Na evidentní růst kvality reagují zákazníci: Tržní podíl značky Opel v Německu stoupl na 11,3 procenta, Opel si zřetelně polepšil i v ČR
Velmi důležitým parametrem, který hodně napovídá o situaci té které značky a všeobecné kvalitě jejich modelů, je tzv. index spokojenosti dealerů. V Německu, které je nejdůležitějším evropským automobilovým trhem, se výzkumem spokojenosti dealerů zabývá řada renomovaných agentur a institucí. Dvě uznávané autority – Centrum automotivních výzkumů (Automotive Research Center) při univerzitě v Bambergu a Institut pro automotivní průzkum (Institute for Automotive Research) při univerzitě aplikovaných věd v Nürtingenu – nedávno hodnotily situaci několika desítek automobilových značek.
Centrum automotivních výzkumů analyzovalo data týkající se 26 značek, Institut pro automotivní průzkum hodnotil 28 automobilových značek – a Opel v obou případech získal vynikající známky, což jednoznačně potvrzuje pozitivní vývoj tohoto tradičního německého výrobce!
Výzkumné centrum v Bambergu už od roku 1995 na základě vědeckých postupů pravidelně zveřejňuje tzv. Index spokojenosti dealerů. V poslední této zprávě Opel zazářil v kategorii „Kvalita nových vozů“, ve které obsadil vynikající druhou pozici, přičemž ostatní německé automobilky zůstaly daleko vzadu. Během pouhých dvou let se tak Opelu podařilo vyšvihnout se z dlouhodobě jen průměrného hodnocení na špičkovou pozici!
To koresponduje s hodnocením kvality automobilových výrobců německého magazínu Auto Bild z listopadu loňského roku, ve kterém byl Opel označen za nejlepší německou značku.
Institut pro automotivní průzkum v Nürtingenu, který od roku 1998 monitoruje spokojenost dealerů, označil Opel jako nejlepší značku v kategorii německých velkosériových výrobců automobilů.
„Spokojenost dealerů“
(Centrum automotivních výzkumů při univerzitě v Bambergu)
- Opel
- Ford
- Volkswagen
„Kvalita nových vozů“
(Monitoring Institutu pro automotivní průzkum při univerzitě aplikovaných věd v Nürtingenu)
- Subaru
- Opel
- Honda
Na evidentně rostoucí kvalitu nových modelů Opel reagují zvýšeným zájmem o koupi i zákazníci – například v Německu se tržní podíl Opelu zvýšil na 11,3 %, takže Opel v prvním čtvrtletí roku 2005 znovu získal druhou pozici mezi všemi značkami na německém trhu.
Velmi úspěšně si Opel vede i na českém trhu: Během prvních tří měsíců tohoto roku Opel v ČR prodal 1135 osobních vozů, což znamená nárůst o 124 vozů (resp. o více než 12 %) v porovnání se stejným obdobím roku 2004. Tržní podíl Opelu v segmentu osobních vozů se díky tomu zvýšil o více než půl procenta na 4,08 %.
Ještě výraznější meziroční nárůst registrací zaznamenal Opel v segmentu lehkých užitkových vozů (LUV), kterých se během prvního čtvrtletí roku 2005 prodalo 400, tedy o 75 více (resp. o 23 %) než ve stejném období roku 2004.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.