Výsledek byl významný, protože čtvrteční etapa byla pro soutěžící riskantní kvůli některým obzvláště komplikovaným místům z hlediska navigace.
Tento výsledek ještě více posílil postavení tří posádek na nejvyšších příčkách průběžného pořadí
Peterhansel/Cottret si připsali třetí vítěznou etapu v letošní soutěži a jsou zpět v čele, třebaže sportovní výsledky zastiňuje zranění, které při nehodě utrpěl motocyklista Simon Marčič.
- • V 10. etapě Rallye Dakar se posádky musely potýkat s mnohem komplikovanější navigací, která způsobila, že mnoho z nich proplýtvalo spoustu času ve snaze projet kontrolními body. Mezitím se Peterhansel/Cottret srazili s jezdcem na motocyklu, který jel po úzké stezce v opačném směru. Vítězové z roku 2016 zastavili, aby motocyklistovi poskytli první pomoc. Hluboce zasažení touto nehodou u něho zůstali, dokud na místo asi čtvrt hodiny po nehodě nepřiletěl zdravotnický vrtulník. Poté, co byly minuty, které věnovali motocyklistovi, od času francouzské dvojice odečteny, byl jim přidělen jejich třetí nejrychlejší čas v letošní soutěži a stanuli na průběžném prvním místě s náskokem 5 min 50 s. Motocyklista Simon Marčič utrpěl otevřenou zlomeninu holenní kosti.
- • Jako většina jeho týmových kolegů i Loeb/Elena měli problémy s náročnou navigací tohoto dne. Několikrát zabloudili a ztratili čas hledáním některých průjezdních kontrolních bodů. V dalším úseku zkoušky se vynikajícím způsobem zlepšili, nicméně i přes veškerou snahu dosáhli jen druhého nejrychlejšího výsledku.
- • Despres/Castera odvedli při navigaci výbornou práci a přispěli k umístění Teamu Peugeot Total na prvních třech příčkách. Z hlediska pořadí tým nedal jezdcům žádné pokyny.
Charakter tratě 10.etapy:
- Typ terénu: úseky jako trial, průjezdy vodou.
- Podmínky: častá složitá navigace.
- Teploty: mezi 23 °C a 43 °C.
- Průměrná rychlost: 108 km/h.
- Nejvyšší rychlost: 186 km/h.
Klasifikace v 10. etapě:
- 1. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FR), PEUGEOT 3008DKR, 4 h 47 min 00 s
- 2. Sébastien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, +7 min 28 s
- 3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, +10 min 01 s
- 4. Yazeed AL RAHJI (SAU)/Timo GOTTSCHALK (GER), Mini, +19 min 03 s
- 5. Orlando TERRANOVA (ARG)/Andreas SCHULZ, Mini, +20 min 12 s
Provizorní klasifikace po 10 etapách:
- 1. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FRA), PEUGEOT 3008DKR, 24 h 58 min 43 s
- 2. Sébastien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 5 min 50 s
- 3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 25 min 40 s
- 4. Nani ROMA (SP)/Alex HARO BRAVO (SP), Toyota Hilux, +1 h 00 min 55 s
- 5. Giniel DE VILLIERS (ZAF)/Dirk VON ZITZEWITZ (ZAF), Toyota Hilux, +1 h 42 min 54 s
Ohlasy
Bruno Famin
„Dnešní den se ukázal být právě tak obtížný, jak jsme se obávali. Nakonec jsme si zajistili další vítězství 1-2-3, ale byl to přesně ten typ etapy, ve které se dalo všechno ztratit. Zkouška byla obzvláště dlouhá, těžká a vedla vozy napříč někdy docela prapodivným terénem. To, jak byla nebezpečná, bylo zřejmé z kolize Stéphana Peterhansela s motocyklistou Simonem Marčičem. Myslím, že ti, co trasu plánovali, zašli až příliš daleko ve snaze umístit kontrolní body do poněkud nepravděpodobných míst. Důsledkem byly nebezpečné situace a Stéphana a Jeana-Paula to, co se dnes stalo, hluboce zasáhlo. Život Simona Marčiče není ohrožen, ale jsem přesvědčen, že je nezbytné se zamyslet nad tím, aby k podobným situacím docházelo co nejméně. Pokud jde o bitvu o vítězství, Stéphane má nyní na Sébastiena šestiminutový náskok. Oba dnes byli velmi rychlí, přičemž Stéphane byl mimořádně rychlý na začátku a Sébastien udával tempo ke konci. Vypadá to, že úvodní část páteční zkoušky by měla být rovněž složitá. Vzhledem k tomu, že před sebou máme stále pár stovek kilometrů, myslím, že ty dva můžeme nechat v jejich vzájemném souboji. Baví je to, třebaže dnešní nehoda jejich radost samozřejmě pokazila.“
Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008DKR č. 300)
10. etapa: 1./Celkově: 1.
„Dnešek byl hodně těžký. Navigace byl velmi obtížná a všichni se ztráceli v bludišti vyschlých říčních koryt. V jednom místě jsme zabloudili a najednou proti nám jel motocyklista opačným směrem. Vynořil se náhle z křovin a já okamžitě co nejvíc brzdil. On také, ale upadl při tom, my do něj narazili a on skončil pod autem. Vystoupili jsme a viděli, že je při vědomí, ale vypadalo to, že má zlomenou nohu. Zůstali jsme s ním do příletu lékařského vrtulníku. Jakmile jsme se opět rozjeli, měli jsme potíže se soustředěním a nalezením slušného tempa. Naštěstí jsme nezabloudili tak moc jako ostatní a v závěru jsme jeli dobrou jízdu. V cíli přihlédli k času, který jsme věnovali motocyklistovi, a byl nám nakonec přidělen nejrychlejší čas. Jsme zpět ve vedení, což je vítaný vývoj před dvěma dalšími dny, které zbývají k dojetí.“
Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008DKR č. 309)
10. etapa: 2./Celkově: 2.
„Čtyřikrát jsme se ztratili. Sjeli jsme do malého údolí, ale pak jsme zjistili, že to nebyla ta správná trasa. Na několika místech jsme ztratili čas. Bylo to docela nebezpečně a žádná legrace. Některé kontrolní body nás nutily projíždět terénem, jenž skutečně nebyl pro tento typ vozu vhodný. Místy se dokonce projet nedalo. V druhé části zkoušky jsme si vedli mnohem lépe. Stále máme o co bojovat a může se stát cokoli. I bez potíží, do nichž se dostal Stéphane, to nebude snadné, zejména když zítřejší zkouška začíná další jízdou v terénu.“
Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008DKR č. 307)
10. etapa: 3./Celkově: 3.
„Zrušení středeční etapy trochu narušilo náš předchozí rytmus. Přesto jsme dnes dokázali docela tvrdě zabrat. Měli jsme pocit, že to bude složitý úkol najít správné ukazatele a najít vhodná místa, kudy se vyškrábat z některých říčních koryt. V úvodní části zkoušky David odvedl vynikající práci. Potom jsem se nesnažil jet tak rychle jako mí týmoví kolegové, a tak jsme jim v cíli skončili s menší ztrátou za nimi.“
Sledujte Peugeot Sport & tým Peugeot Total:
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií