Zahájení spolupráce je plánováno na počátek roku 2002 a Suzuki bude pro Nissan vyrábět asi 3000 vozidel měsíčně. Nissan tak ve prospěch zákazníků rozšíří svou modelovou řadu a naopak Suzuki zvýší objem výroby i svou efektivitu. Společnosti také potvrdily, že nový model bude mít výrazně odlišný vzhled pro značku Nissan i pro Suzuki.
Touto dohodou vstupuje Nissan vůbec poprvé do segmentu, který v Japonsku patří k nejdůležitějším – v současnosti tu reprezentuje 30 % celého automobilového trhu. Automobilka Suzuki si v tomto segmentu naopak už 28 let drží pozici jedničky a dohoda s Nissanem jako velkoodběratelem pro ni znamená další upevnění bezpečného náskoku před konkurenty.
Nissan vstupuje do nového segmentu za účelem rychlého růstu ziskovosti, úspěšně nastartovaného běžícím plánem na oživení společnosti. Miniauta totiž nabídnou širší výběr při koupi nového vozu nejen současným majitelům Nissanů. Společnost od nich očekává i další rozšíření dosavadní klientely, přilákání nových zákazníků kompletností modelové řady.
Suzuki věří, že montáž vozů OEM s odlišnou „tváří“ pro Nissan jako velkého zákazníka zvýší objem produkce a zvýší tím výzkum a vývoj, sníží náklady a zlepší celkovou efektivnost výroby. Suzuki také očekává, že vstup Nissanu do segmentu miniaut přispěje k růstu celé této části trhu významným rozšířením klientely.
Za miniautomobil je obecně považován vůz s délkou menší než 3400 mm a šířkou 1480 mm, poháněný motorem o objemu maximálně 660 ccm. V Japonsku drží 30,8 % trhu těchto vozů Suzuki, 27,1 % Daihatsu, 14,5 % Mitsubishi, 9,4 % Fuji Heavy, 15,8 % Honda a 2,4 % Mazda (údaje za rok 1999, kdy se v Japonsku prodalo 1,908 miliónu miniaut).
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií