Před deseti lety uvedla automobilka Audi jako první výrobce osobních vozů ve svém modelu Audi 100 přeplňovaný vznětový motor 2.5 TDI se systémem přímého vstřikování paliva do válců. Nyní se v nabídce modelové řady A6/A6 Avant objevuje motor 2.5 TDI znovu, ovšem jako zcela nový agregát, který udivuje svými výkonovými parametry.
Výkonem 132 kW/180 k a točivým momentem 370 N.m při 1500 až 2500 min-1 se nový vidlicový šestiválec 2.5 TDI řadí mezi absolutně nejvýkonnější sériově vyráběné vznětové agregáty. Nový motor se objevuje v modelech A6/A6 Avant quattro se šestistupňovými manuálními nebo pětistupňovými samočinnými převodovkami tiptronic. Vždyť teď např. Audi A6 quattro 2.5 TDI s manuální převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,8 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 223 km/h. Se samočinnou pětistupňovou převodovkou tiptronic zvládá zrychlení z klidu na 100 km/h za 9,7 s a nejvyšší rychlost 219 km/h.
K mimořádně příjemným překvapením těchto motorů patří spotřeba. S manuální šestistupňovou převodovkou si Audi A6 2.5 TDI řekne v průměru pouze o 7,9 l/100 km, verze s převodovkou tiptronic o litr víc.
Za skvělé výkonové parametry je vděčný např. čtyřventilové technologii s centrálně umístěnými vstřikovači, elektronicky řízenému turbodmychadlu VTD s měnitelnou geometrií lopatek, účinnému chlazení nasávaného vzduchu, systému recirkulace výfukových plynů, radiálnímu třípístovému vstřikovacímu čerpadlu VP44-S3, které je schopné vyvinout tlak až 1850 barů nebo předvstřiku paliva řízenému solenoidovými ventily.
Audi A6 2.5 TDI tiptronic stojí 1 461 900 Kč, cena modelu Audi A6 2.5 TDI quattro s manuální šestirychlostní převodovkou 1 508 700 Kč, a s převodovkou tiptronic 1 592 100 Kč.