Motocyklový veletrh EICMA 2019: Společnosti Continental a Vitesco Technologies uvádějí řadu nových výrobků pro motocykly

  • Služby na bázi cloudu, řešení pro digitální propojení, všestranný kamerový systém, multifunkční řídicí jednotky motoru a pneumatiky pro různé použití
  • Společnost Continental a její od nynějška nezávislá divize Powertrain vystavují ve společné expozici na veletrhu EICMA 2019

Na právě probíhajícím motocyklovém veletrhu EICMA v Miláně, nejvýznamnější akci tohoto druhu na světě, se na stánku společnosti Continental mohou návštěvníci poprvé setkat s logem nové značky. Dosavadní divize Powertrain byla vyčleněna z koncernu jako samostatná společnost a dostala nový název Vitesco Technologies, ostatní oddělení pokračují pod hlavičkou koncernu. Co se však nezměnilo, je široká nabídka inovativních výrobků, které technologická společnost Continental uvádí na trh. Inovace představené v Miláně zahrnují služby, založené na cloudu, řešení pro digitální propojení se snadnou integrací do stávajících systémů, všestranný kamerový systém, multifunkční řídicí jednotky motoru a motocyklové pneumatiky pro různé druhy využití.

Vitesco Technologies: široká nabídka výrobků a 48V síť, připravená k okamžitému použití

Společnost Vitesco Technologies má jako dosavadní divize Powertrain společnosti Continental v nabídce širokou řadu pokrokových výrobků pro svět motocyklů a různé sportovní disciplíny, od řídicích jednotek motoru a mnoha čidel nebo aktuátorů až po palivové a výfukové systémy. Jednotlivé prvky vycházejí vstříc specifickým požadavkům různých trhů a splňují nejnovější emisní normy, jako je Euro 5 (v platnosti od ledna 2020), China 4 včetně palubní diagnostiky (tzv. OBD, v platnosti od července 2019) a Bharat 6 včetně OBD (v Indii vstoupí v platnost v dubnu 2020). K tomu se společnost Vitesco Technologies intenzivně zabývá elektrickým pohonem pro jednostopá vozidla a využívá při tom svých rozsáhlých znalostí, které získala v automobilovém sektoru. V něm dominuje Continental již dlouhou dobu jako protagonista elektrifikace pohonných ústrojí.

V této oblasti se firma zpočátku zaměří na asijské trhy. Jako první přichází na řadu systém, který dokáže nahradit spalovací motory o zdvihovém objemu do 150 cm3 moderním 48V pohonným ústrojím. Jeho sériová výroba se spustí již zanedlouho.

Řídicí jednotky motoru s přídavnými funkcemi pro potřeby asijských trhů

Vitesco Technologies se novinkami, představenými na veletrhu EICMA, zaměřuje na nejnovější generaci řídicích jednotek motoru pro jednoválcové motory o objemu 50 až 250 cm3 – i v tomto případě určených především pro Asii. V jednotce Air Module se nacházejí všechny nezbytné součásti pro ovládání spalovacího motoru a její kompaktní rozměry umožnily vše podstatné zabudovat přímo do tělesa škrticí klapky. Vzhledem k tomu, že na asijských trzích se kvůli přísnějším emisním předpisům stává standardem vstřikování paliva, představuje společnost Vitesco Technologies novinky, určené právě pro země tohoto regionu: řídicí jednotku M4L, která se již sériově vyrábí v Číně, a M4A spolu s M4B, které se začnou prodávat v Indii v roce 2020. Tyto nové systémy jsou mimořádně kompaktní a robustní a stanovují nová měřítka v poměru užitné hodnoty a ceny. Jejich mikroprocesor navíc rozšiřuje možnosti pro jejich uplatnění. Modul M4L prošel dalším vylepšením a nyní obsahuje rozhraní bluetooth. S pomocí aplikace, již vyvinula společnost Vitesco Technologies, si může jezdec na svém chytrém telefonu zobrazit průměrnou rychlost a spotřebu paliva, ale také vyvolat údaje z paměti DTC, kde jsou uloženy diagnostické parametry. Verze M4L_BLE obsahuje také prvky pro bezklíčkové spuštění motoru a sdílení klíčků od motocyklu. Další verze jednotky M4 mají ještě pokročilejší vlastnosti. Například M4A dokáže sdílet data v rámci sítě CAN a vrcholný model M4B využívá data z čidla náklonu, navíc v případě pádu motocyklu samočinně odpojí dodávku paliva. Spolu s vývojem specifických výrobků pro asijský motocyklový trh zvyšuje společnost Vitesco Technologies svoje výrobní kapacity pro tyto novinky v Číně, v Indii a v Thajsku.

Continental představuje velmi výkonný a všestranný kamerový systém pro motocykly

Společnost Continental uvádí novinku mezi moderními asistenčními systémy ARAS: první kamerový systém pro jednostopá vozidla. Systém se skládá z kamery s pokročilou ochranou proti prachu a stříkající vodě (třídy IP6K9K dle klasifikace DIN 40050) ve spojení s výkonnou řídicí jednotkou (ADCU), která je výborně disponovaná k tomu, aby zpracovala i další funkce systému ARAS. Toto řešení s velmi kompaktní kamerou umožňuje snadné začlenění objektivu do přední částí motocyklu, zatímco miniaturní řídicí jednotka může být uložena například pod sedlem, což ve vývojové fázi dává výrobcům značnou flexibilitu. To samé platí také pro využití nového systému, protože celé zařízení je navrženo tak, aby s pomocí kamery postupně umožnilo další vylepšení stávajících jízdních asistentů systému ARAS na bázi radaru.

Nový kamerový systém je schopen detekce objektů, dokáže určit polohu motocyklu v jízdním pruhu a obsahuje i další funkce, jako je čtení dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition) nebo inteligentní přepínání dálkového světla. Mezi systémy, které v současnosti využívají radarové snímače a jejichž funkčnost lze dále zlepšit pomocí kamery, patří adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) nebo urychlovač brzdného účinku (EBA – Emergency Brake Assist). Díky spojení obou těchto detekčních technologií lze překážky na silnici odhalit ještě precizněji než doposud, protože systém neustále vyhodnocuje situaci před motocyklem v řádu milisekund.

Nově uvedené jízdní asistenty jsou důležitým příspěvkem do široké nabídky bezpečnostních prvků společnosti Continental, které zahrnují natolik zásadní doplňky, jako jsou stabilizační systém nebo protiblokovací systém brzd pro motocykly všech kubatur a výkonnostních tříd.

Digitálně propojené služby pro smartphony, systém eHorizon varující před kluzkou silnicí

Mnoho jezdců na motocyklech umisťuje své chytré telefony do držáků u řídítek a používá je jako navigaci. Displeje těchto zařízení však nejsou vždy zcela dobře čitelné, často překrývají některé přístroje, obvykle také nedisponují ochranou proti povětrnostním vlivům a jsou celkově více náchylné k poškození. Společnost Continental proto v Miláně představuje řešení pro digitální propojení s chytrým telefonem: samotný přístroj lze zanechat bezpečně uložený v kapse, protože jeho úkolem je pouze navázat spojení mezi motocyklem a cloudovým serverem společnosti Continental. Požadované údaje se poté zobrazují přímo na přístrojovém panelu motocyklu. Digitální propojení zajišťuje speciální aplikace, vyvinutá společností Continental, která zůstává otevřená pro doplnění například funkcemi od výrobce motocyklu nebo službami třetích stran, jako je podrobná navigace pomocí šipek. Continental dále nabízí univerzální řešení pro různé výrobce motocyklů díky přístrojovému TFT displeji MultiViu Sports Plus.

Continental na veletrhu EICMA dále uvádí novou službu, která je zatím ve fázi studie: systém eHorizon, který jezdce varuje před nebezpečím na silnici, jaká představují například úseky s kluzkou vozovkou.

Pro tyto účely se analyzují údaje o počasí a data o stavu a charakteru vozovky. Do budoucna se počítá také s výstupy z palubních systémů, což zahrnuje stabilizační nebo kamerový systém, které rovněž dokáží zhodnotit reálné adhezní podmínky. Spojením těchto podkladů lze jezdci zajistit důležité informace o sjízdnosti různých úseků silnice.

Šest nových pneumatik pro závodní okruhy, silniční i terénní použití

Continental vstupuje do motocyklové sezony 2020 s šesti inovacemi v oblasti pneumatik, z toho tři tvoří sportovní pláště s širokými možnostmi využití. Novinkou je vzor ContiSportAttack 4 pro sportovně cestovní motocykly. Ve srovnání s předchůdcem ContiSportAttack 3 zajišťuje mnohem větší styčnou plochu při velkém náklonu a dosahuje rekordních hodnot z hlediska trakce, přesnosti řízení a ovladatelnosti. Pneumatika ContiRaceAttack 2 Street je coby nástupkyně typu ContiRaceAttack Comp.End speciálně navržena pro závodní tratě, bez obtíží však obstojí rovněž i v běžném provozu. Verze ContiRaceAttack 2 v „měkkém“ a „středním“ provedení mohou být použity také se sníženým tlakem vzduchu a předehřívačem pneumatik, přičemž zajišťují maximální výkonnost i na závodních tratích.

Základem je běhounová směs společnosti Continental, nazvaná BlackChilli, která u všech tří sportovních plášťů vytváří podmínky pro mimořádně stabilní chování na okruhu a prvotřídní trakční vlastnosti. Pro jezdce, kteří dávají přednost více uvolněnému jízdnímu stylu na větší vzdálenosti, je připravena nová pneumatika TKC 70 Rocks pro zadní kola, kterou lze kombinovat s předním typem TKC 70. Mezi silničními pneumatikami se představují dvě novinky, vycházející z úspěchu několikanásobného vítěze řady testů ContiRoadAttack 3. Jejich společnými přednostmi jsou spolehlivé jízdní vlastnosti, dobrá trakce a dlouhá životnost. Jde o sportovně cestovní vzor ContiRoad, který se nachází mezi ContiRoadAttack 3 a předcházející verzí ContiRoadAttack 2, a zcela nově navrženou diagonální pneumatiku ContiStreet pro stroje středních a nižších kubatur, které dosud obouvaly městský typ ContiGO!.

 

 

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
TAS Komplex s.r.o.
Svárovská 3135, 470 01 - Česká Lípa
487 853 913
tomas.taran@tascl.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Continental volá po vzájemné ohleduplnosti cyklistů a motoristů na cestách

Continental volá po vzájemné...

V průběhu pandemie se v letních měsících na silnicích výrazně zvýšil počet cyklistů a dalších účastníků silničního provozu (elektrické koloběžky apod.). Podle statistik se to...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Elektromobily potřebují speciální pneumatiky

Elektromobily potřebují speciální...

Pneumatiky pro elektromobily musí vyhovovat speciálním požadavkům Mezi klíčové vlastnosti takového obutí patří nízký valivý odpor a vysoká nosnost Continental vyrábí pneumatiky jak pro...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dodávky a obytná vozidla jsou populárnější než kdykoliv předtím

Dodávky a obytná vozidla jsou...

Omezení způsobená koronavirem mění způsob trávení dovolených Vozidla pro speciální účely vyžadují i speciální pneumatiky Začátečníkům s obytnými vozy se důrazně doporučuje...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Je datum výroby při nákupu pneumatik důležité a jak zabránit jejich předčasnému stárnutí?

Je datum výroby při nákupu pneumatik...

Na každé pneumatice nalezneme tzv. DOT kód, který pomáhá určit přesný věk a datum její výroby Správně skladované nové pláště mají i po pěti letech prakticky stejné vlastnosti jako ty,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nastává čas přezouvání pneumatik. Neriskujte při „dojíždění“ zimních plášťů v létě

Nastává čas přezouvání pneumatik....

Povinnost používat zimní pneumatiky v případech daných legislativou skončila 31. března a začalo období přezouvání na letní pláště. Kvůli koronaviru má však letošní sezona pomalejší...