Nový vznětový čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI ECOTEC
– s přímým vstřikováním nafty do válců má výkon 100 kW a maximální točivý moment 320 Nm a spotřebu nižší o 10 procent v porovnání se stejně výkonným turbodieselem o objemu 2,0 l.
Tímto motorem pokračuje Opel v zásadní obměně svého portfolia pohonných jednotek: nový vznětový čtyřválcový turbodiesel 1.6 CDTI ECOTEC nahradí dosavadní vznětové agregáty 1.7 CDTI i některé motory 2.0 CDTI s nižším výkonem.
Nový motor 1.6 CDTI ECOTEC
– je vybavený uzavřeným okruhem regulace spalování směsi a hliníkovým nový motor se bude vyrábět v několika výkonových verzích a bude se montovat do celé řady modelů značky Opel.
Hlavními cíli při vývoji nového motoru bylo dosažení hlučnosti, vibrací a kultury chodu na úrovni nejlepších agregátů v této objemové třídě a samozřejmě i dosažení vysokého měrného výkonu a točivého momentu v kombinaci s příznivou spotřebou paliva.
Dr. Thomas Sedran, místopředseda představenstva společnosti Adam Opel AG zdůrazňuje:
„Komplexní obnova našeho portfolia motorů úspěšně pokračuje. Náš nový vznětový motor o objemu 1,6 l se stane novým etalonem z pohledu kultury chodu, výkonu i environmentální kompatibility. Do konce tohoto roku nabídneme zákazníkům tři úplně nové generace zážehových a vznětových motorů – do roku 2016 uvedeme celkem 23 nových modelů a 13 nových motorů.“
Nový turbodiesel o objemu 1,6 l i jeho inovativní elektronická řídicí jednotka byly kompletně vyvinuty v koncernu GM – na přípravě se podílely týmy konstruktérů z Turína, Rüsselsheimu a USA. Tento přístup umožnil komplexní optimalizaci systému od úplného začátku konstrukčních prací.
Od jara tohoto roku se vznětový motor 1.6 CDTI ECOTEC bude vyrábět spolu s novým zážehovým motorem 1.6 SIDI ECOTEC v moderní flexibilní motorárně v maďarském Szentgotthardu.
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů