Rok 2002 přinesl společnosti Honda výrazné úspěchy jak ve finančních výsledcích, tak i v celkové výrobě motorů, s rekordními více než 15 miliony motorovými jednotkami. Bylo vyrobeno přes 8 milionů motocyklových motorů, 4 miliony motorů pro motorové stroje a téměř 3 miliony motorů automobilových.
Honda Insight a motor:


Letošní účast na výstavě se zaměřila na dvoustopá vozidla a na předvedení řady alternativních hnacích systémů, konstruovaných vesměs na základě víceméně protichůdných požadavků na vysoký výkon, nízké emise a nízkou spotřebu paliva.
Za poslední tři roky získaly motory Honda uznání a zařadily se mezi nejlepší světové motory v soutěžích o nejlepší motor světa, které probíhají souběžně s výstavami Engine Expo. Jak motorová jednotka v modelu Honda Insight tak i v modelu Honda S2000 zvítězily ve svých kategoriích, přičemž motory pro vozy Insight a Civic IMA získaly uznání v kategorii nejúspornějších motorů, když snadno porazily své hlavní vznětové konkurenty.
Honda představila na výstavě Engine Expo 2003 svůj poslední motor, nový čtyřválcový, šestnáctiventilový, celohliníkový turbo diesel s vysokotlakým přímým vstřikováním common-rail s obsahem válců 2,2 litru. Oficiální premiéra tohoto motoru v sériově vyráběném modelu Accord proběhne na letošním frankfurtském autosalonu v září.
Program FCX představuje pro společnost Honda významný krok směrem k výrobě nových ekologicky výhodných a životní prostředí neznečišťujících pohonných jednotek pro automobily, které budou využívat palivo z trvale udržitelných zdrojů. Tím, že při jeho použití tvoří výfukové emise pouze vodní pára a žádné jiné znečišťující látky, nastupuje palivový článek jako druh pohonu, který velmi pravděpodobně odpoví na výzvu skleníkového efektu a znečišťování ovzduší, ale vypořádá se také s celosvětovou závislostí na zásobách ropy. Na stánku bude vystaven průřez článkem vozu FCX, prvního komerčně dostupného vozidla s palivovým článkem na světě.
Svou zodpovědnost za ochranu životního prostředí bere tradičně společnost Honda vážně. Předvedla také nejen svůj nový model Civic IMA, ale také druhou generaci systému Integrated Motor Assist (IMA), kterým je tento vůz poháněn. Honda vyšla z předpokladu, že není nutno pro novou technologii postavit také nový vůz a použila proto svou hybridní technologii v osvědčeném sériově vyráběném voze. Prostorný pětimístný model Civic je schopen dosáhnout čtyřicetiprocentního zlepšení využití paliva ve srovnání s vozem vybaveným běžnou zážehovou motorovou jednotkou, a to díky nasazení benzinového motoru typu i-DSI (Intelligent Dual & Sequential Ignition) v kombinaci s ultratenkým bezkomutátorovým elektromotorem, vloženým mezi motor a převodovku.
Podobný motor i-DSI, pohánějící vůz Honda Jazz byl rovněž vystavován. Motory s dvojitým sekvenčním zapalováním (i-DSI) prokázaly schopnost dosáhnout při vysoké kompaktnosti mimořádnou úspornost ve spotřebě paliva. Honda Jazz je v současnosti nejlépe prodávaným osobním automobilem v Japonsku a získal mnohá ocenění v Evropě, hlavně díky svému úspornému motoru, ovšem vysoce oceněna byla také až zázračná prostornost jeho interiéru.
Technologie i-DSI je doplněna motory série i-VTEC, používanými v modelech Accord, Stream, CR-V a Civic Type-R a exemplář posledně jmenovaného typu byl rovněž mezi vystavenými exponáty stejně jako nový motor o obsahu 2,4 litru, pohánějící nedávno na trh uvedený Accord i Accord Tourer. Konstrukce i-VTEC důvtipně kombinuje vysoce uznávaný systém VTEC– který upravuje časování a velikost zdvihu ventilů – se systémy VTC neboli Variable Timing Control s cílem zajistit mimořádné úspory paliva, lepších hodnot emisí a sníženou hmotnost při vysokém výkonu a vynikajících hodnotách točivého momentu v celém rozsahu otáček.
Šíři odbornosti firmy Honda dokládá její motor pro vozy Formule 1 RA003E. Nepřeplňovaný motor s obsahem 3,0 litru V10 je osazen čtyřmi pneumatickými ventily na každém válci, má hliníkový blok, je schopen vytáčení až na více než 17.000 ot/min a má výkon přes 800 k.
Na letošním Engine Expo 2003 byla Honda opět shledána jedním z nejlepších výrobců motorů na světě a odnesla si ocenění ve dvou kategoriích. S motorem Honda S2000 vyhrála v kategorii motorů s obsahem 1.8 až 2.0 litrů a s motorovou jednotkou Honda Civic 1.3 IMA si odnesla vítězství v kategorii nejúspornějších motorů o obsahu 1.0 až 1.4 litru.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas