Návrat romantiky

J Mays je již tři roky víceprezidentem Ford Motor Company odpovědným za vývoj designu osobních a užitkových vozidel.

Předtím čtrnáct let působil v Evropě – ve firmě Audi zastával funkci ředitele stylistického oddělení a zřejmě jeho nejznámějším dílem byl prototyp sportovního vozu Avus. Během autosalonu v Detroitu jsme měli vzácnou příležitost položit uznávanému designérovi pár otázek.

Návrat romantiky

Svět Fordu: Prototyp Ford Forty – Nine navazuje na jeden z nejúspěšnějších sériových vozů historie firmy. Proč jste se vlastně rozhodli pro tento projekt?


J Mays: Především jsme chtěli vrátit do amerického automobilového průmyslu vášeň a předvést vůz, který by v lidech vyvolávat silné emoce. Ford 49 skutečně patřil mezi nejoblíbenější modely naší značky, vyráběl se na zakázku v Kalifornii a jeho majitelé si k němu vytvořili takřka milostný vztah. V tomto trendu hodláme pokračovat, chceme navrhovat automobily, jež budou mít něžné a nádherné tvary, automobily, které v sobě budou mít značnou dávku romantiky. Podíváte-li se na prototyp Ford Forty – Nine důkladněji, pravděpodobně zjistíte, že jsme mnohé designérské prvky převzali z některých našich neméně úspěšných vozů, například Fordu 54 Skyline či modelu 55 Crown Victoria. Tak trochu jsme se také inspirovali italskou stylistickou školou 50. let – konkrétně divy studia Ghia. Musíte uznat, že výsledné dílo je skutečně velmi emotivní a dle mého soudu překrásné. Znám tak trochu mentalitu lidí na vašem kontinentu, a tak se domnívám, že se automobil bude líbit i evropským zákazníkům.

Svět Fordu: Je tedy možné, že by se Ford Forty – Nine mohl dočkat v dohledné době své sériové podoby?


J Mays: Na to vám ted‘ nemohu odpovědět. Prototyp Thunderbirdu jsme zde v Detroitu předváděli před dvěma lety a již dnes si jej můžete objednat… takže si udělejte úsudek sami.

Svět Fordu: Do společnosti Ford Motor Company patří v současné době několik značek. Chcete, aby se váš nový emotivní stylistický rukopis přenesl i do jejich designérských týmů?


J Mays: Především bych chtěl zdůraznit, že každá značka spadající do FMC by měla mít svůj nezaměnitelný rukopis designu, své typické tvary, materiály, barvy a celkový charakter jednotlivých modelů. Volvo má například svůj jasně daný počítačový rukopis designu, naopak jaguary budí dojem uměleckého výtvoru vytvořeného lidskou rukou. A tak by to mělo být i budoucnu.

Svět Fordu: Jakou budoucnost má u firmy Ford New Edge Design?


J Mays: Podle mě skvělou. I když, jak jste si jistě mohli všimnout vloni na autosalonu v Paříži, naše nové Mondeo se tomuto trendu trochu vymyká. Je poněkud konzervativnější, než by mohlo být. Design Fordu Focus je odvážnější, smělejší a rozhodně avantgardnější. Musím ovšem podotknout, že při vývoji stylingu nového Mondea jsme vycházeli z požadavků a přání budoucích zákazníků a ty byly poměrně dost konzervativní. Zato nová Fiesta, která by se měla na trhu objevit na začátku příštího roku, bude hodně avantgardní.

Děkujeme za rozhovor.

Svět Fordu – jaro 2001
Aktuální informace najdete na .

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...