Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí

Uvítal jsem možnost absolvovat s Ford Fiestou testovací jízdy a celkově blíže poznat tento nový Ford, který má pravděpodobně již v září obohatit náš trh.

Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí

Testovací jízdy probíhaly na stanovených trasách za plného provozu a dále na zkušebním cvičišti, kde jsme absolvovaly zkoušky jízdy a brždění na mokrých vozovkách, vyhýbání simulovaným překážkám a jízdu v úzkých pruzích.

Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí

Rozhodně podnětné bylo, že jsme měli možnost vyzkoušet na tratích na cvičišti malé vozy jiných značek bezprostředně vždy po absolvování totožné tratě s Fiestou. Bylo by neodpovědné po těchto krátkých jízdách definitivně vzájemně hodnotit a porovnávat jízdní vlastnosti těchto značek s Fiestou. K tomu by bylo třeba uskutečnit rozsáhlejší srovnávací testy a mít na ně více času. Program byl doslova nabitý a střídání za volantem probíhalo poklusem. Ale jeden závěr lze učinit – nová Fiesta pokročila v jízdních vlastnostech významně vpřed – to ostatně vyplývá i z toho, že je to vůz, který teprve přijde do prodeje a tedy v současné konkurenci, pokud by neměl lepší jízdní vlastnosti a i lepší ostatní parametry, by rozhodně neobstál.

Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí
Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí
Nová Ford Fiesta – jaká je a jak jezdí

Design nové Fiesty osobitým způsobem rozvíjí dynamický styling značky Ford, známý pod názvem „New Edge“, který se úspěšně uvedl už v modelech Focus, Mondeo a Galaxy. Kapota motoru je poměrně krátká, boky vozu jsou bohatě prosklené, novinkou je třetí boční okénko, díky kterému mají cestující na zadních sedadlech příjemný pocit z cestování v prostorném a prosvětleném voze. Výrazné lemy podběhů a standardně montovaná čtrnáctipalcová kola umocňují dynamický image nového modelu. Nepřehlédnutelným stylistickým prvkem je zřetelně klínovitá silueta vozu – designérské linie boků plynule stoupají od přední části až po zadní partie.

Tvář nové Fiesty ve mně vzbuzovala pocit přátelství a pohody, ale i dynamiky. Po usednutí za volant jsem ocenil prostornost interiéru tohoto malého vozu jak vpředu tak na zadních sedadlech a to včetně místa pro nohy cestujících. Také nad hlavami cestujících je dostatek místa. Zavazadlový prostor byl nejen zvětšen o 40 litrů, ale tak vytvarován, aby pojal třeba i dětský skládací kočárek. Zvětšení vnitřního prostoru Fiesty docílili konstruktéři, že umístili její kola ještě více do rohů karoserie, zvětšili rozchod kol a prodloužili rozvor. Uvedené skutečnosti zároveň významně ovlivnily jízdní vlastnosti Fiesty, která se mi velmi dobře vedla jak na silnici tak i v kritických situacích na cvičišti. Při jízdě jsem uvítal umístění koncovky řadicí páky o téměř 10 cm výše k volantu oproti minulému provedení Fiesty, možnost výškového nastavení předních sedadel, dále možnost výškového nastavení volantu standardně obšitého kvalitní kůží.


Nový Ford Fiesta také využívá celou řadu vyspělých „inteligentních“ bezpečnostních prvků a systémů, jako jsou například dvoukapacitní airbagy. Tyto airbagy se objevily už ve výbavě nových modelů Ford Mondeo a Fiesta si jejich převzetím upevnila reputaci mimořádně bezpečného vozu.


Velkou péči věnovali konstruktéři nové Fiesty také snížení rizika poranění nohou řidiče, ke kterému velmi často dochází u malých vozů při těžkých čelních nárazech. Díky speciální konstrukci zavěšení pedálu brzdy, který se při nárazu uvolňuje ze svého ukotvení, je nebezpečí poranění nohou řidiče v nové Fiestě podstatně nižší.


Výsledkem pečlivé práce konstruktérů je kompaktní malý vůz, který nabízí stejné potěšení z řízení jako například Ford Puma – a zároveň se jeho podvozek a zavěšení kol chlubí nejvyspělejšími technologiemi, se kterými vyjel respektovaný model Ford Focus. Jízdním komfortem se pak Fiesta bez rozpaků blíží vozům stojícím nejméně o jednu kategorii výše. Právě kombinace všech uvedených vlastností dělá z Fiesty opravdu po všech stránkách výjimečný malý vůz.


Nová Fiesta se představí se třemi novými motory, které mají až o 10 procent nižší spotřeba: Nový zážehový motor s dvojicí vačkových hřídelů v hlavě, odvozený od čtyřválců Duratec 16V montovaných do vozů Ford Focus, se v nové Fiestě objeví ve dvou verzích – jako čtyřválec o objemu 1,4 l a výkonu 78 k a čtyřválec o objemu 1,6 l a výkonu 100 k. Vyspělá elektronika těchto motorů, kontrolující a ovládající většinu jejich zásadních funkcí, má hlavní zásluhu na jejich výborných výkonových i ekonomických parametrech.


Dalším zajímavým agregátem připraveným pro novou Fiestu je třináctistovka 1.3 Duratec 8V. Velmi hospodárný motor se bude na konkrétní trhy dodávat ve dvou výkonových verzích – buď v provedení o výkonu 58 k, nebo 68 k. Na velmi nízké spotřebě tohoto motoru mají výrazný podíl minimální třecí ztráty, dané například využitím nově koncipovaného rozvodového systému.


Fiesta, která se na trhu objeví v letních měsících tohoto roku, je prvním představitelem nové generace malých vozů, jež chce automobilka Ford představit v průběhu příštích osmnácti měsíců. Nová Fiesta i další modely, které ji budou následovat, se budou vyrábět v závodech automobilky Ford, které patří k nejmodernějším zařízením svého druhu na světě. Všechny tyto lokality vynikají vysokou produktivitou, kvalitou výroby a její flexibilitou.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...