Nová DS 3: Umění elegance

Během pařížského týdne módy (Paris Fashion Week) odhalila značka DS Automobiles svůj nejnovější výtvor, novou DS 3. Ano, v tomto autě se nejezdí, to si oblékáte.

foto: DS

Ze stárnoucího modelu DS 3 Crossback, který byl ve svém segmentu vzorem z hlediska stylu, technologií a elektrifikace, se teď stala Nová DS 3. Ta se svou novou efektivnější a dynamičtější přídí, restrukturalizovanou a atraktivní výbavovou řadou, příchodem nových technologií a novým spojením elektromotoru a baterie u 100% elektrické verze nad konkurencí skutečně vyniká.

foto: DS

foto: DS

Nádherné přednosti E-Tense

Značka DS , která je od roku 2020 multienergetickou značkou s nejnižšími emisemi CO2 v Evropě, nabízí Novou DS 3 se třemi různými typy motorů: elektrickým, benzinovým a dieselovým. DS 3 E-Tense je vybavena zcela novým elektromotorem (montovaným v Trémery-Metz), redukční převodovkou (vyráběnou ve Valenciennes) a novou baterií (montovanou v Poissy) pro zvýšení výkonu a dojezdu.

Nový hybridní synchronní elektromotor využívá zkušeností získaných ve Formuli E k dosažení vysoké účinnosti. Poskytuje výkon 115 kW (156 k) a točivý moment 260 Nm při napětí 400 V. Nová baterie s kapacitou 54 kWh (užitečná kapacita 50,8 kWh) je tepelně regulována pomocí cirkulace kapaliny a tepelného čerpadla, což umožňuje rychlé dobíjení, delší dojezd a delší životnost. Standardní palubní nabíječka pojme 100 kW stejnosměrného proudu (0 až 80 % za 25 minut) a 11 kW střídavého proudu (0 až 100 % za 5 hodin).

Díky lepší hustotě energie je baterie velmi kompaktní a je umístěna pod předními a zadními sedadly a pod středovým tunelem. Vnitřní prostor a poloha řidiče jsou naprosto stejné jako u ostatních motorů a odolnost proti nárazu překračuje nejpřísnější požadavky.

Elektro verze nabízí i zvětšený dojezd až 402 km v kombinovaném cyklu WLTP (12,6 kWh/100 km) a více než 500 km v městských podmínkách, a to díky účinnosti elektromotoru, jeho schopnosti rekuperace energie a pomocné výbavě.

Nová DS 3 je k dispozici také se dvěma benzinovými motory: PureTech 100 se šestistupňovou manuální převodovkou a PureTech 130 s osmistupňovou automatickou převodovkou. K dispozici je také dieselový motor BlueHDi 130 spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou. Všechny tyto motory splňují nejnovější normy omezující znečišťování životního prostředí.

Nejzákladnější model startuje na 690 000 korun, nejluxusnější verze stojí 1360 000 Kč.

foto: DS

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE ALL4

Pohlednice: Ze života MINI Countryman SE...

Čistě elektrické MINI Countryman SE ALL4 poslalo se světa pár „čumkaret“. Jak si cestuje a užívá volnosti na jakémkoli povrchu díky pohonu všech kol ALL4. Jde to, protože tenhle crossover se...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Fanoušci rychlosti a motorsportu, připravte se na sezónu a akce!

Fanoušci rychlosti a motorsportu,...

Zakladatel týmu Effective Racing Vladimír Netušil představil detailní plán závodů Formule 3 pro nadcházející rok a navíc i novou inovativní možnost – zážitkové Paddock pasy, které...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...