Norská pošta obohacuje svůj park o Transit Connect Electric s nulovými emisemi

Norská pošta podepsala včera kupní smlouvu na dvacet užitkových elektrických vozů Connectů s opcí na odběr dalších vozů v budoucnu.

Norská pošta je největším poskytovatelem doručovacích a logistických služeb v Norsku a zároveň největším zaměstnavatelem v této skandinávské zemi.

Norská pošta obohacuje svůj park o Transit Connect Electric s nulovými emisemi

„Nasazením nejmodernějších dostupných technologií se Norská pošta stává environmentálním lídrem poštovního a logistického průmyslu,“ řekl Dag Mejdell, generální ředitel Norské pošty. „Podepsáním smlouvy na nákup nového Fordu Transit Connect Electric učinila Norská pošta významný krok k naplnění cíle snížit roční emise CO2 o 150 000 tun.“

Motor Fordu Transit Connect Electric, napájený lithium-ion akumulátorem o kapacitě 28 kWh, uděluje vozu nejvyšší rychlost 120 km/h a dojezd až 130 km na jedno nabití.

Součást širšího plánu udržitelné mobility

V rámci své globální elektrifikační strategie uvede Ford na evropský trh do roku 2013 nejméně pět elektrických či hybridních modelů. Po Transitu Connect Electric přijde ještě v roce 2012 nový Ford Focus Electric, následovaný o rok později dvěma hybridními variantami Fordu C-MAX a také dalším, prozatím blíže nespecifikovaným hybridním modelem.

„Nabídkou několika různých elektrických automobilů usnadňujeme zákazníkům cestu k přijetí této úsporné technologie,“ řekl Thormod Skofsrud, výkonný ředitel Ford Norsko. „Tato strategie zachovává věrnost naší tradici zpřístupňování inovativních technologií co nejširšímu okruhu zákazníků.“

Praktický a šetrný

Transit Connect Electric Van nabízí evropským společnostem šanci výrazně snížit náklady na provoz. Jedná se o čistě elektrickou verzi oblíbeného lehkého užitkového automobilu Transit Connect ve verzi s prodlouženým rozvorem náprav. Hnací ústrojí Force Drive™ od Azure Dynamics je napájeno technicky vyspělým akumulátorem z produkce Johnson Controls-Saft.

Platforma modelu Transit Connect představuje ideální základ pro zástavbu elektrického pohonu díky své kombinaci dobrých jízdních vlastností, velkorysého nákladového prostoru a nízkých nákladů na provoz a údržbu.

S objemem nákladového prostoru 3,8 m3 a užitečným zatížením 410 kg osloví Transit Connect Electric Van především ty provozovatele, jejichž vozy se pohybují po krátkých, pravidelných trasách s častými zastávkami. Jeho lithium-ion akumulátor se dobíjí z běžné elektrické zásuvky přes vestavěný transformátor. Plné nabití ze standardní evropské rozvodné sítě 220/240 V trvá přibližně osm hodin, takže je lze pohodlně stihnout přes noc.

Globální původ, globální působnost

Transit Connect Electric Van bude postupně uváděn na evropské trhy během letošního roku v návaznosti na úspěšné zahájení prodeje v Severní Americe, kde je tento model k dostání již od prosince 2010.

Kompletní vozy bez hnacího ústrojí jsou zasílány z montážního závodu Ford Otosan v tureckém Kocaeli do výrobního podniku v Evropě, se kterým má Azure Dynamics uzavřenou smlouvu o konečné montáži. Hotové vozy pak bude prodávat společnost Azure Dynamics v prodejní síti vytvořené speciálně za tímto účelem. Stejně jako severoamerická verze ponese i evropský Transit Connect Electric na přídi vedle modrého oválu Ford také logo Azure Force Drive.

„Transit Connect Electric ukazuje, jak využíváme našich vztahů i našich zkušeností s programy pokročilých hnacích ústrojí k tomu, abychom přenesli úsporné technologie z laboratoří na silnice,“ řekl Derrick Kuzak, viceprezident skupiny Ford pro globální produktový vývoj. „Je to nejen ideální vůz pro ekologicky smýšlející provozovatele užitkových vozidel, ale také důležitá součást budoucnosti značky Ford.“

Transit Connect Electric: vybrané technické údaje

Pohon

  • Indukční motor Siemens AC, převodník Azure Dynamics
  • Převodovka Borg-Warner, uložená u zadní nápravy; akumulátor Johnson Controls-Saft
  • Napěťový rozsah 260 V – 380 V

Elektromotor

  • Třífázový indukční elektromotor Siemens model 135, jmenovitý příkon 300 V, chlazení kapalinou
  • Točivý moment 158 Nm (v celém pracovním rozsahu) / 235 Nm (maximum)
  • Jednostupňová převodovka Borg-Warner 31-03
  • Převod 8,28:1
  • IEC 62196 typ 1

Akumulátor

  • Johnson Controls-Saft lithium-ion akumulátor
  • Kapacita 28 kWh, 16 modulů / (192 článků)
  • Napěťový rozsah 215 V – 390 V / nabíječka – 3,3 kW

Hmotnosti a objemy

  • Užitečné zatížení 410 kg
  • Provozní hmotnost 1791 kg (odhad)
  • Objem nákladového prostoru 3,8 m3

Jízdní výkony

  • Dojezd na jedno nabití až 130 km
  • Doba nabíjení asi 8 hodin v síti 230 V
  • Nejvyšší rychlost 120 km/h
  • Akcelerace 0-100 km/h za 12 sekund (při provozní hmotnosti)
  • Akcelerace 0-100 km/h za 15 sekund (při nejvyšší povolené hmotnosti vozidla)

Montáž kompletních vozů bez hnacího ústrojí ve Ford Otosan v tureckém Kocaeli, finální montáž v režii Azure Dynamics Corporation.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...