Motor Ford 1.6 EcoBoost hvězdou evropského trhu!

Od uvedení motoru 1.6 EcoBoost na trh koncem roku 2010 běží motorárna Bridgend ve Velké Británii naplno, aby stíhala uspokojovat poptávku zákazníků po nové pohonné jednotce.

Ford ji montuje do modelů Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy. 1.6 EcoBoost oslovuje zákazníky svým impozantním výkonem, vynikající spotřebou a nízkými emisemi CO2.

Motor Ford 1.6 EcoBoost hvězdou evropského trhu!
Motor Ford 1.6 EcoBoost hvězdou evropského trhu!
Motor Ford 1.6 EcoBoost hvězdou evropského trhu!

Díky tomu Ford slaví již 50 000 vyrobených motorů tohoto typu.

„Zájem o motor EcoBoost dosahuje rekordní úrovně a náš závod intenzivně zvyšuje výrobní kapacitu, abychom stačili uspokojovat stále rostoucí poptávku,“ přiznal Kieran Cahill, ředitel motorárny Ford Bridgend.

Motor vyvinutý i vyráběný ve vlastní režii Fordu lze právem označit za hvězdu mezi pohonnými jednotkami této značky. Nabízí totiž zákazníkům kombinaci dynamiky a hospodárnosti v podání tak všestranném, že ho lze úspěšně nasadit do široké škály modelů od Focusu až po Galaxy.

I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor 1.6 EcoBoost pozoruhodné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km/h, přičemž jeho kombinovaná spotřeba paliva činí 6,0 l/100 km. Svůj podíl na tak příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1.6 motorem EcoBoost.

Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Ford Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než deset sekund.

Význačnou předností motoru Ford 1.6 EcoBoost jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče.

Svou zásluhu na pozoruhodných parametrech má však i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.

Emise CO2 u tohoto motoru činí 139 g/km v případě Focusu a 149 g/km u většího Mondea. V praxi tato čísla znamenají nízké provozní náklady při zachování vynikajících dynamických vlastností.

„Motory Ford EcoBoost ve skutečnosti nabízejí mnoho z předností nejmodernějších vznětových agregátů, zejména impozantní točivý moment v nízkých otáčkách a snížené emise CO2,“ říká Graham Hoare, výkonný ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe. „Současně si však tyto motory zachovávají ochotu k vytáčení, vysoký výkon a výhodu nižších výrobních nákladů, což jsou typické přednosti zážehových jednotek – zákazníci tak vlastně dostávají to nejlepší z obou světů.“

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Štafl slavil triumf na historické Vltavě

Posádka týmu ACCR Racing21 Vojtěch Štajf a Veronika Havelková předvedla s vozem Toyota Celica GT-Four na trati 32. ročníku Historic Vltava Rallye o uplynulém víkendu brilantní jízdu, suverénně...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ford Mustang Mach-E má nové baterky a prodloužený dojezd

Ford Mustang Mach-E má nové baterky a...

Jmenuje se Mach-E a před čtyřmi lety přijel jako elektrická obdoba slavného Mustangu s majestátním předkem a specifickým zadkem. Nicméně s Mustangem toho má společného asi jako petrolejka a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě Dakaru osmé místo

Prokop s Chytkou drží i po osmé etapě...

Pracovní týden začal pro závodníky 44. ročníku Dakaru pěkně zostra. Pořadatelé jim nachystali nejdelší kilometráž v podobě 830 kilometrů z nichž 395 bylo měřených. Šokem pro Martina...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Martin Prokop se i po třetí etapě Dakaru drží v TOP 10

Martin Prokop se i po třetí etapě...

Krátká a rychlá třetí etapa letošního Dakaru obnášela 255 měřených kilometrů v okolí bivaku v Al Qaisumah, když pořadatel musel kvůli zaplavenému maratonskému bivaku v Al Artawiyah změnit...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na elektromobil v 87 letech, pořídil si Ford Mustang Mach-E

Nikdy není pozdě. Řidič přesedlal na...

Pedro García (87), který celý život jezdil s auty poháněnými spalovacím motorem, dokazuje, že na budoucnost není nikdy pozdě. Rozhodl se totiž přejít na elektrický pohon a pořídil si Mustang...