Asistent pro jízdu v dopravních zácpách
– se stane součástí nové platformy Scalable Product Architecture (SPA), která bude na trh uvedena v roce 2014.
Asistenční systém pro jízdu v dopravních zácpách je výsledkem dalšího vývoje adaptivního tempomatu a asistenta pro udržení vozidla v jízdním pruhu, které byly představeny počátkem roku 2012 v novém Volvu V40.
Řidič aktivuje asistenta pro jízdu v dopravních zácpách stiskem tlačítka.
Poté motor, brzdy i řízení začnou reagovat automaticky. Adaptivní tempomat umožňuje bezpečnou a komfortní jízdu, neboť sám udržuje odstup od vozidla vpředu, zatímco řízení je plně automatické. Automobil následuje vozidlo jedoucí před ním ve stejném jízdním pruhu. O všech aspektech jízdy však vždy rozhoduje řidič. Ten může kdykoliv nad vozidlem znovu převzít kontrolu.
Dojížděním lidé každoročně stráví více času než na dovolené
Pomalu se pohybující kolony jsou nedílnou součástí městského provozu. Podle průzkumu stráví Američané dojížděním do zaměstnání přes 100 hodin ročně.
Situace je samozřejmě podobná nebo ještě horší ve všech velkých městech po celém světě. Cílem Volva při vývoji asistenta pro jízdu v dopravních zácpách bylo řidičům dojíždění alespoň trochu zjednoduši.
Autonomní řízení
– kdy volant, akceleraci i brzdění automaticky ovládá samo vozidlo, a které vyžaduje pouze minimální zásahy řidiče, je ve společnosti Volvo Car Corporation hlavním cílem vývoje.
Cílem Volva při vývoji konceptů a nových průkopnických technologií je nabídnout je zákazníkům a vytvořil u nich důvěru ve vozidla s automatickým řízením. Proto musí být tyto technologie spolehlivé a snadno použitelné.
Asistent pro pomalou jízdu v dopravních zácpách
– je druhou technologií autonomního řízení, kterou Volvo Car Corporation představuje. Před několika týdny společnost demonstrovala výsledky projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), který se soustředil na jízdu vozidel v kolonách po dálnicích a silnicích pro motorová vozidla rychlostmi až 90 km/h.
Pozitivní reakce zákazníků
Vzhledem k tomu, že společnost Volvo klade maximální důraz na to, aby její výrobky co nejlépe splňovaly potřeby zákazníků, byl součástí vývoje těchto nových technologií i průzkum názorů zákazníků na vozidla s automatickým řízením.
Společnost Volvo
– pozvala v roce 2011 majitele vozů Volvo, aby na tovární zkušební trati zhodnotili různé podpůrné technologie. Jednou z nich byl i první prototyp asistenta pro jízdu v dopravních zácpách. Jeden z účastníků k tomu uvedl: „Skvělý systém, díky kterému bude každodenní dojíždění méně stresující. Konečně odbourá křeče a bolest v koleni, které mě doprovázejí při neustálém měnění rychlosti a sledování odstupu při jízdě v kolonách.“
Asistent pro jízdu v dopravních zácpách
– se stane součástí nové platformy Scalable Product Architecture (SPA), která bude na trh uvedena v roce 2014.
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas