Nissan sbírá prestižní ocenění

Japonské sdružení automobilových expertů a novinářů RJC již podeváté vyhlásilo výsledky vlastní prestižní ankety v kategoriích Nové auto roku, Technologie roku, Člověk roku a Dovážené auto roku.

Komise, složená ze 67 automobilových designerů, konstruktérů, univerzitních profesorů, právníků i několika významných automobilových novinářů, ocenila nejvyšším titulem hned dva výrobky firmy Nissan. Model Cedric/ Gloria získal titul „Nové auto roku“ a samočinná převodovka Extroid CVT je „Technologií roku“. Naposledy Nissan získal nejvyšší ocenění v roce 1992 za Micru, která byla později pak zvolena Autem roku i v Evropě.


Nissan Cedric/ Gloria ocenila komise RJC jako mimořádně kvalitní přepychovou limuzínu se sportovním duchem, na jejíchž exkluzivních jízdních vlastnostech má významný podíl unikátní samočinná převodovka Extroid CVT a dravý motor. Na druhém místě se umístila Toyotu Yaris, která letos vyhrála titul evropského Auta roku.


Technologií roku 2000 se stala revoluční převodovka Nissan Extroid CVT, nastupující již zanedlouho do sériové výroby. Podle mínění expertů vytyčuje Extroid CVT hlavní směr, jakým se budou ubírat pohonné systémy v příštím tisíciletí. Extroid CVT totiž místo tradičního řešení převodovek s plynulou změnou převodu, používajícího dva kónické disky propojené ocelovým pásem, obsahuje zcela originální mechanismus, schopný přenést na zadní kola mimořádně vysoký točivý moment až 400 Nm. Navíc velice rychle, zcela hladce a s minimálními ztrátami, takže Nissan Cedric /Gloria s převodovkou Extroid CVT má ve srovnání s vozem vybaveným konvenčním automatem o desetinu nižší spotřebu paliva.

Konečné výsledky RJC dopadly následovně
Nové auto roku Body
1. Nissan Cedric/ Gloria 343
2. Toyota Yaris 226
3. Honda Insight 223
4. Mazda MPV 210
5. Honda S2000 151
Technologie roku Body
1. Extroid CVT 427
2. iMA system (Honda Insight) 246
3. Litrový motor VVTi (Toyota Yaris) 155
4. Vehicle Distance Control (Honda Avancia) 151
5. Open body (Honda S2000) 130
Dovážené auto roku Body
1. Peugeot 206 291
2. VW Beetle 240
3. Jaguar S Type 232
4. Audi TT Coupe 183
5. VW Bora 132

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...