Letošní evropský kalendář zahrnuje deset podniků, z nichž dva se uskuteční také u nás – 3.června poprvé přivítá historiky Ústí nad Orlicí a v tradičním zářijovém termínu (23.9.) se pojede Ecce Homo ve Šternberku. Úvod se jako už tradičně odehraje o posledním dubnovém víkendu v rakouském Rechbergu. Kromě „Evropy“ se Arnošt Neubauer, na přání svého sponzora – firmy Aral, objeví rovněž v českém šampionátu, v němž je však předem handicapován nevýhodným rozdělením tříd. „Proti dvoulitrovému spideru Baghira, který váží 400 kg a má 220 k nebo spideru MTX po Miranu Velkoborským nemám se svým Porsche 911 žádnou šanci. A nic by na tom nezměnil ani výkonnější motor. Ten můj má dnes zhruba 160 koní, ale auto váží přes tunu. Myslím, že větší šanci na dobré výsledky bych mohl mít opět v zahraničí“, hodnotí své vyhlídky Arnošt Neubauer, který v roce 1999 vyhrál absolutně a vloni po šesti prvních místech ve své třídě skončil na pěkné čtvrté příčce. Získal sice stejně bodů jako jeho soupeři na 2. a 3.místě, ale vzhledem k tomu, že startuje s nejmladším vozem, na něho zbyla „bramborová“ medaile.
„Konkurence znatelně vzrostla a myslím, že loňské umístění z více než třicítky pravidelně startujících jezdců s velmi výkonnými vozy bylo docela slušným výsledkem. Letos jsem realista – vyhrát chce každý. Mezi soupeři se objevují stále noví jezdci docela zvučných jmen na výkonných vozech. Velmi rád bych se mezi ně zařadil a pokusil se dostat na nejvyšší příčky“, přiznává Neubauer.
Do letošních soubojů by měl vyjet s novou „krátkou“ převodovkou, která by měla na technických tratích eliminovat větší hmotnost vozu a delších kopcích přinést zrychlení tří až pěti sekund. Až dosud se sériovou pětistupňovou převodovkou hodně ztrácel.
A proč si Arnošt Neubauer vybral právě Porsche? „Původně jsem toužil po Renaultu Alpine 1300. Jenže tenhle klenot je obtížně dosažitelný a navíc mi Honza Trajbold řekl – zapomeň na Alpinu, radši si pořiď Porsche, to je robustnější. A tak jsem si nechal z Ameriky přivézt nepojízdnou ojetinu a začal k Trajboldům chodit na rozumy, neboť mají s těmito vozy bohaté zkušenosti. Tak třeba vačka. Ta může být sice libovolná, ale Trajbold nakonec zjistil, že nejvhodnější je z modelu S, stejně jako písty“.
Červené Porsche 911 zdobí už třetím rokem logo společnost Aral, jejíž tuzemské zastoupení podporuje Neubauera v závodech do vrchu historiků. „Snažím se motoru svého Porsche dávat to nejlepší. Vsadil jsem na Aral a olej Aral High Tronic. Jde o mimořádně kvalitní olej, díky kterému ze sebe motor vydá opravdu všechno bez rizika zranění. Po vyzkoušení mnoha olejů se ukázalo, že auto jede nejlépe právě s tímto olejem“, hodnotí kvalitní oleje úspěšný vrchař. Nedá dopustit ani na oleje Aral Turboral, které používá do svého letitého Range Roveru, za nímž tahá vlek se závodním Porsche. S ním vůz evidentně ožil a je i tišší než dříve“, tvrdí Arnošt Neubauer.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií