Na okruhu Marrákeš – Moulay El Hassan Circuit 12. – 13. dubna 2014 přichází čas pro Citroën C-Elysée WTCC!

Citroën C – Elysée WTCC se poprvé na veřejnosti představil 10. července 2013, aby potom prošel v Citroën Racing intenzivní vývojovou etapou za aktivní účasti čtveřice pilotů: Sébastien Loeb, Yvan Muller, José – María López a Ma Qinq Hua.

Během tohoto cvičného testu se generální ředitel Citroën Racing, Yves Matton, ohlédl zpět na vše, co už jeho tým dosáhl:

„Vstupovat do sezony, to je jedna věc, ale zahajovat vůbec první sezonu v disciplíně, která je pro nás zcela nová, tak to je určitě něco mnohem zvláštnějšího. Všechno je pro nás nové: samozřejmě v prvé řadě auta, ale také vybavení, metody a předpisy, ale též závodní strategie. Opravdu každý člen Citroën Racing vydal obrovské množství energie a nadšení k tomu, abychom byli dobře připraveni právě teď. Určitě bychom přivítali několik dní navíc pro přípravu, ale startu v Marrákeši už se stejně nemůžeme dočkat. Vždyť tam vyvrcholí naše roční práce. Stojíme teď před nejdůležitější výzvou – zautomatizovat všechny činnosti tak, abychom pracovali efektivně a úspěšně při našem vystupování ve WTCC. Budeme stát tváří v tvář našim prvním ostrým časům a teprve pak uvidíme, jak si stojíme v porovnání s konkurencí.“

Velká výzva hned na prahu sezony

Od roku 2009 je Moulay El Hassan okruh využívaný pro sérii WTCC, tvoří jej široké bulváry předměstí Marrákeše. Na první pohled vypadá trať jako spíše rovná: skládá se totiž z převážně přímých sekcí, které jsou „rozbité“ několika šikanami.

„Zdání ale mnohdy klame,“ říká Yvan Muller, pilot Citroën Racing, který jako jediný z týmu na zdejším okruhu již startoval. „Ve skutečnosti se jedná o velice obtížný okruh. I proto, že to není stálý okruh, povrch je velice hladký už od startovního sektoru. Klíč k rychlému kolu leží v tom, jak se kdo vypořádá s pasážemi s možnými vibracemi. Musíte se přes ně dostat, nebo někdy přeskočit, ale vždy tak, abyste neskončili na bariéře. I když jsme to samozřejmě zkoušeli, budeme muset počkat až na samotnou dráhu, abychom měli jasnější představu o tom, co s tím dělat.“

Čtyřnásobný světový šampion vidí v městském okruhu do velice nabitého začátku sezony velkou výzvu. „Hned další týden jedeme druhé kolo na okruhu Paul Ricard. I kdyby šlo všechno hladce, stejně nebudou mít mechanici moc času na přípravu aut. Pokud ovšem dojde na nějaká poškození, pak to bude pro ně o to složitější. To na klidu nikomu rozhodně nepřidá.“

Premiéra čeká v Marrákeši na Sébastiena Loeba a José-Mária Lopéze.

Séb říká:

„Obecně vzato, na městských okruzích se cítím dobře, například v Pau, Baku nebo v Monaku. Ale neměl jsem čas, abych se dozvěděl víc o Marrákeši…Ale to nebude jediná novinka, se kterou se budu muset v následujících dnech vyrovnat! Dokonce i po celé sezoně v GT mě ještě děsí starty. Bývá to velice ošidné, když se zkoušíte vyhnout ostatním a najít si místo v několika prvních zatáčkách…Jediná věc, ve které mám jistotu, je Citroën C-Elysée WTCC. Udělali jsme na něm spoustu dobré práce a za volantem se cítím velice dobře. Naším hlavním měřítkem úspěšného vývoje ale bude až porovnání s konkurencí. My už ale nemáme tolik prostoru pro zlepšování v porovnání s týmy, které začaly testovat až několik posledních týdnů. Asi jako každý jsem i já vysoce motivovaný pro start sezony.“

Pechito říká:

„Testování je sice zajímavá část naší přípravy, ale já jsem rád, že už jdeme do prvního závodu. Až se poměříme s našimi soupeři, pak uvidíme, jestli naše práce přinesla ovoce. Na městských okruzích už jsem závodil, několik jich máme i v Argentině. Sice to není můj oblíbený styl závodění, ale chápu, že je to nezbytné pro přiblížení motorsportu co největšímu počtu lidí. Okruh se zdá být docela nezvyklý, s vysokorychlostními šikanami a pasážemi s vibracemi, ale přesně uvidíme až na trati, jak se s tím vyrovnat. Start do sezony je pokaždé velice neobvyklým obdobím a toto vzrušení je společné celému týmu. Jsme závodníci a všichni chceme mít dobrý start do sezony a také chceme opouštět Marrákeš v dobré pozici v mistrovství!“

Program

WTCC auta zahájí svůj závodní víkend v pátek v 13.30 hod. půlhodinovým volným tréninkem. Další dvě tréninková kola jsou na programu v sobotu v 9 a 11.15 hodin jako příprava na kvalifikaci. Podobně jako ve formuli 1 pak čeká startovní pole kvalifikace, která se pojede natřikrát. Po počáteční dvacetiminutovce s označením Q1 se dvanáct nejrychlejších dostane do Q2. Ti pak budou mít deset minut na to, aby se dostali mezi pětici nejrychlejších a pokusili se vyhrát Q3. V poslední části kvalifikace pak má každý pilot k dispozici jedno kolo s letmým startem a šanci vybojovat nejlepší čas. Piloti, kteří se umístí v Q3, si do klasifikace mistrovství světa připíší 5, 4, 3, 2 a 1 bod.

Nedělní první závod na 14 kol odstartuje v 16.20. Po něm budou mít týmy jen 15 minut na přípravu či opravy jejich aut před druhým nedělním závodem. Ten začne v 17.25 hodin pro desítku nejlepších, kteří se ovšem na startovní rošt zařadí v obráceném pořadí. V každém ze závodů se bude podle pravidel FIA bodovat Top Ten.

 

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí nová CUPRA Formentorhttp://www.youtube.com/watch?v=pV2BkrWPMhY/hqdefault.jpg">

Za 40 sekund zjistíte, jak se vyrábí...

Na montážní lince výrobního závodu Martorell se něco změnilo: Poprvé se na ní objevují nové světlomety Matrix LED s charakteristickým světelným designem, který připomíná oči s motivem...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Co dělat po dopravní nehodě/hqdefault.jpg">

Co dělat po dopravní nehodě

Abyste jakoukoli dopravní nehodu mohli řešit s klidnou hlavou, je dobré vědět, jak v takových chvílích správně postupovat, případně kdy je nutné volat policii a jak správně komunikovat...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štajf ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štajf ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...