NOVÁ C4 A NOVÁ Ë-C4 – 100% ËLECTRIC: CITROËN PŘICHÁZÍ S NOVÝM POJETÍM KOMPAKTNÍHO HATCHBACKU

  • V roce 2020 „Citroën goes Ëlectric for all“a uvádí na trh 6 elektromobilů.

S modelem Nová ë-C4 – 100 % ëlectric a Nová C4 pokračuje značka v elektrické ofenzívě a píše novou kapitolu své historie na trhu s hatchbacky.

  • Jde o nové pojetí kompaktního hatchbacku, který splňuje očekávání segmentu a současně si ponechává všechny typické znaky Citroën:
    • Síla konceptu: ztělesňuje výraznou etapu v designu Citroënu a nabízí vyšší polohu při řízení, kola o velkém průměru, vůz je stále připraven vyrazit, má energický a aerodynamický tvar, který v sobě spojuje principy SUV, výrazný design a grafiku s velkým potenciálem personalizace.
    • Volba pohonu: Nová ë-C4 – 100% ëlectric je 5. vozem elektrické ofenzívy značky Citroën, předcházelo jí SUV C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy a ë-SpaceTourer. Nová C4 je rovněž k dispozici ve verzi s benzínovým nebo dieselovým motorem.
    • Komfort na palubě: všechny silné stránky programu Citroën Advanced Comfort® pro větší komfort pro všechny díky tlumičům s progresivními hydraulickými dorazy®, sedadlům Advanced Comfort nebo držáku Smart Pad Support Citroën, který se představuje ve světové premiéře. Zážitek z komfortu posiluje i 20 technologií asistenčních systémů řízení včetně Highway Driver Assist, systému poloautomatického řízení 2. úrovně a 6 technologií konektivity. U Nové ë-C4 – 100% ëlectric jsou zážitky ještě posíleny díky výhodám ë-Confort.
  • Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4, 10. generace kompaktních hatchbacků Citroën, které poznamenaly svou dobu vynikajícím komfortem a charakterem, se objeví ve 2. polovině roku 2020, objednávky se začnou přijímat v září.

Citroën se po ofenzívě směřované na teritorium SUV, která přinesla úspěšné uvedení vozů SUV C3 Aircross a SUV C5 Aircross (od uvedení na trh na konci roku 2017 celkem 300 000, resp. 200 000 prodaných vozů), vrací útokem na trh s hatchbacky. Segment kompaktních hatchbacků, který v roce 2019 registruje v Evropě více než 1 700 000 prodaných vozů, tj. téměř 11 % celkových prodejů OV, je nedílnou součástí evropského trhu. Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4, jsou zcela zásadní kompaktní hatchbacky nové generace Citroën, inspirované zákazníky a jejich životním stylem v souvislosti s automobilem. Vůz je k dispozici ve verzi se 100% elektrickým pohonem, s benzínovým nebo dieselovým motorem a splňuje očekávání segmentu a současně nabízí moderní výrazné pojetí, které je připraveno převrátit principy segmentu procházejícího velkými změnami.

ZÁKLADNÍ INFORMACE

  • vůz linie kompaktních hatchbacků

Citroën a kompaktní hatchbacky – to je 92 let úspěšné ságy trvající od roku 1928, kdy byla trh uvedena první C4. Součástí této historie je i GS, který byl v roce 1971 zvolen evropským autem roku a letos slaví 50. výročí. Celkem se hatchbacků prodalo téměř 12 500 000 kusů a po celá desetiletí na nich uživatelé obdivovali charakter, komfort a jízdní vlastnosti: C4 (1928), Ami 6 / Ami 8, GS / GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (2004 a 2010) a C4 Cactus.

  • Inovativní pozice a výrazný styl

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí jedinečnou odvážnou identitu a představují nový koncept v rámci segmentu kompaktních hatchbacků. Silueta vozu se zvýšenou pozicí při řízení kombinuje eleganci a dynamiku hatchbacku a některé principy SUV, výsledkem je větší síla a charakter. Aerodynamický a plynulý tvar nabízí typické znaky vozů Citroën, zejména nový světelný podpis LED ve tvaru písmene V vpředu i vzadu, s novým stylovým výrazem, který je důraznější, propracovanější a dynamičtější. Z jeho útulného technologického interiéru čiší na první pohled pohoda, komfort a modernost. Každý zákazník si bude moci nakonfigurovat svůj vůz podle vlastního vkusu, k dispozici je 31 kombinací odstínů a balíčků Packs Color u exteriéru a 6 stylů interiéru.

  • Volba pohonu: 100% elektrický, benzínový, nebo dieselový

Nová ë-C4 – 100% ëlectric – 5. vůz elektroofenzívy značky – a Nová C4 nabízejí zákazníkovi komfort volby mezi 3 typy účinných a výkonných motorů: 100% elektrickými 100 kW (136 k) s dojezdem 350 kmi umožňujícími velkou svobodu pohybu, spalovacími nové generace, tj. benzínovými Euro 6d 100–155 k nebo dieselovými 110–130 k.

  • Nové vyjádření programu Citroën Advanced Comfort®

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí nové vyjádření programu Citroën Advanced Comfort®, moderní a globální komfort pro všechny, využívající všechna kritéria pro posílení komfortu a pohody na palubě. Komfort jízdy zajišťují tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy® a sedadla Advanced Comfort. Životní komfort čiší z velkorysé kabiny, která nabízí prostor pro kolena Best in Class, důmyslně rozmístěné odkládací přihrádky nebo Smart Pad Support Citroën. Komfort mysli vytváří uklidňující prosvětlená atmosféra příjemnými materiály a střešním oknem s elektrickým ovládáním. Uživatelský komfort posiluje 20 technologií asistenčních systémů řízení včetně Highway Driver Assist, což je systém pro poloautomatické řízení 2. úrovně, a 6 technologií konektivity. Všechny tyto vlastnosti jsou ještě zesíleny u vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric, který poskytuje veškeré výhody označované jako ë-Confort: tichý chod, plynulost a snadné použití.

„S vozy Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 se Citroën plnou silou vrací do segmentu kompaktních hatchbacků, což je nejdůležitější segment v Evropě. Tento nový model, z jehož inovativního postoje a mimořádného komfortu čiší samotná DNA značky Citroën, nabízí zákazníkovi volbu mezi 100 % elektrickým, benzínovým nebo dieselovým pohonem, a pokrývá tak potřeby obrovského množství zákazníků.“

Vincent Cobée, generální ředitel značky Citroën


01. ODKAZ ŘADY KOMPAKTNÍCH HATCHBACKŮ

  • STOLETÍ KOMFORTU A CHARAKTERU

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 čerpají z bohatých a dlouholetých zkušeností značky Citroën v segmentu kompaktních hatchbacků, která za 92 let prodala již téměř 12 500 000 kompaktních vozů – patří mezi ně první generace C4 z roku 1928, Ami 6 a Ami 8, GS a GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (generace 2004 a 2010) a C4 Cactus. Tato řada hatchbacků, která tím, jak se jí podařilo reagovat na potřeby zákazníků hledajících auto vyhovující jejich potřebám, dokázala vyřešit kvadraturu kruhu a nabídla vozy s velkým komfortem a vysokou reakceschopností – vozy, které jsou kompaktní zvenku a prostorné uvnitř, jsou elegantní a současně robustní. 10. generace kompaktních hatchbacků značky Citroën – Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 – modernizují prvky, které jsou podstatou značky Citroën: duch André Citroëna z C4, odvážnost designu modelů Ami 6 a Ami 8, legendární komfort vozů GS a GSA, modernost BX, dokonalou jízdní stabilitu ZX, velkorysou prostornost Xsary, technologie a všestrannost C4 generace 2004 a 2010 a výrazný charakter vozu C4 Cactus.

  • CITROËN C4 (GENERACE 1928)

První generace C4 z roku 1928 je prvním kompaktním hatchbackem značky. Pohodlného a elegantního vozu se prodalo 243 000 kusů.

  • CITROËN AMI 6 A AMI 8

Model Ami 6, představený v roce 1961, se vyznačoval atypickým stylem s negativně skloněným zadním oknem a komfortem, který byl v tomto segmentu mimořádný. V roce 1969 se představil Ami 8, modernizovaná verze vozu Ami 6 s ladnější linií střechy. Oblíbené úspěšné modely Ami 6 a Ami 8 si získaly 882 000 příznivců.

  • Citroën GS A GSA

GS, který byl představen v roce 1970 a byl zvolen Automobilem roku 1971, si novináři cenili především díky jeho komfortu na úrovni limuzíny, aerodynamickému a elegantnímu designu a na svou dobu revolučním ovladačům, které byly ergonomické a snadno dosažitelné. Vůz byl vybaven hydropneumatickým odpružením, které mu dodávalo komfort jízdy na létajícím koberci, takže byl ihned vnímám jako nejpohodlnější vůz své kategorie. Přepracovaná verze GSA získal výklopnou záď pro snazší nakládání. Vozů GS a GSA se prodalo 1 994 000 kusů.

  • Citroën BX

V roce 1982 se na trhu objevil Citroën BX s moderním originálním vzhledem, který nabízel komfort celé posádce. Vůz se setkal s velkým úspěchem, prodalo se ho 2 150 000 kusů.

  • Citroën ZX

Model ZX, který byl představen v roce 1991, se od své konkurence odlišoval jízdní stabilitou, a to zejména díky zadní nápravě se samořídícím účinkem, která eliminuje setrvačnost zadní nápravy při jízdě do zatáčky, dále komfortem odpružení a prostorností kabiny: vůz byl kompaktní zvenku a velmi prostorný vevnitř. Prodalo se ho více než 2 465 000 kusů, byl nabízen ve verzi se 3, 5 nebo 4 dveřmi, mezinárodní verze byla určena na čínský trh.

  • Citroën Xsara

Xsara, představená v roce 1997, nahradila ZX a přinesla ještě více bezpečnosti, všestranný charakter a komfort v elegantní karoserii „dva a půl“, která byla pro Citroën typická. V pětidveřové verzi a jako třídveřové kupé vůz zaznamenal 1 343 000 prodaných kusů.

  • Citroën C4 (GENERACE 2004 A 2010)

Generace C4 z roku 2004 ztělesňuje odvahu značky z hlediska designu a technologie. Inovativní moderní vůz existoval v několika tvarech: pětidveřovém, čtyřdveřovém a velmi originálním třídveřovém tvaru kupé se zadním oknem děleným na dvě části, nad kterým byl umístěn aerodynamický spojler. Kromě futuristické palubní desky zahrnovala výbava vozu řadu novinek pro lepší komfort, zejména volant s pevným středem, xenonové samonatáčecí světlomety nebo systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu.

2. generace vozu C4, uvedená na trh v roce 2010, byla k dispozici v pětidveřové nebo čtyřdveřové verzi – ta se na mezinárodních trzích prodává dodnes. Představuje nejpohodlnější syntézu toho nejlepšího v segmentu, tedy mimořádný komfort s technologickou výbavou, elegantním designem a účinnými motory.

Generace vozu C4 z let 2004 a 2010 představují tu nejlepší všestrannost, jako lze od kompaktního hatchbacku očekávat. Prodalo se jich více než 2 941 000 kusů.

  • Citroën C4 Cactus

Model C4 Cactus představený v roce 2014 je manifestem silných odvážných hodnot značky a alternativou ke klasickým kompaktním hatchbackům, které jsou často vzájemně zaměnitelné. C4 Cactus nabízí novou filozofii: robustní, plynulý a organický styl, podtržený funkčními grafickými prvky, jako jsou prvky Airbump® nebo ochranné kryty podběhů kol, elegantní a technologický interiér a vysoká úroveň komfortu. Tento komfort je tajným receptem 2. generace vozu C4 Cactus, která byla uvedena na trh v roce 2018. Komfort vozu posilují dvě důležité novinky: na jedné straně tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy®, které vrací na scénu modernější koncept jízdy jako na létajícím koberci, na druhé straně pohodlná útulná sedadla Advanced Comfort, která cestujícím poskytují pocit jízdy jako v bavlnce. Vozu C4 Cactus se dodnes prodalo více než 440 000 kusů a připravil cestu designu dnešních a budoucích vozů Citroën. Do historie značky se zapsal jako esence zásadních vlastností, díky nimž je Citroën Citroënem.

02. INOVATIVNÍ POZICE A VÝRAZNÝ STYL

  • jedinečná odvážná identita
  • Jedinečná zvýšená pozice

Design vozů Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 je typicky „Citroën“- prosazuje      se svou odlišností, kdy se mu daří kombinovat:

  • Eleganci, plynulost a dynamiku kompaktního hatchbacku díky plynulým tvarům, elegantním liniím, osobitým grafickým prvkům, jež jsou pro Citroën typické,
  • Sílu, charakter a robustnost SUV díky velkým kolům, velkorysým propracovaným blatníkům a ochraně 360° kolem celé karoserie.

Krátké přední a zadní převisy v kombinaci s koly velkého průměru (69 cm) a světlou výškou 15,6 cm, která je větší než u konkurence, zajišťují vozu jedinečnou zvýšenou sebevědomou pozici vyvolávající dojem, že vůz je připraven okamžitě vyrazit na cestu: Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 se rozhodly hodit za hlavu tradiční principy a zcela zamíchat kartami kompaktních hatchbacků. Vůz postavený na dlouhém rozvoru (267 cm) patří mezi klasické kompaktní hatchbacky, pokud jde o rozměry: délka 456 cm, šířka 180 cm, výška 152,5 cm. Díky své zvýšené pozici nabízí vyšší výhled než konkurence (1,22 m), takže řidič má větší přehled o situaci na silnici.

  • Moderní technologická přední strana

Přední strana se světelným podpisem ve tvaru písmene V přebírá nové estetické principy značky Citroën, jejichž předobraz se objevil u koncepčních vozů CXPerience Concept, Ami One Concept a 19_19 Concept a poprvé byly použity u Nové C3 na začátku roku 2020. Jde o přirozený vývoj podpisu přední strany vozů Citroën: dvouúrovňové světlomety a chromované lišty, které jsou protažené po celé šířce vozu. V tomto jedinečném provedení se lišty vytvářející logo táhnou až k horní části světel pro denní svícení a nyní jsou protaženy i ke spodní části světlometů, jako zdůraznění 100% LED technologie „Citroën LED Vision“, kterou tvoří LED pásky pro denní svícení, světlomety se 3 LED moduly. Celou technologickou příď doplňují LED mlhové světlomety spojené s barevnými prvky výrazně grafického vzhledu.

Vysoká horizontální kapota přebírá konkávní tvary SUV C5 Aircross, dodávající vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 pevnost, sílu a robustnost a zajišťující jeho energický sebevědomý postoj. Přední nárazník s matně černým pláštěm ve spodní části zaručuje ochranu v případě drobných nárazů. Mřížka přístupu vzduchu přebírá motiv makro šípů, které se objevily u koncepčních vozů Ami One Concept a 19_19 Concept, a tím ukazuje, jaká péče byla věnována detailům.

  • Aerodynamický plynulý profil

Aerodynamický profil nabízí velkorysé objemy podtržené jemnými, „na tělo“ propracovaným liniemi karoserie, které současně přinášejí sílu, dojem robustnosti a výrazný charakter. Velká kola o průměru 69 cm mají dokonale propracovaný design 18 ráfků již v základní verzi výbavy. Díky umístění kol ve 4 rozích vůz velmi dobře sedí na silnici. Matně černé lišty kolem podběhů spojené s pláštěm předního i zadního nárazníku dodávají siluetě vozu větší dynamiku a vyvolávají pocit bezpečí a robustnosti, zatímco chromované lišty kolem oken a nová zpětná zrcátka moderního elegantního tvaru přinášejí impozantnost a eleganci.

Z unikátní linie střechy v kombinaci se šikmým zadním oknem jasně vyzařuje aerodynamika vozu, k čemuž přispívá i spojler, který posílil dynamiku tvaru a vizuálně i fyzicky vůz usadil. Pomalu se svažující střecha přesahující přes všechna 3 boční okna a sahající až ke světlometům, odkazuje na legendární Citroën GS.

  • Zadní strana, z níž vyzařuje síla a dynamika

Zadní strana dodává vozu dynamiku a robustnost, široké zadní dveře, jejichž tvar optimalizuje nakládku, současně jasně ukazují, jak velkorysý je objem zavazadlového prostoru (380 l). Šikmé zadní okno, vertikální víko a jeho spojler se inspirovaly u tvaru C4 Coupé z roku 2004, zejména u originálního zadního okna děleného na dvě části a doplněného aerodynamickým spojlerem.

Světla vozů Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 spojuje leskle černá lišta a poprvé vytváří zadní světelný podpis ve tvaru písmene V, který se již objevil u koncepčních vozů Ami One Concept a 19_19 Concept. Zadní světla tak vytvářejí soudržný celek s předními světlomety.

Matně černý plášť nárazníku, který zajištuje ochranu a odolnost, je opatřen leskle černou lištou, která zdůrazňuje chromované vývody výfuku u některých verzí se spalovacím motorem nebo dekorativní prvky u verzí s elektromotorem. Z celku pak vyzařuje síla a dynamika. Dvě boční mřížky sání na nárazníku, spojené stylovou lištou na víku zavazadlového prostoru, přebírají formální jazyk SUV C5 Aircross a usazují vůz pevně na silnici.

  • kabina, ze které čiší pohoda a modernost

Kabina vzbuzuje na první pohled důvěru kvalitou provedení a moderním stylem a je součástí programu Citroën Advanced Comfort®. Komfort evokuje už čistá moderní palubní deska, příjemně tvarované panely dveří, řada úložných přihrádek, příjemné měkké materiály a sedadla, která cestující vybízejí k usednutí. Široká horizontální přístrojová deska dává cestujícím pocit prostoru a objemu. Současně nabízí několik úložných přihrádek dotvářejících design interiéru, které jsou důkazem inteligentní koncepce: zásuvka na palubní desce, Smart Pad Support Citroën, mobilní přihrádka v konzole. Přístrojová deska, která se přirozeně rozšiřuje do panelů dveří, vytváří efekt obtékání, který zesiluje dojem ochrany a klidu, zatímco vysoká a široká středová konzola posiluje reprezentativní charakter tohoto kompaktního hatchbacku.

Cestující jsou ponořeni do příjemné a útulné atmosféry: na palubní desce je použitý nový originální tlačený povrch s grafickým vzorem ve tvaru loga, na sedadlech se objevují nové vzory Advanced Comfort, jednotlivé styly interiéru propojují vzhled sedadel s novými dekory a čalouněním panelů dveří. Na místech, kde kvalitní materiály přijdou do kontaktu s posádkou, jsou měkké na dotyk: týká se to pružné horní části palubní desky, opláštěných panelů předních dveří, měkce čalouněných loketních opěrek. Na větrácích, volantu, přístrojové desce, ovládačích klimatizace a systémech infotainmentu, středové konzole nebo zásuvce na palubní desce jsou použity saténově chromované nebo leskle černé prvky, které dodávají kabině eleganci a slouží k identifikaci užitečných funkcí.

Před řidičem je volant se širokým dolním ramenem, který má v sobě zabudované ovladače asistenčních systémů vlevo a infotainmentu vpravo. Za volantem jsou umístěny nové lesklé černé páčky automatické převodovky, které jsou pevně spojené s volantem a umožňují tak okamžité řazení rychlostí bez ohledu na úhel volantu.

Systémy HMI (Human-Machine Interface, rozhraní člověk – stroj) vnáší svým uspořádáním a zpracováním do interiéru technologický a moderní vzhled.  Před řidičem je umístěn originální a dobře čitelný digitální přístroj HD frameless s grafikou typickou pro Citroën. Podtrhuje ho uklidňující bílé boční světlo pro plovoucí dojem a vše doplňuje velký barevný systém promítání informací na čelní sklo (Head-up displej), díky němuž se řidič může soustředit se cestu a všechny základní potřebné informace jsou promítány čitelně a intuitivně přímo před něj. Uprostřed je v horní části palubní desky zabudovaný ultra tenký 10″ dotykový bezokrajový displej připevněný k centrálním větrákům. Jde o neuralgické centrum sdružující ovládací prvky vozu. Má leskle černé provedení a je spojen s chromovým ovládacím kolečkem s motivem loga. Ovladače automatické dvouzónové klimatizace jsou klasicky fyzické, aby bylo nastavování okamžitě k dispozici. Byly velmi pečlivě zpracovány: chromová kolečka jsou zdobená stejným vzorem, tlačítka jsou lesklé černá.

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 získaly nový elegantní ovládač automatické převodovky z gilošového kovu. Monostabilní intuitivní ovladač má 3 polohy (R, N a D) pro snadnou volbu mezi zpátečkou, neutrálem a jízdou vpřed, zvolená poloha je pro připomenutí podsvícena. Ovladač je spojen se dvěma podsvícenými tlačítky: P pro aktivaci parkovacího režimu, M pro aktivaci manuálního jízdního režimu u verzí se spalovacím motorem nebo B pro aktivaci režimu Brake pro rekuperaci brzdné energie u elektrické verze. Konzola také obsahuje ovladač elektrické parkovací brzdy a volič jízdních režimů včetně různých režimů u verzí s automatickou převodovkou: Eco, Normal, Sport.

  • nabídka originální elegantní personalizace

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí v souladu s očekáváním klientely kompaktních hatchbacků na výběr 31 kombinací odstínů a balíčků Packs Color u exteriéru a 6 stylů interiéru, takže si každý zákazník může vybrat vůz dle vlastního vkusu.

  • 31 vnějších kombinací pro vytvoření vozu dle svého vkusu

Nabídka personalizace exteriéru u vozů Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 umožňuje vytvořit 31 různých kombinací využívajících:

  • 7 odstínů karoserie, od nejtmavších po nejlesklejší: nezbytné a nadčasové odstíny Bílá Banquise, Černá Obsidian, Šedá Acier a Šedá Platinium, živé teplé odstíny Červená Elixir a Hnědá Caramel a elegantní verze Modrá Iceland.
  • 5 balíčků Packs Color: Glossy Black, Sable Métal, Šedá Texturé, Anodised Deep Red a Anodised Blue, přičemž poslední z nich je exkluzivně určen pro vůz Nová ë-C4 – 100% ëlectric a je stejný jako balíček v nabídce SUV C5 Aircross Hybrid, aby se posílil dojem „rodiny“ elektromobilů Citroën. Tyto balíčky Packs Color, které jsou pro vozy Citroën typické a tvoří je barevné lišty kolem předních mlhovek a prvků Airbump®, umožňují vytvářet diskrétní, elegantní nebo dynamičtější kombinace.

 

  • Velký výběr ráfků a disků pro zdůraznění kol velkého průměru

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 jdou v nabídce personalizace ještě dál a umožňují široký výběr mezi ráfky a disky jedinečného designu, které podtrhují velký průměr kol (69 cm):

  • Disky 16″ Spring,
  • Ráfky 16″ Steel & Style,
  • Ráfky lité 17″ Upstream s diamantovým výbrusem – pouze pro mezinárodní trhy,
  • Disky 18″’ Aerotech,
  • Ráfky lité 18″ Aeroblade s diamantovým výbrusem, exkluzivně u Nové C4
  • Ráfky lité 18″’ Aeroblade Dark, exkluzivně u Nové C4
  • Ráfky lité 18″ Crosslight s diamantovým výbrusem – exkluzivně u Nové ë-C4 – 100% ëlectric.

 

  • 6 originálních elegantních stylů interiéru, abyste se ve voze cítili jako doma v obývacím pokoji

Styly interiéru s teplými měkkými materiály v tmavším nebo světlejším provedení se staly jedním z charakteristických rysů kabin vozů Citroën: polstrování a prošití sedadel Advanced Comfort s motivem, který se poprvé představil v Nové C3 a podtrhuje šířku sedadel, kontrastní barevný grafický pás v horní části opěradel přebírající odstín barevných prvků v panelech dveří a posilující pocit prostornosti kabiny. V nabídce je 5 různých stylů, aby mohl každý získat interiér, který mu bude nejlépe vyhovovat.

  • Styl Standard: spojení černé látky Meanwhile a šedého pásu pro nadčasový střídmý styl.
  • Urban Grey se sedadly Advanced Comfort: komfort a střídmost šedého čalounění s logem Citroën spojeného s látkou s efektem kůže a šedým pásem s grafickým sítotiskovým motivem loga Citroën.
  • Metropolitan Grey se sedadly Advanced Comfort: elegantní trendy spojení látkového čalounění s efektem černé kůže s šedou tkaninou a s šedým grafickým sítotiskovým motivem loga Citroën.
  • Metropolitan Blue se sedadly Advanced Comfort: elegance a originalita spojující látku s efektem kůže Saphyr, modré látky a vetkaného pásu v metalickém odstínu Silver.
  • Hype Black se sedadly Advanced Comfort: univerzální charakter čalounění z černé tlačené kůže Siena spojené s látkou s efektem černé kůže a šedým pásem s grafickým sítotiskovým motivem loga Citroën.
  • Hype Red se sedadly Advanced Comfort: dynamika a reprezentativnost čalounění z červené tlačené kůže Siena spojené s látkou s efektem černé kůže na sedadlech a panelech dveří. Pás z šedé Alcantary na opěradlech podtrhuje zcela nová výšivka s motivem loga, vše doplňuje šedý dekor s grafickým motivem loga Citroën na dveřích.

U vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric může být pás na předních a zadních panelech dveří nahrazen modrozeleným dekorem s grafickým vzorem loga Citroën, který oživí i ten nejstřízlivější styl a posílí atmosféru o elektrizující odstín odkazující na režim elektrického pohonu.

03. 100% ELEKTRICKÝ, BENZÍNOVÝ NEBO DIESELOVÝ POHON PODLE PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA

  • Elektrická mobilita pro větší komfort

Nová ë-C4 – 100% ëlectric ztělesňuje technologickou a moderní elektrickou mobilitu pro větší komfort a všestrannost použití: mobilitu třídy ë-Comfort. Nová ë-C4 – 100% ëlectric je po vozech SUV C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy et ë-SpaceTourer dalším vozem, který umožňuje jízdu v plně elektrickém režimu, dokonale izolovanou od silnice a vnějšího světa, v naprostém klidu, jako v bavlnce: všechny vnější rušivé prvky jsou odfiltrovány. Díky elektrickému pohonu všechny překážky mizí, přichází bublina klidu, která obklopí celou posádku. Tichý chod, plynulý rozjezd, potěšení z jízdy, měkké odpružení, pohodlná sedadla Advanced Comfort, absence vibrací na palubě, ergonomie a snadné ovládání pomocí vyhrazených rozhraní a služeb přispívají ke zvýšení pohodlí na palubě pro celou posádku.

ë-Confort je zárukou 100% elektrické jízdy:

  • Nulové emise CO2, které splňují požadavky dané environmentálním a ekologickým myšlením zákazníků,
  • Nulový hluk a nulový zápach pro zajištění optimálního sluchového a čichového komfortu při jízdě v elektrickém režimu ve městě,
  • Nulové vibrace, nulové otřesy, nulové řazení rychlostí pro dokonale plynulou jízdu,
  • Okamžitě dostupný točivý moment pro stimulující pocity z řízení,
  • Služby nastavitelné na dálku pro každodenní klid,
  • Nižší náklady na údržbu.

  • plynulost 100% elektrického řízení

Nová ë-C4 -– 100% ëlectric je opatřena motorem zaručujícím nízké provozní náklady, nulové emise CO2 a dojezd 350 kmi podle cyklu WLTP. Nová ë-C4 – 100% ëlectric přináší kromě potěšení z jízdy ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi CO2 a se skutečnou úsporou provozních nákladů i možnost přístupu do zón v centrech měst s omezeným vjezdem, do nichž je stále častěji zákaz vjezdu pro vozy se spalovacím motorem.

Tento 100% elektromotor je velmi účinný a pružný, bez ohledu na okolnosti, má výkon 136 koní, točivý moment 260 Nm, který je k dispozici okamžitě pro rychlé lineární zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřin v režimu Sport a maximální rychlost 150 km/h. Baterie elektromotoru o výkonu 50 kWh je vysokonapěťového typu 400 V Li-Ion.

Nová ë-C4 -– 100% ëlectric má k dispozici funkci Brake umožňující zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu a tím zvýšit dojezd. Tento systém tak na rozdíl od verzí se spalovacím motorem umožňuje rekuperovat energii dostupnou během fáze brzdění a zpomalení. Tato akce částečně nabíjí baterii a zvyšuje dojezd.

K dispozici je několik režimů jízdy, které se přepínají voličem režimů na středové konzole: Eco, Normal nebo Sport, který působí na různé parametry, včetně klimatizace, efektivního výkonu a výkonnosti, a řidič si může vybrat mezi sportovní nebo optimální ekologickou jízdou.

A pro stále větší klid má baterie záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

  • optimalizovaná doba nabíjení pro jednodušší nabíjení

Doba nabíjení byla optimalizovaná:

  • V režimu 4 na veřejné nabíjecí stanici se pomocí rychlonabíječky 100 kW baterie nabíjí rychlostí 10 km/min, což je v segmentu nejlepší výsledek: 80 % nabíjení proběhne za 30 minut.
  • režimu 3 doma, prostřednictvím Wall Boxu 32 A¸ který lze koupit nebo pronajmout, se baterie nabíjí rychlostí 10 km/min, doba je 7,5 hodiny v případě jednofázového napětí a 5 hodin v případě třífázového napětí s příplatkovou nabíječkou 11 kW.
  • režimu 2 doma se baterie příležitostně dobije za 15 hodin přes zásuvku 16 A typu Green’up™ Legrand a za více než 24 hodin přes standardní domácí zásuvku.

Citroën se snaží usnadnit zákazníkům život a umožnit jim užívat si svůj elektromobil se zrychlenou dobou nabíjení denně, a proto nabízí zejména řešení „one stop shop“ pro instalaci Wall Boxu u zákazníka doma.

Nabíjení je snadné a lze jej naprogramovat nebo odložit, takže zákazník může například využít výhodných sazeb elektrické energie (mimo špičku). Toto programování se provádí před dotykový tablet v kabině vozu nebo přes aplikaci My Citroën. Nabíjení je jednoduché díky snadné ergonomii krytu zásuvky a nabíjecím kabelům uloženým pod podlahou zavazadlového prostoru. Kryt zásuvky má v sobě zabudovaný barevný kód pro vizuální sledování celého procesu nabíjení, který lze také zobrazit v aplikaci My Citroën.

  • intuitivní rozhraní pro větší klid

Citroën se při uvedení své řady elektromobilů snaží řidičům pomoci a nabídnout jim jasná a intuitivní rozhraní, která jsou snadno čitelná, srozumitelná a snadno použitelná. Cíl je jednoduchý: posílit propojení mezi řidičem a jeho vozem, zintenzivnit vnímání moderního charakteru tohoto pohonu, zjednodušit všechny interakce a běžné kroky, aby se Nová ë-C4 – 100% ëlectric stala moderním, hravým, intuitivním a obohacujícím zařízením navazujícím na život doma. Řidič má na digitálním přístroji k dispozici specifický režim zobrazení, kde si může zobrazit stav nabití baterie nebo dojezd, jakož i 3 widgety na výběr: indikátor výkonu – powermetr, tok energie nebo spotřebu tepelného komfortu, systém umožňující zobrazit vliv prvků tepelného komfortu na spotřebu energie.

Zvláštní stránky v dotykovém displeji, přístupné přímo stisknutím tlačítka na středové konzole, zobrazují provozní stav systému nebo možnost nastavení zpožděného nabíjení baterie. Když se vůz nabíjí, zobrazí se na displeji mimo jiné zbývající čas do úplného dobití (v hodinách a minutách), obnovený dojezd (v km) nebo obnovená míra nabití baterie (v %).

  • řada účinných moderních motorů

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí komplexní výběr motorů. Tyto úsporné a výkonné motory ideálně pokrývají potřeby všech zákazníků:

  • Nová ë-C4 – 100% ëlectric:
    • 100% elektrický motor: 136 k (100 kW) – baterie 50 kWh.
  • Nová C4:
    • benzínové motory Euro 6d: PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, PureTech 130 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8
    • dieselové motory Diesel Euro 6d: BlueHDi 110 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 et BlueHDi 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

04. NOVÉ VYJÁDŘENÍ PROGRAMU CITROËN ADVANCED COMFORT®

  • PROGRAM CITROËN ADVANCED COMFORT®

Program Citroën Advanced Comfort® je ochrannou známkou značky Citroën, která je v pozadí koncepce a vývoje vozů značky. Představuje nový, modernější a racionálnější přístup ke komfortu. Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí konkrétní řešení opírající se o 4 pilíře tohoto programu, jehož cílem je plnit rozličná globální očekávání zákazníků z hlediska komfortu:

  • Komfort jízdy: ochrana posádky před vnějšími rušivými vlivy, jak z hlediska větší volnosti zdvihu vozu, tak z hlediska zvukové úrovni, aby se cestující cítili jako v bavlnce.
  • Životní komfort: usnadnění života na palubě díky velké prostornosti, praktickým odkládacím přihrádkám a důmyslnému uspořádání.
  • Duševní komfort: zajištění psychického klidu řidiče, jehož duševní zátěž je nižší díky uspořádání a seřazení informací tak, aby se zobrazovaly pouze ty, které jsou skutečně užitečné, a díky upřednostnění uklidňující atmosféry uvnitř vozu.
  • Uživatelský komfort: zlepšení plynulosti chodu vozu a jeho vybavení díky intuitivním technologiím, asistenčním systémům řízení a digitálnímu propojení mezi posádkou a autem.

 

  • odpružení s progresivními hydraulickými dorazy® pro cestu na létajícím koberci

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 jsou již od základní verze sériově vybaveny odpružením s progresivními hydraulickými dorazy®, které poskytují dokonalý komfort a dojem jízdy na létajícím koberci, ve prospěch pohody na palubě, dynamiky a pohodlného řízení.

Cílem této důležité inovace,  kterou na trhu nabízí exkluzivně Citroën, je zlepšit kvalitu odfiltrování, která je pro Citroën typická a zákazníci značky si jí velmi cení. Při vývoji tohoto odpružení využil Citroën své zkušenosti v oblasti nápravových systémů: komfort odpružení je již více než 100 let zapsán v genech značky a zákazníci si v průběhu let na komfort vozů Citroën, který je odlišný od všeho, co na trhu existuje, přivykli.

V rámci vývoje nového odpružení bylo podáno 20 patentů. Princip jeho fungování je jednoduchý. Zatímco klasické odpružení tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz, v případě odpružení s progresivními hydraulickými dorazy® se přidávají dva hydraulické dorazy – jeden pro rozpínání a jeden pro stlačení. Odpružení tak pracuje ve dvou fázích podle potřeb zatížení:

  • V případě mírného stlačení a rozpínání řídí pružina a tlumič společně vertikální pohyby bez toho, že by se musely zapojit i hydraulické dorazy. Přítomnost těchto dorazů však inženýrům umožnila nabízet větší volnost zdvihu vozu, což vytváří dojem „létajícího koberce“ a pocit, že auto nad nerovnostmi vozovky doslova letí.
  • V případě většího stlačení a rozpínání se k pružině a tlumiči přidává i hydraulický doraz rozpínání nebo stlačení, které postupně pohyb zpomalují, takže na konci nedojde k prudkému zastavení. Na rozdíl od klasického mechanického dorazu, který absorbuje energii, ale část jí vrátí zpět, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí. Díky tomu nedojde k odrazu a cestující jsou dokonale izolováni od silnice.

  • SEDADLA ADVANCED COMFORT pro cestování v pojízdném obývacím pokoji

Široká pohodlná sedadla vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 slouží jako pozvánka pro posádku, aby do vozu nasedla a vydala se na cestu. Přinášejí příjemný pocit komfortu, pohody a tuhosti tak, aby se cestující cítili stejně jako v křesle doma v obývacím pokoji, dobře izolovaní od silnice. Cestující sedí ve voze výš než u konkurence, vidí díky tomu dál a mohou vyrazit na cesty v naprostém klidu.

Exkluzivní inovací značky Citroën jsou sedadla Advanced Comfort, která se jako součást sériové výbavy poprvé objevila u vozů C4 Cactus a SUV C5 Aicross. Ve voze Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 jsou k dispozici u stylů interiéru Urban Grey, Metropolitan Grey, Metropolitan Blue, Hype Black a Hype Red. Sází na 4 rozměry komfortu pro dosažení optimálního stavu:

  • vizuální komfort: polstrování, jehož kvalita je viditelná na první pohled, vytváří nepopiratelný vizuální podpis vozu a poskytuje komfort, který ještě posiluje prošití a grafické prvky, typické pro modely značky jako byly GS nebo BX.
  • komfort při dosednutí: měkká pěna o tloušťce 15 mm nabízí již od prvního kontaktu měkkost i oporu.
  • dynamický komfort: nová pěna o vysoké hustotě uprostřed sedadel poskytuje dobrou oporu cestujících na dlouhých cestách a zajišťuje optimální komfort v průběhu času, kdy ani po dlouhých hodinách jízdy nedochází k jakémukoliv sesedání a sedadla rovněž po několika letech používání nestárnou.
  • komfort z hlediska držení těla: design sedadel přispívá k optimálnímu jízdnímu komfortu, kterému napomáhají široké sedáky a opěradla, zesílené opěrky, bederní a výškové nastavení předních sedadel, elektrické nastavení předních sedadel a široké a pohodlné loketní opěrky vepředu i vzadu.

Pro ještě větší pohodu a posílení útulnosti i v nejstresovějších situacích mohou být přední sedadla kromě vyhřívání vybavena i masážní funkcí. Cestujícím se tak dostává výjimečně komfortního přijetí.

  • důmyslné odkládací přihrádky pro všechny

Zvláštní pozornost byla věnována odkládacím přihrádkám na všech místech. Konstrukce vozu díky využití programu Citroën Advanced Comfort® umožnila uvolnit maximum úložného prostoru, celkem jde o 16 přihrádek v kabině s celkovým objemem 39 l, rozmístěných vepředu i vzadu, z nichž některé jsou otevřené a jiné uzavřené, tak aby byly praktické pro každodenní život. Vůz nabízí inovativní a praktické vybavení, které splňuje stále rostoucí očekávání všech cestujících.

  • Jedinečné přihrádky a výbava pro spolucestujícího na předním sedadle:
    • Smart Pad Support Citroën, chytrý a originální vysouvací systém držáku, který se představuje ve světové premiéře. Je pevný, funkční a přímo zabudovaný do palubní desky, kde bezpečně udrží tablet pomocí dvou vyhrazených držáků pro Apple iPad Air 2 a Samsung Tab A 10,5″ nebo univerzálního držáku pro jiné modely,
    • zásuvka na palubní desce, velká posuvná zásuvka s tlumeným zavíráním umístěná před cestujícím vepředu, se specifickým neklouzavým černým grafickým povrchem, pro bezpečné uložení a držení tabletu nebo jiného předmětu,
    • velká a hluboká odkládací schránka pod zásuvkou v palubní desce s tlumeným zavíráním.
  • Design vysoké a široké středové konzoly uvolnil prostor pro maximum odkládacích přihrádek:
    • velká úložná plocha před konzolou s rozdělovací neklouzavou horizontální přepážkou zdobenou černobílým grafickým vzorem, aby bylo možné skrýt objekty pod přepážkou a jiné naopak ponechat na dosah ruky na přepážce,
    • otevřená nabíjecí zóna ve spodní části středového panelu, kam je možné odložit smartphone a nechat ho zde snadno nabíjet, opatřená dvěma USB zásuvkami, z toho jedna je typu C,
    • úzká schránka před řadicí pákou pro uložení různých drobných předmětů,
    • velká středová odkládací schránka s roletkou, pod kterou se ukrývají dva držáky nápojů,
    • velká odkládací přihrádka pod středovou posuvnou loketní opěrkou.
  • Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici:
    • držáky nápojů a úzkou schránku v loketní sklopné opěrce zadní lavice pro uložení předmětů, jako jsou třeba propisky,
    • kapsy v zadní části opěradel předních sedadel.
  • Všichni cestující mají na dosah ruky rovněž široké a hluboké kapsy v předních i zadních dveřích.

  • prostornost na té nejlepší úrovni

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 je kompaktní všestranný hatchback, vhodný pro jakékoliv použití. Nabízí kompaktní vnější rozměry, takže si zachoval mrštnost pro každodenní použití a velkorysý vnitřní prostor, zejména díky rozvoru 267 cm, který je jeden z nejdelších v segmentu a cestujícím na zadních sedadlech ponechává velký prostor pro kolena, Best in Class (198 mm). Vnější šířka 180 cm, odpovídající šířce vozů v tomto segmentu, dává 3 osobám na zadních sedadlech dostatečný prostor – šířku v úrovni ramen 138 cm a v úrovni loktů 144 cm.

Svým velkorysým zavazadlovým prostorem 380 l, který je díky plochému a nízkému prahu (71,5 cm), širokému vstupu a rovným bokům dobře využitelný, patří Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 v tomto směru mezi nejlepší v segmentu a dokáže se přizpůsobit všem potřebám. Pro větší pohodlí umožňuje dvoupolohová podlaha zavazadlový prostor rozčlenit, po sklopení zadního sedadla je podlaha zcela rovná. Dvoupolohová podlaha může být nastavena do šikmé polohy pro snadnější nakládání. Nová ë-C4 – 100% ëlectric nijak nezaostává, nabíjecí kabely a různé předměty lze uložit pod podlahu. Pro ještě větší praktičnost jsou v zavazadlovém prostou rozmístěny po stranách háčky pro zavěšení tašek, vnitřní přepravní systém umožňuje převážení zvláště dlouhých předmětů.

  • prostor dokonale izolovaný od vnějšího světla

Velká péče byla věnována akustické izolaci, byl snížen hluk při jízdě a aerodynamický hluk, cestující jsou tak dokonale odizolováni od vozovky, cítí se jako v bavlnce, chránění před nepříjemnými zvuky zvenku. Zvláštní pozornost byla věnována také izolaci bloku motoru. Především na palubě vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric je ticho mimořádné, klid na palubě nenarušují žádné vibrace.

Ke zlepšení vibračního komfortu přispívají i litá 18 kola s diamantovým výbrusem Crosslight u vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric.

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí vedle digitálního systému pro zpracování zvuku Arkamys i osmikanálový HiFi systém, který tvoří středový kanál umístěný uprostřed palubní desky, woofery v předních a zadních dveřích, tweetery ve sloupcích čelního skla a subwoofer pod podlahou zavazadlového prostoru. Celý systém umožňuje milovníkům kvalitního poslechu vychutnat si hudbu jako doma v obývacím pokoji.

  • kabina plná světla

Prosvětlení paluby je jedním z pilířů programu Citroën Advanced Comfort®. Díky velkorysé prosklené ploše 4,3 m² a příjemným materiálům se posádka ponoří do klidné a pozitivní atmosféry. Světlé obložení stropu a vnitřních sloupků zaručují pocit jasu a teplo, některé styly interiéru používají živé, teplé a pro automobilové prostředí neobvyklé odstíny jako například Ambiance Metropolitan Blue nebo Ambiance Hype Red.

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 mají velká boční okna včetně okének u zadních sloupků a velkého střešního okna s elektrickým ovládáním, které zaplavují kabinu světlem. Střešní okno typu spoiler pro zachování výšky vozu v zadní části je opatřeno protisluneční clonou pro nastavení požadované úrovně světla v kabině. Interiér tak nabízí spoustu světla a pocit pohody při jízdě s otevřeným i zavřeným střešním oknem, takže každá cesta je zážitkem sama o sobě.

V noci je atmosféra příjemná a uklidňující, zejména díky LED ambientnímu osvětlení digitálního přístrojového panelu v kombinaci s bílým podsvícením funkcí řízení a komfortu a s předními a zadními stropními světly.

  • vynikající tepelný komfort pro všechny zóny určení

Pro posílení tepelného komfortu i v extrémních podmínkách je součástí výbavy vozu Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4:

  • vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant, což je u vozů v nabídce značky Citroën novinka,
  • vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu,
  • dvouzónová automatická klimatizace s dvojím ovládáním pro snadné použití: fyzickými ovladači na středovém panelu a digitálními ovladači na dotykovém tabletu,
  • větráky v zadní části středové konzoly pro cestující na zadních sedadlech.

 

  • 20 TECHNOLOGií asistenčních systémů řízení nejnovější generace

Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 nabízejí bohatou výbavu podpůrných prvků řízení s 20 technologiemi nejnovější generace. Stejně jako u SUV C5 Aircross, které má mezi vozy Citroën nejbohatší nabídku asistenčních systémů řízení, jsou i vozy Nová ë-C4 – 100% ëlectric a Nová C4 na cestě ke skutečnému samočinnému řízení!

  • Technologie zvyšující bezpečnost při řízení: velký krok k samočinnému řízení

 

  • Active Safety Brake: systém detekuje pevné i pohyblivé překážky, chodce, cyklisty i auta, a to i vnoci a pokud zjistí riziko kolize, automaticky aktivuje brzdy, aby k ní nedošlo.
  • Systém varování před srážkou a Post Collision Safety Brake: systém při rychlosti vyšší než 30 km/h varuje řidiče v případě, že vzdálenost od vpředu jedoucího vozu není bezpečná a hrozí srážka. Toto varování se spouští těsně před spuštěním automatického brzdění po nehodě, které omezuje riziko řetězových srážek.
  • Systém sledování mrtvého úhlu: systém upozorňuje řidiče pomocí diody ve zpětných zrcátcích na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu.
  • Aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu: systém upravuje dráhu vozu a varuje řidiče, jakmile zjistí riziko překročení dělicí čáry bez zapnuté směrovky. Pokud se řidič rozhodne dráhu vozu zachovat, může její úpravě zabránit tím, že pevně uchopí volant do ruky.
  • Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go: systém se přizpůsobuje rychlosti vozu před sebou a automaticky udržuje bezpečnostní vzdálenost, kterou si řidič navolil. V případě nutnosti má systém schopnost působením na pedál brzdy a plynu vůz zastavit a zase ho automaticky rozjet bez zásahu řidiče.
  • Highway Driver Assist: toto zařízení autonomního řízení 2. stupně kombinuje systémy adaptivního tempomatu s funkcí Stop & Go a aktivního systému varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, kdy vůz přebírá kontrolu nad rychlostí nebo dráhou vozu. Řidič můře částečně předat řízení samotnému vozu, jeho jedinou povinností je dál sledovat provoz na silnici, s rukama na volantu, v souladu s platnou legislativou. Řízení může kdykoli převzít.
  • Varování před rizikem ospalosti (Coffee Break Alert): řidič je po 2 hodinách nepřetržitého řízení při rychlosti nad 70 km/hod. prostřednictvím upozornění na palubní desce vyzván, že je čas udělat si přestávku.
  • Systém varování před snížením pozornosti řidiče: systém sleduje stav pozornosti řidiče podle vychýlení z dráhy oproti vodorovnému dopravnímu značení a vpřípadě poklesu ostražitosti řidiče na toto upozorní.
  • Systém rozšířeného rozpoznání dopravního značení s uvedením rychlosti: systém průběžně monitoruje dopravní značky s rychlostním značením i některé jiné značky (stop, zákaz vjezdu do jednosměrné ulice atd.). Rychlost doporučenou systémem může řidič velmi snadno zadat jako referenční hodnotu pro tempomat nebo omezovač rychlosti.
  • Automatické přepínání dálkových světel: tato funkce zajišťuje automatické přepínání dálkových světel na potkávací (a naopak).

  • Technologie zvyšující komfort a klid na palubě

 

  • Hands-free přístup a startování s funkcí Proximity: pro odemknutí vozu při příchodu k němu a následné nastartování stačí mít klíč u sebe, totéž platí pro uzamčení vozu při odchodu.
  • Barevný head-up displej: základní informace o řízení (rychlost, pokyny navigačního systému) jsou barevně promítány na široký displej v přímém zorném poli řidiče, který se tak může soustředit na silnici před sebou.
  • Automatická elektrická brzda: systém umožňuje automatické zatažení parkovací brzdy při vypnutí motoru a její automatické uvolnění po rozjetí vozu. Řidič může kdykoliv zasáhnout a parkovací brzdu zatáhnout nebo uvolnit pomocí ovladače na středové konzole.
  • Boční parkovací asistent: tento systém informuje o blízkosti překážek na úrovni blatníků parkujícího vozu díky ukládání dat spojených s dráhou vozidla, která zaznamenají čidla umístěná na předním a zadním nárazníku.
  • Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision: zadní kamera přenáší po zařazení zpátečky na displej pohled na zadní část vozu s barevnými čárami upozorňujícími na vzdálenost od překážky a rovněž pohled shora na situaci za vozem v úhlu 180°.
  • Vision 360: video systém pro všechny manévry při nízké rychlosti, který se aktivuje automaticky při zařazení zpátečky nebo ho řidič může sám aktivovat. Poskytuje pohled shora na vůz a jeho okolí v úhlu 360°: pohled se aktualizuje při pohybu vozu vpřed nebo vzad.
  • Park Assist: aktivní systém, který usnadňuje podélné parkování i parkování do řady pro klidné, snadné a bezpečnější parkování. Systém nalezne automaticky parkovací místo a provede zcela bezpečně automatické zaparkování.
  • Asistent pro rozjezd do svahu: systém dokáže zabránit nežádoucímu pohybu vozu a usnadňuje rozjezd na svazích po uvolnění brzdového pedálu. Funkce funguje na svahu se sklonem více než 3 % a udrží vůz automaticky zabrzděný po dobu 2 vteřin.
  • Přisvícení do zatáček: levý nebo pravý mlhový světlomet osvítí prostor až v úhlu 75° vpravo, nebo vlevo od vozidla podle úhlu natočení volantu.
  • Kontrola stability při jízdě s přívěsem: jde o stabilizátor přívěsu v případě vozů s tažným zařízením (příplatková tovární výbava). Existenci přívěsu zjistí po připojení elektrického konektoru přívěsu k tažnému vozu a sleduje oscilační pohyby přívěsu nebo zpomaluje přívěs při kritické rychlosti pomocí střídavého přibrzďování jednoho či druhého kola přední nápravy. Jsou-li však oscilační pohyby velké, systém sníží točivý moment motoru a působí na všechny čtyři kola tažného vozidla, aby se co nejrychleji dostalo z rozsahu kritické rychlosti.

  • 6 technologií konektivity pro kontinuitu mezi digitálními přístroji zákazníka a vozem

 

Služby s připojením na internet umožňují užít si neomezený komfort, plynulost a jízdu bez otřesů a obav. Tyto služby zahrnující zejména celý elektrický ekosystém Nové ë-C4 – 100% ëlectric usnadňují a zklidňují používání vozu a zajišťují kontinuitu mezi mobilními přístroji a vozem, díky nimž může posádka zůstat připojená a odpočívat.

 

  • Dotykový 10″ kapacitní displej ovládaným pouhým dotekem prstu je skutečným neuralgickým centrem vozu. Lze jím měnit nastavení vozu, umožňuje přístup k multimediálnímu systému, ale také k telefonu, klimatizaci, navigaci. Je spojen i se systémem rozpoznáváním hlasu.
  • Bezdrátové nabíjení telefonu umožňuje indukční nabíjení široké škály standardních telefonů kompatibilních se standardem Qi díky nabíjecí podložce zabudované do úložné přihrádky ve středové konzole. Bezdrátový přenos elektrické energie je založen na principu magnetické indukce
  • Kamera ConnectedCAM Citroën® je nezávislý systém využívající kameru zabudovanou do držáku vnitřního zpětného zrcátka, který využívá technologii Full HD a GPS. Kamera umožňuje pořizovat fotografie nebo videa okolí před vozem, data se ukládají do zabudované paměťové karty (16 GB). Díky Wi-Fi připojení mohou být data uložená kamerou přesunuta do paměti telefonu a lze je odesílat e-mailem nebo je sdílet na sociálních sítích. Kamera ConnectedCAM Citroën® navíc neustále natáčí situaci na silnici před zpětným zrcátkem a v případě nehody videonahrávku automaticky uloží do paměti. Toto zábavné a současně bezpečnostní zařízení, které nese typické znaky Citroën, se již používá ve voze Nový C3 a SUV C5 Aircross.
  • Connect Assist, služba nouzového a asistenčního volání s lokalizací vozu, která je k dispozici nepřetržitě a zdarma a nevyžaduje žádné přihlášení. Zajistí vyslání příslušných složek záchranného systému, a to buď automaticky, nebo stisknutím tlačítka SOS (nehoda) či tlačítka s logem Citroën (asistence). Systém zahrnuje také remote control, systém dálkového ovládání, který umožňuje ovládat vůz na dálku, a to díky aplikaci My Citroën (programování dobíjení a přednastavení teploty pro optimalizaci elektrického dojezdu, získávání informací o kapacitě baterie a zbývajícím množství paliva, počtu najetých kilometrů nebo lokalizaci vozu).
  • Connect Nav, navigační 3D systém poslední generace s mobilním připojením, který je spojen s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které poskytují informace o dopravní situaci v reálném čase, o umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť, o počasí a lokálním vyhledáváním bodů zájmu. Uživatelé ocení rovněž možnost upozorňování na nebezpečné úseky nebo služby Free2Move. Systém je speciálně obohacen o informace spojené s elektrifikací vozu. Nabízí zejména body zájmu (POI) s nabíjecími stanicemi, dále čerpací stanice a grafiku zobrazující dosah podle úrovně nabití baterie, aby bylo možné lépe řídit dojezd vozidla.
  • Connect Play s funkcí Mirror Screen kompatibilní s protokoly Android Auto a Apple CarPlay, které umožňují bezpečný přístup k aplikacím telefonu prostřednictvím dotykového displeje vozu. Nová C4 je vybavena 4 USB zásuvkami, přes které si každý může dobíjet telefon: dvě jsou umístěny ve spodní části centrální konzoly (jedna typu A, jedna typu C) a dvě USB zásuvky typu A jsou umístěny v zadní části středové konzoly.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI

§  Délka: 436 cm

§  Šířka: 180 cm / 203,2 cm rozložená zpětná zrcátka / 183,4 cm sklopená zpětná zrcátka

§  Výška: 152.5 cm

§  Rozvor: 267 cm

§  Průměr kol: 69 cm

§  Průměr otáčení: 10,9 m

§  Světlá výška: 15.6 cm

§  Objem zavazadlového prostoru: 380 l

§  Výška nákladového prahu: 71,5 cm

§  Nová ë-C4 – 100% ëlectric:

o   Výkon: 136 k (100 kW)

o   Baterie: vysokonapěťová 400 V Li-Ion 50 kWh

o   Točivý moment: 260 Nm

o   Dojezd: 350 kmi – cyklus WLTP

o   Maximální rychlost: 150 km/h

o   Zrychlení 0–100 km/h: 9,7 s (režim Sport)

o   Doba nabíjení:

> Veřejná nabíjecí stanice 100 kW: baterie se nabije na 80 % za 30 min, tj. 10 km/min

> Wall Box 32 A: od 5 hodin (třífázové napětí s příplatkovým nabíjecím zařízením 11 kW) do 7,5 hodin (jednofázové napětí)

> Domácí zásuvka: od 15 hod. (posílená zásuvka) do více než 24 hodin (standardní zásuvka)

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vergne zvítězil, Da Costa a DS Techeetah jsou již šampioni!

Vergne zvítězil, Da Costa a DS Techeetah...

Tuto neděli si v Berlíně tým DS Techeetah i Antonio Félix Da Costa zajistili vítězství v obou šampionátech ve Formuli E ABB FIA. I když se pojedou ještě dva závody, francouzská prémiová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Další stupně vítězů pro DS TECHEETAH

Další stupně vítězů pro DS TECHEETAH

8.kolo mistrovství ABB FIA Formula E a třetí kolo šesti kolového finale přineslo 3.místo pro Jean-Eric Vergna a vrátilo ho na stupně vítězů. Jeho stájový kolega, Antonio Felix Da Costa skončil...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Třetí vítězství v řadě pro Antonia Félixe Da Costu a  DS TECHEETAH

Třetí vítězství v řadě pro Antonia...

Antonio Felix Da Costa ovládl druhé kolo finale 6. Sezóny, když si podruhé během dvou dnů dojel pro vítězství v nejintenzivnějším finale v historii motorsportu. Byl to velice hladký průběh od...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - CYKLISTIKA: CITROËN SE OD SEZÓNY 2021 STÁVÁ SPOLEČNÝM PARTNEREM TÝMU AG2R LA MONDIALE

CYKLISTIKA: CITROËN SE OD SEZÓNY 2021...

Cyklistický tým a jeho hlavní partner AG2R La Mondiale s potěšením vítají, že se spolupartnerským sponzorem týmu stává Citroën, ikonická globální automobilová značku patřící k...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - DS Techeetah, vedoucí jezdec i tým v šampionátu ABB FIA Formula E, se připravuje obhájit v Berlíně své tituly!

DS Techeetah, vedoucí jezdec i tým v...

DS Automobiles a její partner Techeetah se od středy 5. srpna do 13. srpna vrací na mistrovství Formule E, jehož 6 závodů proběhne bez diváků na trati Berlín–Tempelholf. Prémiová značka...