Design nové Fiesty ve mně vzbuzoval pocit přátelství a pohody.
Kapota motoru je poměrně krátká, novinkou je třetí boční okénko. Nepřehlédnutelným stylistickým prvkem je zřetelně klínovitá silueta vozu – linie boků plynule stoupají od předu dozadu. Vystupující lemy podběhů a standardně montovaná čtrnáctipalcová kola zdůrazňují dynamický charakter nové Fiesty.
Po usednutí za volant jsem ocenil prostornost interiéru: vpředu i vzadu tohoto malého vozu mají cestující dostatek místa. Pokud však řidič a přední spolucestující jsou vyšší postavy a přední sedadla si posunou zcela dozadu, pak cestující na zadních sedadlech mají přirozeně místa pro nohy méně. Musíme si ale uvědomit, že Ford Fiesta patří do třídy malých vozů a v porovnání s ostatními modely má Fiesta místo vzadu na nohy nadprůměrné. Nad hlavami cestujících je místa dostatek vzhledem k novému tvaru karoserie. Zavazadlový prostor byl zvětšen na 284 litrů, tj. o 34 litrů. Jeho vytvarování umožňuje naložit do něj i dětský skládací kočárek. Po sklopení zadních sedadel se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 947 litrů.
Zvětšení celkového vnitřního prostoru Fiesty docílili konstruktéři především tím, že umístili její kola více do rohů karoserie, zvětšili rozchod kol a prodloužili rozvor. Všechny sdělovače i ovládače jsou umístěny podle všech ergonomických zásad a neodváděli moji pozornost od sledování dopravní situace. Při jízdě jsem uvítal umístění koncovky řadicí páky o téměř 10 cm blíže k volantu oproti minulému provedení Fiesty, možnost výškového nastavení předních sedadel a možnost nastavení volantu standardně obšitého kůží.
Nová Ford Fiesta má nové bezpečnostní prvky ve své výbavě: dvoukapacitní airbagy, které převzala od úspěšného modelu Ford Focus a speciální konstrukci zavěšení pedálu brzdy, která se při nárazu uvolňuje ze svého ukotvení a podstatně tak snižuje poranění nohou řidiče.
Během testovacích jízd jsem se přesvědčil, že vynikající jízdní vlastnosti nové Fiesty významně ovlivnila skutečnost, že Fiesta převzala osvědčené konstrukční prvky z podvozku úspěšného modelu Ford Focus. Fiesta se mi velmi dobře vedla a i v prudkých zatáčkách za vyšší rychlosti držela přesně stopu. K dobrým jízdním vlastnostem Fiesty nesporně přispělo i umístění kol více do rohů karoserie, zvětšení rozchodu a prodloužení rozvoru. Řízení Fiesty je přesné a brzdy ani při sjíždění delšího klesání neztrácejí na účinnosti. Jednotlivé rychlostní stupně převodovky jsou dobře odstupňované, řazení je přesné s krátkými drahami. Nová Fiesta pokročila celkově v jízdních vlastnostech významně vpřed.
Testovaná Fiesta měla šestnáctiventilový benzinový motor 1,4 Duratec, který dosahuje nejvyšší výkon 58 kW (80 k) při 5 700 ot/min. Nejvyšší hodnotu točivého momentu 124 Nm dosahuje motor při 3 500 ot/min. Výrobce udává maximální rychlost 168 km/h a zrychlení z 0 na 100 km za 13,2 sekundy. Motor ochotně zrychloval již od 1 700 ot/min. Po podřadění otáčky motoru strmou křivkou stoupaly, to mi umožňovalo předjetí na krátkých úsecích. Během testu jsem vykázal kombinovanou spotřebu 6,4 litru/100 km, což odpovídá spotřebě uváděné výrobcem. Při testování jsem však jezdil s cílem dosáhnout co nejvyšších průměrných rychlostí, při normální jízdě by spotřeba byla jistě nižší. Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je nízká.
Nová Fiesta je dlouhá 392 cm, široká včetně vnějších zpětných zrcátek 191 cm a vysoká 143 cm. Rozvor náprav je 249 cm.
Výbava testovaného vozu ve stupni Ambiente obsahuje mimo jiné dvoustupňové airbagy řidiče i spolujezdce, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, volant nastavitelný horizontálně i vertikálně, posilovač řízení, elektrické ovládání předních oken, imobilizér, centrální zamykání a otvírání zavazadlového prostoru z kabiny, vyhřívané zadní okno, zadní stěrač s ostřikovačem a funkcí stírání při couvání, přední mlhová světla a tónovaná skla. Základní cena Fiesty s motorem 1,4 16V ve výbavě Ambiente je 343 400 Kč, u testovaného vozu byla výbava rozšířena o ABS (19 000 Kč), dálkově ovládané centrální zamykání s funkcí osvětlení interiéru ( 4 900 Kč), manuální klimatizaci (29 000 Kč) a rádio s přehrávačem CD včetně 4 reproduktorů a střešní antény (13 900 Kč) a metalický lak (10 200 Kč). Celkově se tedy cena včetně uvedené příplatkové výbavy zvýšila na 420 400 Kč.
Ford Fiestu je možné zakoupit mimo uváděný benzinový motor 1,4 též s benzinovým motorem 1,3 Duratec s výkonem 51 kW (70 k) anebo 1,6 Duratec 16V s výkonem 74 kW(100 k) a s naftovým motorem 1,4 Duratorq TDCi s výkonem 50 k (68 k). Fiesta je dodávána jak ve třídveřovém tak pětidveřovém provedení. Vedle základního stupně výbavy je možné volit vyšší výbavu Ambiente, Trend a nejvyšší Ghia. Základní normální ceny jsou podle zvolené tří nebo pětidveřové karoserie, druhu motoru, manuální anebo automaticky řazené převodovky a stupně výbavy od 286 400 do 446 300 Kč včetně DPH.
V současné době jsou u vybraných akčních modelů ceny značně snížené. Tak ku příkladu Ford Fiestu v základní výbavě ve třídveřovém provedení s motorem 1,3 zakoupíte již za 249 990 Kč anebo v pětidveřovém provedení ve výbavě Ambiente za 289 900 Kč. Mimo toho při zakoupení vozu dostanete různé výhody zdarma – jako třeba 1 rok asistenční služby Ford servis, povinnou výbavu atd. Doporučuji se při koupi vozu v tomto období informovat u dealerů Fordu o všech současně poskytovaných slevách a výhodách.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.