Nový Saab 9-3 Sports Sedan byl oceněn maximálním počtem pěti hvězdiček v posledním kole kolizních testů EuroNCAP, které jsou nejprestižnějším hodnocením svého druhu v Evropě.
„Tyto vynikající výsledky nás velmi těší. EuroNCAP je nezávislá organizace, která není nijak spojena s výrobci automobilů, a její hodnocení obsahují dostupné a objektivní informace pro zákazníky. Proto bylo naším cílem umístit se v těchto hodnoceních na špičce. Samozřejmě, že naše koncepce „Bezpečnost v reálném životě“ je stále určujícím faktorem pro vývoj kolizní bezpečnosti vozů Saab,“ říká Per Lenhoff, vedoucí vývoje kolizní bezpečnosti ve společnosti Saab Automobile.
Jednoduše řečeno, koncepce „Bezpečnost v reálném životě“ znamená, že cílem Saabu je vyrábět automobily, které poskytují maximální bezpečnost při skutečných nehodách. Proto technici Saabu průběžně zkoumají automobily, které se účastnily reálných dopravních nehod. Výsledky tohoto výzkumu tvoří základ pro bezpečnostní řešení a zdokonalování konstrukce a doplňují vlastní program kolizního testování Saabu, jehož metodika zahrnuje 75 různých testovacích konfigurací.
„Reálné situace jsou těžko předvídatelné a žádné dvě nehody nejsou stejné. Proto jsou pro nás poznatky získané analýzou skutečných nehod neocenitelnou informací a proto provádíme testy, které jsou mnohem náročnější a komplexnější, než vyžaduje zákon,“ říká Per Lenhoff.
Testy EuroNCAP zahrnují tři typy nárazů: čelní náraz a dva typy bočního nárazu. Výsledky testů jsou vyhodnocovány podle velkého počtu parametrů, souvisejících s bezpečností řidiče a spolujezdce. Toto jsou tedy testy, v nichž byl Saab 9-3 Sports Sedan oceněn pěti hvězdičkami – po předchozím úspěchu Saabu 9-5, který byl v roce 2000 vyhodnocen jako nejlepší automobil, který byl do té doby v programu EuroNCAP testován.
V loňském roce si Saab získal pozornost díky pozoruhodným výsledkům několika studií, které se zabývaly aktivními opěrkami hlavy (SAHR), jež jsou od roku 1998 standardní výbavou modelů Saab 9-3 i Saab 9-5. V listopadu roku 2001 byla v časopisu The Journal of Trauma publikována srovnávací studie mezi vozy Saab, vybavenými opěrkami hlavy SAHR a mezi staršími modely Saabu, které měly tradiční opěrky hlavy. Studie byla založena na reálných nehodách a ukázala, že opěrky hlavy SAHR snižují riziko vážného poranění páteře při nárazu do zadní části vozu o 75%. Také americký výzkumný institut IIHS a Britské centrum pro výzkum pojišťovnictví v Thatchamu ve svých publikovaných zprávách uvádějí, že opěrky hlavy SAHR poskytují velmi účinnou ochranu. Saab 9-5 také vzbudil zájem v USA, když získal nejvyšší ocenění v kolizních testech prováděných institutem IIHS a v rámci programu USNCAP.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií