verze jsou charakteristické novým typem konstrukce řadící páky umístěné na přístrojové desce. Toto řešení dovoluje vytvořit rovnou, plochou podlahu kabiny a uvolňuje tak prostor podlahy ke snadnému, volně průchozímu přístupu z přední části do zadní a zleva doprava a umožňuje rovněž sportovnější řazení díky blízkosti k volantu.
Nová řada pokročilých benzínových motorů o objemu 1,4 až 2,0 litru je lehčí, kompaktnější, čistší a s nižší spotřebou paliva. Zlepšení kroutícího momentu v nižších a středních otáčkách zajišťuje větší flexibilitu a skvělý výkon. Nový Civic splňuje rovněž nejpřísnější emisní normy EU2005.
Tří, čtyř a pětidveřové verze patří mezi první evropské modely využívající elektrický posilovač řízení (EPS) se všemi jeho výhodami: např. zvýšenou úsporou paliva, programovatelnou flexibilitou závislou na okamžitých jízdních podmínkách a hladším chodem.
Nový Civic je prvním globálním modelem vyráběným za využití nového výrobního systému Hondy, který využívá vysoce flexibilní svářecí roboty a standardizovaný projekt montážní linky. Je rovněž prvním modelem Hondy představeným souběžně na celém světě. Pro zajištění vysoké kvality výroby ve všech světových závodech společnost Honda založila v Japonském Tochigi nové centrum – New Model Center – vytvářející nejlepší možné pracovní postupy. Jeho program se nazývá „Desetinásobné zvýšení kvality“. Nejzřetelnějším znakem tohoto programu je vynikající slícování a konečná úprava dílů. Extrémně nízká tolerance znamená, že ve většině případů byly mezery mezi díly zredukovány na polovinu a v některých případech se blíží nule.
Nová řada modelu Civic bude představena v několika fázích. dvoudveřové Coupé a čtyřdveřový sedan přijdou na vybrané evropské trhy na konci tohoto roku, pětidveřová verze bude v prodeji začátkem roku 2001 a třídveřovou verzi najdou zákazníci v autosalonech Honda od podzimu 2001.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií