Na návštěvě u Forda v Kolíně nad Rýnem

Prohlídka každé automobilky je vždy zážitkem i pro odborníky, zvláště když patří mezi nejmodernější evropské závody.

A právě takový je Ford v Kolíně nad Rýnem. Nic však není zadarmo, a tak aby se celý závod zařadil mezi nej, bylo třeba nejdříve investovat přes 500 milionů dolarů. Finanční budget směřoval nejen do modernizace stávajících a přípravě nových výrobních zařízení, ale rovněž do dodavatelského parku a logistiky.

Na návštěvě u Forda v Kolíně nad Rýnem
Na návštěvě u Forda v Kolíně nad Rýnem
Na návštěvě u Forda v Kolíně nad Rýnem
Na návštěvě u Forda v Kolíně nad Rýnem


Nyní vyniká velice flexibilními výrobními procesy, které se uplatní v případě tří – i pětidveřové Fiesty a Fusionu. V závodě jsou v provozu dvě samostatné výrobní linky s nezávislými linkami výbavy karosérií, podvozků a dokončovací linky. Výhodou je mimořádná univerzálnost v produkci obou modelů. Kromě toho lze na jedné lince rozjet výrobu starého modelu, zatímco na druhé stále běží stávající výroba. Podle toho, zda do dané výrobní „stanice“ dorazí Fiesta nebo Fusion, se automaticky upraví výška připravené podvozkové platformy, aby se vyrovnaly jejich různé dimense. Ford tak může výrobu rychle přizpůsobit často se měnícím potřebám a požadavkům zákazníků. Modelový mix a množství vozů je naprosto variabilní, bez ohledu na jejich specifikaci.


Modernizovaný závod určuje také nové standardy ve výrobě karosérií včetně nejrychlejšího karosářského lisu v Evropě. Pět lisů vyrobí za hodinu 305 bočních dílů. Pracují s tlakem dvou tisíc tun a vynikají přesnými raznicemi.


V celém montážním areálu jsme neviděli jediný vysokozdvižný vozík. Těžká břemena totiž zdvihají ramena robotů. Celkem pracuje v novém závodě 698 nejrůznějších robotů. Jejich využitím se například podařilo snížit šířku spár mezi karosářských panely u Fiesty na 3,5 mm.


Dvanáct dodavatelů dodává celé moduly jako přístrojové desky, motory, převodovky s předem smontovanou přední nápravou. K tomu slouží osm set metrů dlouhý závěsný kolejnicový přepravník. Neustálou aktualizací dat přicházejí tyto díly na linku v přesně pravý okamžik a v přesně stanoveném pořadí. Podle toho jaký model je zrovna na řadě. Dodavatel i Ford tím šetří skladovací prostory a zlepšuje se uspořádání linky.


Maximální denní kapacita vzrostla na 1800 vozů denně, což představuje navýšení o 45 procent, respektive 555 vozů oproti minulosti. Ročně odtud vyjede na 405 tisíc vozidel. Sedmdesát procent automobilů se přepravuje po Rýnu nákladními čluny, které mají takřka o polovinu větší kapacitu než běžný kamion. Na místo určení dorazí pak většina vozů po železnici.


Jindra Lasík, Kolín n.Rýnem

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Štajf slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...