Ford ji montuje do modelů Focus, Mondeo, C-MAX, Grand C-MAX, S-MAX a Galaxy. 1.6 EcoBoost oslovuje zákazníky svým impozantním výkonem, vynikající spotřebou a nízkými emisemi CO2.
Díky tomu Ford slaví již 50 000 vyrobených motorů tohoto typu.
„Zájem o motor EcoBoost dosahuje rekordní úrovně a náš závod intenzivně zvyšuje výrobní kapacitu, abychom stačili uspokojovat stále rostoucí poptávku,“ přiznal Kieran Cahill, ředitel motorárny Ford Bridgend.
Motor vyvinutý i vyráběný ve vlastní režii Fordu lze právem označit za hvězdu mezi pohonnými jednotkami této značky. Nabízí totiž zákazníkům kombinaci dynamiky a hospodárnosti v podání tak všestranném, že ho lze úspěšně nasadit do široké škály modelů od Focusu až po Galaxy.
I přes nevelký zdvihový objem poskytuje motor 1.6 EcoBoost pozoruhodné výkony. Focus s touto motorizací dosáhne rychlosti 100 km/h za 7,9 s a vyvine nejvyšší rychlost 222 km/h, přičemž jeho kombinovaná spotřeba paliva činí 6,0 l/100 km. Svůj podíl na tak příznivém výsledku má i systém Stop-start, který je dodáván sériově do všech vozů Focus, C-MAX a Grand C-MAX s 1.6 motorem EcoBoost.
Dokonce i v rozměrném velkoprostorovém modelu Ford Galaxy dosahuje agregát o výkonu 118 kW kombinované spotřeby pouze 7,2 l/100 km, přestože vůz umí akcelerovat z klidu na stokilometrovou rychlost za méně než deset sekund.
Význačnou předností motoru Ford 1.6 EcoBoost jsou rovněž nízké emise CO2, dosažené za přispění důmyslných technických inovací jako např. systému Stop-start nebo aktivní masky chladiče.
Svou zásluhu na pozoruhodných parametrech má však i moderní řídicí jednotka motoru, která neustále monitoruje systém proměnného časování ventilů Ti-VCT, plnicí tlak turbodmychadla, polohu elektronického pedálu plynu, časování zapalování, vstřikovací tlak a senzory klepání.
Emise CO2 u tohoto motoru činí 139 g/km v případě Focusu a 149 g/km u většího Mondea. V praxi tato čísla znamenají nízké provozní náklady při zachování vynikajících dynamických vlastností.
„Motory Ford EcoBoost ve skutečnosti nabízejí mnoho z předností nejmodernějších vznětových agregátů, zejména impozantní točivý moment v nízkých otáčkách a snížené emise CO2,“ říká Graham Hoare, výkonný ředitel vývoje pohonných jednotek ve Ford of Europe. „Současně si však tyto motory zachovávají ochotu k vytáčení, vysoký výkon a výhodu nižších výrobních nákladů, což jsou typické přednosti zážehových jednotek – zákazníci tak vlastně dostávají to nejlepší z obou světů.“
Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií.
Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů